More stories

Premium

Betaaldiensten via wearables naar 42,9 miljard dollar

De wereldwijde markt voor betaaldiensten via wearables, zoals slimme horloges en fitnesstrackers, groeit naar 42,9 miljard dollar in 2026. Dat is in ieder geval de verwachting van ResearchAndMarkets.

Payment
Premium

Lokaal Ideaal helpt kleine winkeliers samen concurreren met webshops

Het nieuwe initiatief Lokaal Ideaal brengt lokale middenstanders samen op één platform, zodat ze hun producten online kunnen verkopen aan klanten en meteen thuis kunnen laten bezorgen. Het platform is naar eigen zeggen met succrs gestart in Zwolle en gaat zijn diensten vanaf februari stap voor stap aanbieden in zestig Nederlandse steden met meer dan 50.000 inwoners. Daarvoor wordt een crowdfundingsactie gelanceerd.

E-commerce
Premium

Nobel Capital Partners neemt Vitaminstore over

Nobel Capital Partners heeft Vitaminstore overgenomen. Het gaat om 32 fysieke winkels en een actieve online-strategie.

E-commerce
Premium

Grote Amerikaanse retailer Fry’s Electronics stopt

Fry’s Electronics, ooit een van de grootste Amerikaanse retailers van elektronica, houdt ermee op. Alle nog overgebleven 31 fysieke winkels gaan sluiten, en ook de webwinkel wordt opgeheven.

E-commerce

Digitaliseren voor internationale fabrikanten – de lessen van Atlas Copco

Als je wereldwijd gereedschap en apparatuur levert, vereist de aanschaf en implementatie van een nieuw e-commerceplatform een goede strategie. De lessons learned van marktleider Atlas Copco.

Digital Transformation
Premium

FNV trekt bij Thuisbezorgd aan de bel over Israëlische dochter

Vakbond FNV heeft een officiële melding gedaan bij het Nationaal Contactpunt OESO-Richtlijnen (NCP) over Thuisbezorgd / Just Eat Takeaway. De Israëlische dochteronderneming van het Nederlandse bezorgbedrijf 10bis weigert namelijk in gesprek te gaan met de lokale vakbond Histadrut om afspraken te maken over arbeidsvoorwaarden.

Food
Premium

‘Helft Nederlanders wil winkelen op afspraak’

Contactberoepen mogen volgende week weer aan de slag en het wordt mogelijk om niet-essentiële winkels op afspraak te bezoeken. Dat heeft het kabinet vanavond aangekondigd.

Retail
Premium

Bereik Amazon.nl bijna verdubbeld in 12 maanden

Amazon heeft in Nederland een spetterend jaar achter de rug. Het bereik van het handelsplatform is in twaalf maanden van 3,8 miljoen gegroeid naar 6,5 miljoen Nederlanders van zes jaar en ouder.

Marketplaces
Premium

Consumentenbond: Meer klachten over pakketbezorgers

De Consumentenbond ontving in 2020 44 procent meer klachten over pakketbezorgers dan het jaar ervoor. Ruim de helft ging over PostNL en over pakketten die nooit werden afgeleverd.

E-commerce
Premium

Tammevogels.nl boos op Radar: ‘Landverraders vertegenwoordigd door de staatsomroep!’

Een (online) vogelkweker is niet blij met het bezoekje dat het consumentenprogramma Radar bracht aan zijn woonhuis in Krimpen aan de IJssel.

E-commerce
Premium

Klant HelloFresh krijgt Coca Cola-fles met urine

Maaltijdbezorger HelloFresh is in verlegenheid gebracht nadat een Britse sportjournalist Oliver McManus zondag in de bestelde maaltijddoos een Coca Cola-fles met urine aantrof.

Food
Premium

Politie waarschuwt voor oplichting met pakketbezorgdiensten

De politie ziet de afgelopen maanden een stijging van het aantal aangiftes van oplichting via berichten die zogenaamd van pakketbezorgdiensten afkomstig zouden zijn.

E-commerce

Case: Een native app voor de echte HEMA-fan

Een native shop bouwen en het bestaande loyalty-programma ondersteunen. Dat was de uitdaging bij het ontwerpen en bouwen van de nieuwe app voor HEMA. 

Digital Design

‘Gast, waar is mijn vitrinekast’: B2B-commerce in de evenementenindustrie

Een scrumteam stampte voor de RAI een geheel nieuwe, intuïtief te begrijpen klantenportal uit de grond, terwijl de business gewoon doorging.

Agile
Premium

Online giganten als Coolblue maken het Vlaamse pc winkels lastig

Zelfstandige pc winkels in Vlaanderen hebben sterk te lijden onder concurrenten als Coolblue. Die duwen de kleintjes in de verdrukking, meldt De Tijd.

Retail