More stories

Hoe overleef je online als merk of lokale retailer?

Het retaillandschap is drastisch veranderd en door corona is er nog meer urgentie voor retailers om online aanwezig te zijn. Maar ja, hoe?

E-commerce

Effectieve personalisatie met een customer data platform

Hoe breng je online personalisatie effectief in de praktijk met behulp van een customer data platform binnen je doelgroep?

B2B Digital
Premium

Emerce Fashion: Boetiek.nl steunt lokale boetieks

Sinds de start van de pandemie in maart 2020 nam het aantal passanten in de winkelstraten met 50 procent af, met als gevolg dat veel winkels hun deuren moesten sluiten. En dus lanceerden Nina van Boxtel en Sophie Tarif het platform BOETIEK.NL dat lokale boetieks en retailers steunt in hun online groei. Van Boxtel vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Uitgaven via conversational commerce: +590% tot 2025

De markt voor ‘conversational commerce’ zal groeien van 41 miljard dollar nu naar 290 miljard dollar tegen eind 2025, aldus Juniper Research.

E-commerce
Premium

Kijkshop laat ‘duizenden’ gedupeerden achter

Volgens curator Martijn Hoving zijn er duizenden Kijkshop gedupeerden die die na het faillissement van de webwinkel niet meer op hun geld hoeven te rekenen. En ook niet op hun bestelde producten.

E-commerce
Premium

Zonnepanelen.net in andere handen

Solvari heeft Power Leaf Group overgenomen, het bedrijf achter Zonnepanelen.net. Met de overname verstevigt Solvari naar eigen zeggen haar positie als marktleider in de Benelux.

E-commerce
Premium

Blokkade Picnic in Nieuwegein onrechtmatig

Vastgoedbeheerder Van den Berkmortel mag websuper Picnic niet meer belemmeren op een doodlopende weg naast het distributiecentrum in Nieuwegein. De […]

Legal
Premium

Nieuwe webwinkel met louter ‘circulaire’ cosmetica

Het Amsterdamse online beautyplatform Arkive wil voor cosmetica doen wat Otrium doet voor kleding: het nog eerste leven van de producten een tweede kans geven.

Start-ups
Premium

Emerce B2B Digital: ‘Koffie drinken met de klant werkt vaak nog het beste’

Bouwmaat, dé groothandel in bouwmaterialen gericht op ‘echte vakmensen’, zet tegenwoordig vol in op hyperpersonalisatie. “Als we een nieuwsbrief uitsturen, weten we al welk gereedschap de klant gebruikt,” zegt Nick Vieberink, Manager Marketing en E-commerce op Emerce B2B Digital.

B2B Digital
Premium

Criminelen gebruiken software Bunq voor misbruik

Criminelen blijken relatief eenvoudig de software van de Bunq bank te kunnen gebruiken om een nepboete te incasseren. Dat gaat gewoon via iDEAL, zo bleek zaterdag in het consumentenprogramma Kassa.

Payment
Premium

ABN AMRO breidt betaalassortiment uit met Google Pay

In het tweede kwartaal van dit jaar zal het betaalassortiment van ABN AMRO worden uitgebreid met Google Pay.

Payment

Onderzoek: boodschappen doen wordt nooit meer hetzelfde

Veel traditionele supermarktgangers maakten door corona voor het eerst kennis met online boodschappen. Feiten en cijfers over (online) boodschappen doen in Nederland.  

Coronacrisis

Vijf tips om je klantbeleving direct te verbeteren

Doordat zich steeds meer online afspeelt, is er een enorme strijd gaande om de aandacht van de klant. Vijf tips voor een betere klantbeleving.

B2B Digital

Hoe je personal feeds inzet voor conversie- en omzetgroei

De toekomst van e-commerce gaat steeds meer richting personal feeds op sociale media. Dit betekent nogal wat voor je positionering.

B2B Digital

Peter Blaas (Perfectly Basics): ‘Vanaf je zolderkamer naar een pand van 2000m2’

Peter Blaas richtte in 2006 webshop Perfectly Basics op. Nu,15 jaar, later heeft het bedrijf 35 medewerkers in dienst.

Customer Service