More stories

‘Overbrug de kloof tussen online en offline klantervaringen’

De verbinding tussen online en offline is voor merken belangrijker geworden dan ooit voor de optimale klantbeleving.

B2B Digital
Premium

‘About You werkt aan beursgang’

De Europees werkende online kledingwinkel About You zou voorbereidingen treffen voor een beursgang.

E-commerce
Premium

ASOS verwacht aanhoudende post-corona vraagpiek

Ook als de fysieke kledingwinkels weer ongehinderd kunnen worden bezocht, verwacht ASOS geen daling van de de omzet. De klantvraag blijft structureel hoger.

E-commerce
Premium

Omzetaandeel partners bol.com naar 62 procent

Derde partijen waren eind eerste kwartaal goed voor 62 procent van de Nederlandse omzet op bol.com, een stijging van 17 procent in een jaar. De rol van bol.com zelf verandert fundamenteel.

Marketplaces
Premium

De Buren krijgt landelijke dekking met uitrol van 3000 afhaalpunten dankzij miljoeneninjectie

De Buren Afhaalcentrum heeft dankzij een verkregen groeifinanciering van ‘tientallen miljoenen euro’s’ naar eigen zeggen alles in gereedheid gebracht om de komende jaren 3000 milieuvriendelijke pakketkluiswanden door heel Nederland te plaatsen.

Logistics

Waarom een marketplace bijdraagt aan meer groei

Het aantal online marketplaces stijgt, mede door de lockdowns. Uit onderzoek blijkt dat vooral retailers met een eigen marketplace snel zijn gegroeid.

Marketplaces
Premium

Duitse taalgebied grootste in e-commerce Europa

Consumenten in het Duitse taalgebied hebben in 2020 voor meer dan honderd miljard euro uitgegeven aan producten bij webwinkels en marktplaatsten. Daarmee is de regio Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland het grootste taalgebied in e-commerce Europa.

Duitsland
Premium

Emerce B2B Digital: ‘Zakelijke koper heeft dezelfde wensen als consument’

Ventilatorshop is inmiddels de grootste aanbieder van ventilatie-artikelen van Nederland. Dankzij de bouwcrisis in 2012 breidde het bedrijf uit naar consumenten, vooral doehetzelvers. Dat vertelt eigenaar Jeroen Hendriksen op Emerce B2B Digital, waarvan de presentaties vanaf vandaag bekeken kunnen worden.

B2B Digital

Op weg naar een Europese logistieke markt

Op weg naar een Europese logistieke markt door de snelle opmars van e-commerce door Corona. Hoe pakken last mile carriers dit aan?

B2B Digital

Tips voor het succesvol inzetten van Local Search

Met Local Search kun je meer kliks en impressies scoren en tegelijkertijd een hoop tijd besparen in deze uitdagende tijd.

B2B Digital

In 4 stappen naar een hogere conversie met productcontent

Hoe behaal je meer rendement met behulp van goede content over je producten op je eigen website of op marketplaces?

B2B Digital

Hoe corona het retour-gedrag van consumenten veranderde

Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken.

Sustainability
Premium

Emerce B2B Digital: Menselijke benadering voorop

Drie bedrijven met samen een paar honderd jaar ondernemingsgeschiedenis in de benen vertellen op Emerce B2B Digital hoe zij hun digitale transformatie doorlopen. Kern: stel de menselijke benadering voorop.

E-commerce
Premium

TOM bouwt zijn grootste magazijn tot nu toe

De TOM-Group uit Bladel gaat, in samenwerking met Unibouw en Brisck, zijn elfde magazijn bouwen op Rootven 29 in Bladel. Het dc zal 15.000 vierkante meter beslaan en hiermee het grootste magazijn van de onderneming worden.

E-commerce
Premium

Bijna 8 op 10 Vlamingen kopen online

Het aandeel van de Vlaamse bevolking van 16 tot 74 jaar dat in het voorbije jaar goederen of diensten voor privégebruik aankocht of bestelde via een website of via een app, lag in 2020 op 77 procent. Dat aandeel steeg sterk in de afgelopen jaren. In 2005 kocht of bestelde 16 procent van de Vlamingen online. Ook in de voorbije twee jaren was er een sterke stijging, meldt Statistiek Vlaanderen (de Vlaamse CBS).

E-commerce