Europese online verkopen Nike: +60%
De maker van sportkleding Nike wordt steeds minder afhankelijk van wederverkopers. De eigen kanalen winnen met sprongen terrein. In Europa zag de fabrikant zijn digitale verkopen met 60% stijgen.
De maker van sportkleding Nike wordt steeds minder afhankelijk van wederverkopers. De eigen kanalen winnen met sprongen terrein. In Europa zag de fabrikant zijn digitale verkopen met 60% stijgen.
De gevolgen van gesloten winkels en het veranderend consumentengedrag kunnen nog moeilijk worden ingeschat. Dat blijkt uit een tafelgesprek op Emerce Retail met directeur Frank Quix van Q&A en retailcollega Aron Lewis van schoenenketen vanHaren.
Op de oude voet retail bedrijven zoals we gewend waren te doen is niet erg slim. Dat zegt Harry Bijl van belangenorganisatie InRetail in een tafelgesprek op Emerce Retail, waarvan de presentaties vanaf 25 maart bekeken kunnen worden. “Ik zeg niet dat we China achterna moeten gaan, maar daar zie je heel verfrissende innovaties.”
De Chinese techgigant Tencent zou een belang hebben verworven in de Duitse boodschappen-app Gorillas.
Het winkelgedrag van de Nederlandse consument is door COVID permanent veranderd. Retailers die nu nog in hun digitale strategie moeten investeren zijn te laat. Op Emerce Retail lichten Hans Eysing Smeets en Oscar Diele hun visies toe.
vidaXL bouwt een nieuw fulfilmentcenter in Venlo, waar ook het hoofdkantoor van de retailer is gevestigd. De werkzaamheden zullen eind 2021 klaar zijn en het totale vloeroppervlak bedraagt 141.000 m2 waarvan 4.750 m2 kantoorruimte.
De Belg kocht in 2020 rond de dertig procent meer aan fysieke producten bij webwinkels, maar de handel in diensten stortte door het coronavirus finaal in. Dat leidt ertoe dat de e-commerceomzet vorig jaar met tien procent daalde tot 10,3 miljard euro.
D-reizen en Vacanceselect starten, onder invloed van de coronamaatregelen, een exclusieve samenwerking op het gebied van camping en glamping vakanties.
Vorig jaar zagen meer dan 20.000 nieuwe Belgische webwinkels het licht. Daarmee staat de teller in totaal op 48.181, zo blijkt uit de vijfde editie van de E-commerce Barometer van The House of Marketing & SafeShops.
Meer dan de helft van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen afgewikkeld. Dit betekent dat minder dan de helft van alle online aankopen bij webwinkels plaats vindt. Dat blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.
De Chinese voedingmarktplaats Pinduoduo, met meer dan 600.000 aanbieders, had vorig jaar meer klanten dan Alibaba en JD.com.
Kees Smit Tuinmeubelen claimt de eerste retailer in de branche te zijn die gebruik maakt van digitale prijskaarten. De digitale prijskaarten maken onderdeel uit van de omnichannelstrategie van de keten.
Covid-19 gaf e-commerce in de VS een extra stimulans van 183 miljard dollar in de periode van van maart 2020 […]
De Consumentenbond opent een e-mailadres voor consumenten met een verlopen SGR-coronavoucher. Consumenten die niet volgens afspraak na een jaar hun geld terugkrijgen, kunnen zich hier melden.
Niet minder dan 16 bedrijven en experts in B2B, waaronder sprekers van Shippeo, Schiphol, Bouwmaat en Orderchamp, zijn vertegenwoordigd op Emerce B2b Digital, dat op 8 april start.