More stories

Premium

Emerce B2B Digital: ook supply chain wordt digitaal

De coronacrisis heeft ook de supply chain wakker geschud. In maart 2020 haperde de toelevering van met name elektronica uit China en ontstonden er vrijwel meteen tekorten bij de groothandel en de detailhandel. Inzicht in goederenstromen is belangrijker dan ooit, zegt Dennis van Bodegom van Shippeo op Emerce B2B Digital.

Logistics
Premium

Deel makelaars wil andere aanpak Funda

Het rommelt bij huizensite Funda. Zeker 250 makelaars stappen naar de Ondernemingskamer vanwege het vermeende ‘wanbeleid’ van meerderheidsaandeelhouder NVM.

E-commerce
Premium

Geen registratienummer, dan ook geen advertentie op Airbnb in Amsterdam

Op 1 april treedt het nieuwe registratiesysteem voor vakantieverhuur in werking in Amsterdam. Airbnb steunt de registratie en heeft meegewerkt aan het bouwen van het Amsterdamse systeem.

Travel
Premium

Shippeo vestigt zich in transporthoofdstad Rotterdam

Shippeo, expert op het gebied van real-time transport visibility (RTTV) oplossingen, verruilt vandaag zijn Benelux-kantoor op Schiphol voor de Millennium Toren in Rotterdam.

Logistics
Premium

Belgische retail: Winkelen op afspraak is een ramp

Winkelen op afspraak zorgt voor een dramatische situatie in de Belgische winkelstraten. Uit een rondvraag van handelsorganisatie Comeos blijkt dat de winkels die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, afgelopen zaterdag gemiddeld 60 tot 85 procent minder omzet hebben gerealiseerd.

Coronacrisis
Premium

Onderzoek DHL: 80% B2B-handel gaat online per 2025

Over vier à vijf jaar verloopt de meeste handel tussen producenten en leveranciers enerzijds en inkopers anderszijds via digitale kanalen. Daar zijn honderden miljarden euro’s mee gemoeid. Na de digitale transformatie op de consumentenmarkt geschiedt die nu op de zakelijke markt.

B2B Digital
Premium

Webwinkel Kijkshop nu dan ook failliet

Zoals verwacht is webwinkel Kijkshop.nl failliet verklaard. Vorige maand werden de activiteiten al gestaakt. Als reden gaf de winkel op de ‘onstuimige groei in 2020’.

E-commerce
Premium

Weer topmaand voor online retail

Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

E-commerce
Premium

Europees crossborder e-commerce: 146 miljard in 2020

Internationaal werkende omnichannel retailers en webwinkels realiseerden vorig jaar een gezamenlijke crossborder omzet van 146 miljard euro. IKEA staat bovenaan.

Cross Border

Customer insights en vijf andere pijlers van e-commerce

De digitale transformatie gaat sneller dan ooit en vraagt om een serieuze inspanning van organisaties. Stella Fietsen deelt haar ervaringen.

B2B Digital
Premium

PayPal laat Amerikaanse gebruikers met cryptovaluta betalen

Amerikaanse klanten van PayPal kunnen binnenkort ook met cryptovaluta betalen. Het zou gaan om in elk geval Bitcoin, Ethereum, Bitcoin cash en Litecoin.

Payment
Premium

Lim­burgs Lo­gis­tiek in­no­va­tie-in­sti­tuut BIS­CI kan door

Na anderhalf jaar voorbereiding kan het Brightlands Institute for Supply Chain Innovation (BISCI) in Venlo verder met de uitvoering van logistieke projecten. Door samenwerking in BISCI kunnen slimme en duurzame supply chain-innovaties onderzocht, uitgewerkt en vervolgens ook snel toegepast worden.

Logistics

Hoe Covid-19 de groei van e-commerce in een klap met 10 jaar heeft versneld

Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.

Coronacrisis
Premium

Emerce B2B Digital: bij Ahrend moest de knop echt om

Bij Ahrend in Sint-Oedenrode kon financieel topman Rolf Verspuij vorig jaar zomer nog nauwelijks de balans van de pandemie opmaken. Tegen het Eindhovens Dagblad: ‘We moeten echt goed studeren op de effecten van deze crisis op de middellange termijn. Hoe gaan bedrijven om met kantoren? Kunnen we in het thuiswerken een rol van betekenis vervullen?’ Inmiddels heeft Ahrend de bakens verzet: van kantoorinrichter tot leverancier van thuiswerkplekken.

B2B Digital
Premium

GAMMA lanceert app voor verfadvies

GAMMA lanceert de nieuwe app GAMMA Verf. Die voorziet onder andere in vergaand kleur- en productadvies en maakt gebruik van computertvisietechnologie om kleur direct op een muur gevisualiseerd te krijgen.

E-commerce