More stories

De belangrijkste uitdagingen voor een subscription model

Een subscription model biedt veel voordelen, maar het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je klanten middels subscriptions ook weet vast te houden.

Payment
Premium

E-commerce in Nederland in coronajaar naar 26,6 miljard euro

Nederlandse consumenten hebben in 2020 26,6 miljard uitgegeven bij webshops, een stijging van 7 procent vergeleken met een jaar eerder. Het totale aantal online aankopen steeg met 27 procent naar 335 miljoen.

E-commerce
Premium

Omzet post- en koeriersdiensten steeg afgelopen kwartaal met bijna 24 procent

De omzet van post- en koeriersdiensten steeg het afgelopen kwartaal met bijna 24 procent. Er  werden meer aankopen online gedaan, mede door de coronamaatregelen.

Logistics
Premium

FNV start petitie om pakketbezorgers in dienst te nemen bij PostNL

Woensdag, op de Dag van de Pakketbezorger, startte FNV met een petitie die PostNL oproept meer pakketbezorgers in vaste dienst te nemen. De vakbond heeft daarover met het postbedrijf afspraken gemaakt in de cao.

Logistics

Retention starts with Hello: automatiseer je e-mail

Geautomatiseerde e-mail is een sleutelcomponent van de marketing mix, als de juiste mail op het juiste moment arriveert. Vergroot je ROI in vijf stappen.

E-commerce

Omzet maximaliseren? Schapindeling optimaliseren!

Conversie-optimalisatie door gedrag te relateren aan producteigenschappen: een stappenplan voor 50% omzetgroei door optimale productpresentatie.

Conversie
Premium

PostNL onthult nieuwe gerobotiseerde pakketaumaat

In de Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn in Utrecht is vandaag een slimme pakketautomaat van PostNL in gebruik genomen. Deze is in staat om volledig gerobotiseerd pakketten uit te geven en aan te nemen.

E-commerce
Premium

DHL lanceert trackingapp

DHL Parcel lanceert een app om pakketten te volgen, te versturen en de bezorging te kunnen wijzigen.

Logistics
Premium

Nederlanders ervaren meer problemen met buitenlandse websites

De leveringsproblemen bij buitenlandse webshops nemen toe. Maar liefst driekwart van de Nederlanders heeft problemen ervaren met een bestelling bij een buitenlandse webshop, een toename van 5 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van MasterCard.

Cross Border
Premium

Nederland nog maar kleine markt voor Just Eat Takeaway

Just Eat Takeaway heeft wereldwijd 60 miljoen actieve gebruikers. Zeventig procent daarvan bestelt regelmatig bij de inmiddels 244.000 aangesloten restaurants, zo blijkt uit vanochtend gepubliceerde jaarcijfers.

Food
Premium

Amazon bouwt eerste distributiecentrum in Nederland

Amazon bouwt een nieuw distributiecentrum op het grensoverschrijdende bedrijventerrein Avantis in Heerlen. Het distributiecentrum opent in het najaar van 2021 en levert meer dan 500 nieuwe banen op. Het distributiecentrum richt zich in eerste instantie volledig op de Duitse markt.

Fulfillment
Premium

bpost opent innovatiecentrum in Mechelen

De bedrijfsopbrengsten van bpost over het vierde kwartaal bedragen 1,194 miljoen euro, 7,2 procent meer in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar. Het bedrijfsresultaat komt uit op 60,5 miljoen.

Logistics

Maersk: Digitale transformatie in een zeer traditionele B2B-industrie

Hoe containertransportbedrijf Maersk is omgevormd van aanbodgerichte moloch naar de ‘integrator of container logistics’ die het nu is.

B2B Digital

De evolutie van Google Shopping

Google Shopping bestaat al meer dan 18 jaar. Een overzicht van de verschillende Shopping advertentieformaten en de inzet in een marketingfunnel. 

Search
Premium

Webshopfraude in België verviervoudigd in 2020

Vorig jaar werd in België voor 21 miljoen aan webshopfraude gemeld. De cijfers van FOD Economie zijn onverwacht hoog. Zo bedroeg de schade in 2019 nog maar 5,2 miljoen euro.

E-commerce