More stories

Premium

Ook MediaMarkt start eigen bezorgdienst

Ook MediaMarkt is een eigen bezorgdienst begonnen om ervoor te zorgen dat bestellingen toch tijdig aan de deur worden bezorgd. […]

E-commerce

E-retailmedia: dichter bij het koopmoment kom je niet

eRetail Media een belangrijk onderwerp in 2021. Er is geen kanaal waar je als merk zo goed kan inspireren en ook nog eens zo extreem dicht op de koop zit. 

Online advertising
Premium

2,5 miljoen euro voor Belgische logistieke start-up

De kersverse start-up Urbeez uit Brussel heeft 2,5 miljoen venture capital opgehaald. Het geld wordt gebruikt om elektrisch goederenvervoer in Belgische binnensteden aan te bieden.

Logistics
Premium

‘Privacy en beveiliging veel online supermarkten ondermaats’

Veel supermarktapps en -websites zijn onvoldoende beveiligd. Ook schenden ze de privacy van hun gebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die 13 supermarktketens aan de Privacymeter onderwierp.

Privacy
Premium

Campagne waarschuwt voor dropshipping

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) herstarten de campagne: laatjenietinpakken.nl om veelal jonge ondernemers met ‘webshops’ te wijzen op hun verantwoordelijkheden en consumenten te waarschuwen.

Legal
Premium

Thuiswinkel.org: 23% meer online aankopen

De Nederlandse consument deed in het derde kwartaal van 2020 23 procent meer aankopen, maar gaf per aankoop gemiddeld minder uit. De totale omzet steeg daarom met maar vier procent tot 5,7 miljard euro.

E-commerce
Premium

Pakketvolume PostNL naar 1,7 miljoen per dag, gesprekken over nieuwe afhaalpunten

Het aantal pakketten dat PostNL bezorgt, is gestegen naar 1,7 miljoen per dag. De sluiting van niet-essentiële winkels heeft tot een stijging van de online aankopen geleid, bovenop de hoge volumes van eerdere weken, zo meldt de vervoerder maandag.

Logistics
Premium

NXT Fashion (Miss Etam, Steps) vraagt uitstel van betaling aan voor onderdelen bedrijf

NXT Fashion, de nieuwe eigenaar van de kledingwinkels Miss Etam en Steps, vraagt uitstel van betaling aan voor het distributiecentrum en het shared service center. Door de huidige lockdown, waardoor alle omzet in één keer wegviel, kunnen deze twee bedrijfsonderdelen niet langer aan hun betalingsverplichtingen voldoen.

E-commerce
Premium

Deutsche Post DHL neemt geen pakketten naar Engeland en Ierland meer aan

Deutsche Post DHL neemt wegens het vastgelopen verkeer tussen Engeland en Ierland geen pakketten meer aan om te vervoeren naar de andere kant van de Noordzee.

Logistics

Samen houden we online payments veilig

Waar zouden we vandaag de dag zijn zonder onze digitale tools, die ons helpen verbonden te blijven nu we elkaar in niet persoonlijk kunnen ontmoeten, zoals we gewend waren? Deze technologie ontwikkelt zich snel en maakt ons leven in vele opzichten makkelijker.  

Payment
Premium

Nike: half miljard online omzet op Singles’ Day

Op de Chinese koopjesdag Singles’ Day boekte Nike een half miljard online omzet. “Digital verweven in alle onderdelen van het bedrijf”, aldus topman John Donahoe. Hij zag weer een kwartaal van dubbelcijferige groei.

E-commerce

Hoe je meer rendement uit minder data haalt

Als bedrijf wil je zoveel mogelijk over je klant weten. Maar tracking- en testing tools zorgen vaak voor een tragere website. Hoe vind je hierin de juiste balans?

Data

Joost Brugmans (Orderchamp): ‘Als je samen inkoopt sta je sterk’

Het succes van een retailer is afhankelijk van de inkoop. Het draait om inkopen tegen een goede prijs, maar ook om wat je inkoopt. Bij commodities speelt de verkoopprijs een belangrijke rol. Verkoop je bijzondere spullen dan kun je daar meer voor vragen.

Marketplaces
Premium

Honderden winkels met een pakketpunt gaan dicht

Zeker honderden winkels met een pakketpunt zijn vanaf maandag niet meer open. Zowel Primera als Audax, eigenaar van Bruna, AKO en The Read Shop, sluit het merendeel van de winkels, meldt de NOS.

E-commerce
Premium

Booking en Expedia informeren consumenten duidelijker over hun aanbod

Booking.com en de Expedia-groep hebben de informatie voor consumenten over hun aanbod op hun websites verduidelijkt. Hiermee voldoen zij aan de uitgangspunten van het consumentenrecht, meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Legal