More stories

Premium

Peek & Cloppenburg opent Nederlandse webwinkel

Het Duitse Peek & Cloppenburg met hoofdvestiging in Düsseldorf heeft vandaag zijn Nederlandse webwinkel in gebruik genomen. Het verkoopkanaal maakt gebruik van de ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan met webshops in Duitsland, Oostenrijk en Polen.

E-commerce

Lingerie snelstgroeiende categorie in e-commerce

Lingerie is een van de snelstgroeiende categorieën in e-commerce, zo blijkt uit een analyse van Internet Retailer. Onlineverkopen van de twaalf grootste lingerieretailers stegen in 2018 met ruim 20 procent.

Fashion

ING maakt naam webwinkel zichtbaar in af- en bijschrijvingen

Bedrijven die gebruik maken van iDEAL als online betaalmethode, zoals webwinkels, maar ook energiebedrijven, goede doelen organisaties of overheidsinstanties, kunnen voortaan gebruik maken van de optie bij ING om hun bedrijfsnaam zichtbaar te maken bij af- en bijschrijvingen.

Payment

FedEx bezorgt niet meer voor Amazon

FedEx beëindigt het contract met Amazon voor bezorgingen via de weg in de VS. Eerder gebeurde dat ook al met […]

Logistics

Bezorgrobot Amazon Scout arriveert in Californië

De bezorgrobot Amazon Scout maakt deze week zijn eerste rondes in Californië. In Irvine rijdt de Scout gedurende daglicht. De […]

E-commerce

bol.com sluit 3000 nieuwe verkooppartners aan

Bol.com heeft in het afgelopen kwartaal 3000 nieuwe verkooppartners aangesloten en 1,3 miljoen nieuwe producten toegevoegd. De omzet van de verkooppartners steeg in een jaar tijd met 34 procent naar 795 miljoen euro, zo blijkt uit een toelichting op de kwartaalcijfers.

E-commerce

Amazon wil Franse internetbelasting doorberekenen aan verkooppartners

Amazon wil de nieuwe internetbelasting of gafataks die door Frankrijk is ingevoerd voor grote internetbedrijven doorberekenen aan de verkooppartners. Het platform erkent dat die partners daardoor een concurrentienadeel hebben.

Marketplaces

Jan-Willem Roest (PayPal) nieuwe CEO Paazl

Jan-Willem Roest wordt de nieuwe CEO van Paazl. Hij neemt het stokje over van de oprichters Bernard Schreiner en Ramon Keijsers, die een actieve rol zullen blijven vervullen in het managementteam.

Logistics

Relatief veel stops met bestelauto’s bij particulier aan huis

Van de 172 miljoen stops die bestelauto’s in het post- en pakketvervoer maakten, was bijna twee derde bij particuliere adressen. Bij zakelijke adressen was dit aandeel 30 procent en bij afhaalpunten 5 procent. Dat blijkt uit onderzoek van CBS.

Logistics

Albert Heijn test idee verkoop via bol.com

Albert Heijn wil mogelijk een deel van het assortiment via zusterbedrijf bol.com verkopen. Dat blijkt uit een online-enquête die het […]

E-commerce

Platform iemand.nl overgenomen door H-Group

Online platform iemand.nl komt in handen van de H-Group en wordt voortgezet onder de naam Hlprs. H-Group, onder andere bekend van de merken Huiscleaning, TuinKlushulp en UWassistent, versterkt met deze overname zijn positie in de markt voor particuliere dienstverlening.

E-commerce

FTC onderzoekt afspraken Apple en Amazon

De winkel die Apple sinds vorig jaar bij Amazon heeft opgezet is mogelijk illegaal. Toezichthouder FTC is daarom een antitrustonderzoek gestart.

Marketplaces

Hoge e-commerce kosten voor schoenenketen Torfs

Schoenenketen Torfs zag de winst het afgelopen boekjaar dalen door de hoge -commerce kosten. Weliswaar verkopen de Belgen steeds meer schoenen online, maar de marges liggen een stuk lager door onder meer hoge verzendkosten.

E-commerce

Slimme merken openen een direct verkoopkanaal voor hun eindklant

Merken met een grote afhankelijkheid van retailers doen zichzelf tekort. Een scherpe Direct to Consumer-strategie maakt een persoonlijke band met hun eindklanten mogelijk. Dat betekent hogere winstmarges, maar vooral ook toegang tot steeds waardevoller worden first party data. 

Customer Loyalty

Wehkamp wil minder afhankelijk worden van mode, verbreding living-categorie eerste stap

De omzet van wehkamp Groep is in de periode april 2018 tot en met 31 maart 2019 10 procent lager uitgekomen op 661 miljoen euro. Vooral in het tweede halfjaar verslechterden de resultaten door tegenvallend weer.

Fashion