More stories

HelloFresh dit jaar naar 250 miljoen maaltijden

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in het tweede kwartaal voor het eerst een aangepaste operationele resultaat (aebitda) geboekt van 18,3 miljoen euro. In 2018 leed het Duitse bedrijf nog 4 miljoen euro verlies. De omzet steeg 37 procent naar 437 miljoen euro.

E-commerce

JD.com zet verlies om in winst

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com, een belangrijke concurrent van Alibaba, heeft omgerekend 21,9 miljard dollar omzet gedraaid in het tweede kwartaal. Dat is 22,9 procent meer dan een jaar geleden. De winst bedroeg 330 miljoen, een groot verschil met vorig jaar, toen nog verlies werd geleden.

E-commerce

Nike start schoenenabonnement

Nike is afgelopen maandag een abonnementsdienst gestart voor kinderschoenen na een twee jaar durende proef onder 10.000 deelnemers.

Fashion

Bol.com en Delhaize schakelen een versnelling hoger in samenwerking

Delhaize en bol gaan een nauwere samenwerking in Vlaanderen aan. Niet alleen is er een uitbreiding voorzien van bol.com afhaalpunten bij Delhaizewinkels, half augustus start ook een eerste commerciële samenwerking tussen bol.com en Delhaize in het kader van de Terug-naar-school-periode.

E-commerce

Sweet Jewellery verhoogt omzet na stoppen gratis retourneren

Kledingwebshop Sweet Jewellery heeft naar eigen zeggen geen nadelige gevolgen ondervonden van het besluit om te stoppen met gratis retourneren.

Logistics

McDonalds personaliseert drive-thru menu’s

McDonalds heeft voor een onbekend bedrag het bedrijf Dynamic Yield overgenomen voor het personaliseren van drive-thru menu’s. Daarbij wordt rekening gehouden met de tijd van de dag, het verkeer, het weer en populariteit van bepaalde maaltijden.

Food

HEMA, Zalando en Primera kanshebbers voor ABN AMRO Webshop Award

Albert Heijn, HEMA, Dekamarkt, Jan Linders, Mediamarkt, Zalando en Primera zijn enkele kanshebbers voor de ABN AMRO Webshop Award the Netherlands 2019 – 2020. HEMA, Game Mania, Omoda, Rituals en Zooplus komen in aanmerking voor De ABN AMRO Retailer of the Year 2019 – 2020.

E-commerce

Deliveroo vertrekt haastig uit Duitsland

Maaltijdbezorger Deliveroo trekt zich plotseling terug uit de Duitse markt. Vrijdag wordt er voor het laatst bezorgd. Toch sluit het bedrijf een terugkeer niet uit.

Food

Honderd webwinkels in Nederland met meer dan 20 miljoen euro omzet

Er zijn meer webwinkels met 20 miljoen euro online omzet in Nederland bijgekomen: 101 tegen 80 een jaar eerder. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100 die volgende maand op het evenement Shopping Today wordt uitgereikt.

E-commerce

300.000 euro aan seksartikelen Pabo nooit geleverd

Klanten van (online) seksshop Pabo uit Hulst zijn massaal gedupeerd na het faillissement vorige maand. Voor 300.000 euro aan bestelde seksartikelen zijn volgens De Stentor nooit geleverd.

E-commerce

MIKKY KI. exclusief bij Winkelstraat.nl

MIKKY KI., het nieuwe fashion label van Mikky Kiemeney, wordt nu ook vertegenwoordigd door Winkelstraat.nl. De vriendin van Frenkie de Jong lanceerde haar eigen merk enkele weken geleden.

Fashion

Visa Checkout gaat verdwijnen

Visa Checkout, een concurrent van PayPal, stopt volgend jaar. Daarvoor in de plaats komt een reeds eerder aangekondigde gezamenlijke betaalknop van Visa, Mastercard, American Express en Discover.

Payment

Flink aantal boetes in Amsterdam uitgedeeld voor illegale vakantieverhuur

In totaal werd door de gemeente Amsterdam in juli voor 387.000 euro aan boetes uitgeschreven voor illegale verhuur en het niet melden van vakantieverhuur. Vaak gaat het om woningen die via Airbnb worden aangeboden.

Travel

Colruyt test automatische herkenning van groenten en fruit

Colruyt test als eerste Belgische supermarkt automatische productherkenning. In de winkel van Kortrijk worden groenten en fruit automatisch herkend aan de kassa met behulp van kunstmatige intelligentie.

Food

‘Fysieke supermarkt heeft niets te vrezen van onlineverkoop’

De forse groei van online boodschappen vormt geen bedreiging voor de fysieke supermarkt. De bevolking groeit en de supermarktbestedingen per inwoner stijgen, waardoor er in groeigemeentes zelfs ruimte is voor meer supermarkten. Dit blijkt uit het supermarktrapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Food