More stories

Online platform voor tweedehandsmuziekinstrumenten gelanceerd

HaleyJess claimt het eerste online platform binnen Nederland en België te zijn voor tweedehands muziekinstrumenten.

E-commerce

Verliezen Koopjedeal namen fors toe

De verliezen van de failliete webwinkel Koopjedeal liepen de laatste jaren hoog op. Vanaf 2015 was er sprake van een negatief eigen vermogen van 383.371 euro, in 2016 sterk stijgend naar 1,5 miljoen en in 2018 naar 2,8 miljoen euro. Dat blijkt uit het faillissementsverslag dat een dezer dagen is gepubliceerd.

E-commerce
Premium

Online omzet in juni 17 procent hoger

De online omzet was in juni 16,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,6 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 24,3 procent. Dat meldt het CBS vanochtend.

Retail

Zalando breidt Beauty assortiment uit naar Nederland

Zalando breidt haar Beauty assortiment nu ook uit naar Nederland. Met het assortiment stelt Zalando Nederlandse consumenten in staat om stijlkeuzes af te maken volgens de laatste wereldwijde beautytrends.

Fashion

PaulCamper haalt 7 miljoen euro op voor verdere uitbreiding

PaulCamper, het deelplatform voor het huren en verhuren van campers, heeft een serie A-financieringsronde van 7 miljoen euro afgerond. De investering is afkomstig van een consortium van marktplaatsspecialisten als Adevinta, FJ Labs en All Iron Ventures.

Travel

Walmart leidt markt voor online boodschappen in VS in aantal klanten

Amazon is ondanks de overname van Whole Foods niet de grootste op de markt voor online boodschappen in de VS. De markt wordt beheerst door warenhuis Walmart. Die levert inmiddels boodschappen in nagenoeg iedere staat en wordt hooguit op de hielen gezeten door Instacart. Dat blijkt uit een analyse van Second Measure.

Food

HelloFresh dit jaar naar 250 miljoen maaltijden

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in het tweede kwartaal voor het eerst een aangepaste operationele resultaat (aebitda) geboekt van 18,3 miljoen euro. In 2018 leed het Duitse bedrijf nog 4 miljoen euro verlies. De omzet steeg 37 procent naar 437 miljoen euro.

E-commerce

JD.com zet verlies om in winst

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com, een belangrijke concurrent van Alibaba, heeft omgerekend 21,9 miljard dollar omzet gedraaid in het tweede kwartaal. Dat is 22,9 procent meer dan een jaar geleden. De winst bedroeg 330 miljoen, een groot verschil met vorig jaar, toen nog verlies werd geleden.

E-commerce

Nike start schoenenabonnement

Nike is afgelopen maandag een abonnementsdienst gestart voor kinderschoenen na een twee jaar durende proef onder 10.000 deelnemers.

Fashion

Bol.com en Delhaize schakelen een versnelling hoger in samenwerking

Delhaize en bol gaan een nauwere samenwerking in Vlaanderen aan. Niet alleen is er een uitbreiding voorzien van bol.com afhaalpunten bij Delhaizewinkels, half augustus start ook een eerste commerciële samenwerking tussen bol.com en Delhaize in het kader van de Terug-naar-school-periode.

E-commerce

Sweet Jewellery verhoogt omzet na stoppen gratis retourneren

Kledingwebshop Sweet Jewellery heeft naar eigen zeggen geen nadelige gevolgen ondervonden van het besluit om te stoppen met gratis retourneren.

Logistics

McDonalds personaliseert drive-thru menu’s

McDonalds heeft voor een onbekend bedrag het bedrijf Dynamic Yield overgenomen voor het personaliseren van drive-thru menu’s. Daarbij wordt rekening gehouden met de tijd van de dag, het verkeer, het weer en populariteit van bepaalde maaltijden.

Food

HEMA, Zalando en Primera kanshebbers voor ABN AMRO Webshop Award

Albert Heijn, HEMA, Dekamarkt, Jan Linders, Mediamarkt, Zalando en Primera zijn enkele kanshebbers voor de ABN AMRO Webshop Award the Netherlands 2019 – 2020. HEMA, Game Mania, Omoda, Rituals en Zooplus komen in aanmerking voor De ABN AMRO Retailer of the Year 2019 – 2020.

E-commerce

Deliveroo vertrekt haastig uit Duitsland

Maaltijdbezorger Deliveroo trekt zich plotseling terug uit de Duitse markt. Vrijdag wordt er voor het laatst bezorgd. Toch sluit het bedrijf een terugkeer niet uit.

Food

Honderd webwinkels in Nederland met meer dan 20 miljoen euro omzet

Er zijn meer webwinkels met 20 miljoen euro online omzet in Nederland bijgekomen: 101 tegen 80 een jaar eerder. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100 die volgende maand op het evenement Shopping Today wordt uitgereikt.

E-commerce