More stories

Marketplaces: keerpunt in e-commerce of wil de consument uiteindelijk toch anders?

Groei en professionalisering zetten de toon binnen e-commerce. Zowel in ons land als internationaal. Onder andere logistiek, personalisatie en verduurzaming eisen aandacht op. Maar één trend waarin vrijwel alle ontwikkelingen samenkomen, overheerst: de opkomst van grote marketplaces. Buigen of barsten, klinkt het, nu steeds meer shoppers hun weg naar de platformen vinden. Onder jongere consumenten groeit echter een ander sentiment. En ook merken roeren zich.

E-commerce

1,3 miljoen euro voor data-analist Daltix

De Belgische data-analist Daltix heeft 1,3 miljoen euro opgehaald om verdere groei te kunnen financieren. Het technologiebedrijf helpt retailers en […]

Analytics

‘Amazon doet 10,2 miljard euro bruto-omzet in Duitsland’

Amazon.de zou bijna een derde van de volledige Duitse e-commercemarkt voor zijn rekening nemen en daarmee twee keer zo groot zijn als Zalando. Dat kan worden afgeleid uit een reclamemailing gericht aan Duitse handelspartners.

Duitsland

Zo maak je winkelbezoek zichtbaar met Google Store Visits

Je kunt met online paid advertising invloed uitoefenen op het aantal fysieke bezoeken dat je in je winkel krijgt. Een perfect voorbeeld van hoe je online- en offline marketingactiviteiten kunt integreren voor beter resultaat. Hoe werken Google Store Visits,  en hoe maak je winkelbezoeken in Google Ads zichtbaar en optimaliseer je je campagnes? 

Analytics

Shopify opent eigen fulfillmentnetwerk

Shopify heeft verspreid over de VS contracten gesloten met magazijnen en logistiek dienstverleners voor vierkante meters opslagruimte en verwerkingscapaciteiten. Het internetbedrijf opent een eigen fulfillmentnetwerk dat het verhuurt aan shops die zijn software gebruiken.

Fulfillment

Bezorgdienst McDonald’s naar Breda en Tilburg

De bezorgdienst van McDonalds breidt uit naar Breda en Tilburg. Klanten kunnen hun maaltijd bestellen via de Uber Eats-app. De dienst is, met deze uitbreiding, beschikbaar in veertien Nederlandse en drie Brabantse steden.

Food

E-commercesector wil minder lucht in pakketten

Samen met webwinkels en toeleveranciers heeft branche-organisatie Thuiswinkel.org zich het doel gesteld om de lucht in pakketten met 10 procent te reduceren in 2022. Al eerder bepleitte de organisatie het weglaten van verzendverpakkingen, waar dat mogelijk is. Deze doelen zijn inmiddels vastgesteld in het Brancheverduurzamingsplan Verpakken 2019-2022.

Fulfillment

Verplichte leeftijdscheck voor pornosites UK uitgesteld

De verplichte leeftijdscheck die Groot Brittannië half juli had willen invoeren voor pornosites is uitgesteld.

Legal

E-commerce Live!: Hoe bol.com een marktplaats wordt

Hoe staat het met de kanteling van bol.com van winkel naar marktplaats? Topman Huub Vermeulen vertelt het volgende week woensdag tijdens E-commerce Live! in Amsterdam.

Marketplaces

Maaike de Rover, ShipSupport: ‘Zonder steun van CEO moet je niet aan transformatie beginnen’

De B2B-branche heeft de naam conservatief te zijn, en in het geval van de scheepvaartindustrie klopt dat ook. Maaike de Rover probeert met Shipsupport de markt voor scheepsonderdelen naar een online platform te tillen, en komt daar flink wat strubbelingen tegen. Hoe gaat een digitale transformatie in de zeevaart in z’n werk? 

B2B Digital

Amazon: zeventig eigen 737’s per 2021

Amazon.com breidt zijn luchtvloot uit met nog eens vijftien Boeing 737-800-toestellen. De gigant verwacht dat hij over twee jaar een vloot van zeventig toestellen heeft.

Logistics

Europese steden vrezen meer overlast van Airbnb na advies advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie

Grote Europese steden vrezen grootschalige verhuur via platforms als Airbnb nu de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie heeft geconcludeerd dat de verhuurplatforms een informatieve dienst verlenen. Zij hebben daarmee geen directe verantwoordelijkheid voor de naleving van de regels.

Travel

Bol.com opent partnerkantoor in Antwerpen

bol.com heeft maandag zijn kantoor in Antwerpen geopend. Dit wordt de ontmoetingsplek voor huidige en toekomstige partners van het bedrijf. Het kantoor bevindt zich in het Post X-kantorencomplex in Berchem.

E-commerce

Op maat gemaakte kleding vraagt miljoenen. En kost miljoenen

Het kwam best als een verrassing dat het Japanse Zozo zijn activiteiten buiten het eigen land staakt. Het concept voor op maat gemaakte kleding wist immers vlot bekendheid te genereren door het stretchy bodysuit dat gebruikt wordt om het lichaam te scannen. Om zo maatvoering uit te bannen en basic kleding made to order te kunnen produceren. Wat moederbedrijf Start Today nog maar kort geleden uitrolde naar liefst 72 landen tegelijk. De miljoenenverliezen die volgden, waren blijkbaar niet ingecalculeerd.

Fashion

Runnersalaris Picnic kwart omhoog

Websuper Picnic heeft het uurloon van jonge medewerkers in korte tijd met zo’n 25 procent verhoogd. Een 18-jarige verdient er nu meer dan bij Albert Heijn, zo blijkt uit een analyse van Distrifood.

Food