More stories

EU-webwinkels zetten ruim 400 miljoen om in Nederland

Nederlandse consumenten kochten in het derde kwartaal van 2018 voor ongeveer 406 miljoen euro (exclusief btw) bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 14 procent meer dan in het derde kwartaal van 2017. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.

Cross Border

Winkelketen MyCom lijkt definitief verleden tijd (update)

De MyCom keten lijkt geheel van de Nederlandse markt te verdwijnen. De resterende zeven computerwinkels zijn inmiddels gesloten. Ook via webwinkel van MyCom zijn geen producten meer te bestellen.

Retail

Politie houdt internetoplichters aan

De politie in Rotterdam heeft vijf mannen en een vrouw aangehouden voor betaalverzoekfraude via Marktplaats.

E-commerce

Wish wil meer Europese bedrijven binnenhalen

E-commerceplatform Wish is bezig om meer Europese verkooppartners te vinden en aan te sluiten op zijn netwerk.

Marketplaces

Surseance voor aanbiedingensite 1DayFly.com (update)

De Haagse aanbiedingssite 1DayFly.com gaat surseance van betaling aanvragen. Bestellen kan niet meer. Op de site is te lezen dat de site niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen.

E-commerce

bol.com zoekt bijkantoor in Antwerpen

Bol.com opent wellicht al in mei een bijkantoor in Antwerpen. Van daaruit wil het de samenwerking met zijn lokale partners optimaliseren, zo meldt de Belgische nieuwssite Retaildetail.

Marketplaces

Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery stopt

Weer heeft een Amerikaanse maaltijdbezorger het niet gered. Munchery is per direct gestopt. Het in San Francisco gevestigde bedrijf heeft amper negen jaar bestaan.

Food

E-commerce Trendrapport: Omnichannelmarketing en offline gaan nog niet samen

Webwinkeliers hebben in hun omnichannelmarketing nauwelijks oog voor offline. Dit bijkt uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019. Dit is opmerkelijk omdat een groot deel van de respondenten naast één of meerdere webshops ook een fysieke winkel heeft. Zelfs bij organisaties die omzet genereren uit bricks en clicks ontbreekt een duidelijke marketingsynergie tussen online en offline. 

Strategy

Nieuw Emerce-event over marketplaces e-commerce

Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marketplaces. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.

E-commerce

Amazon test eigen bezorgrobot

Amazon test een eigen ontwikkelde bezorgrobot in een buitenwijk van Seattle die luistert naar de naam Amazon Scout. De blauwe robots bewegen zich voort op zes wielen.

Logistics

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org lanceert rekentool Bewust Bezorgd om CO2-impact te meten

Thuiswinkel.org lanceert vandaag op de Webwinkel Vakdagen de rekentool Bewust Bezorgd. Met Bewust Bezorgd kunnen webwinkels nagaan wat de CO2-impact van de pakketbezorging is en welk effect reductie-maatregelen hebben.

E-commerce

Nederlandse online omzet Ahold naar 886 miljoen euro in vierde kwartaal

De Nederlandse winkels van Ahold en de webwinkels ah.nl en bol.com verkochten 3,3 procent meer dan een jaar geleden. In het vierde kwartaal bedroeg de online omzet in Nederland 886 miljoen euro tegen 682 miljoen in 2017.

Food

250.000 gebruikers voor app Too Good To Go

Het van oorsprong Deense initiatief Too Good To Go heeft na één jaar in Nederland meer dan 200.000 maaltijden gered van de vuilnisbak. De gelijknamige app heeft ondertussen al meer dan 250.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 1000 partners met dekking in alle provincies in Nederland.

E-commerce

‘Platformen als Amazon, Alibaba en Bol kunnen Nederlandse online retail naar zich toetrekken’

Het online aandeel in de Nederlandse non-food retail groeit naar verwachting van 25 procent in 2018 naar 35 procent in 2025. Het zijn echter vooral de grote platformen als Amazon en Alibaba die dit segment gaan domineren, zegt het ING Economisch Bureau. Nederlandse consumenten blijken volgens onderzoek inmiddels bereid zich meer te binden aan vaste online aanbieders met een breed assortiment.

Marketplaces