More stories

Marktplaats: ‘Wie zijn klanten gemak en tijdbesparing biedt, heeft goud in handen’

Olivier van Duijn, scheidend CEO van Marktplaats, vraagt zich af of het menselijk brein de snelheid van technologische verandering wel kan bijhouden. Blockchain, AI en VR zijn mooi, maar tijd wordt de nieuwe valuta, verwacht hij. En dat zorgt voor een trendbreuk in retail.

Marketplaces

iDEAL betalingen via QR-code in mobiel bankieren app ABN

Klanten van ABN AMRO kunnen iDEAL betalingen voortaan ook regelen met een QR-code op een computerscherm. De betaling vindt dan plaats in de mobiel bankieren app van ABN AMRO. Hierbij hoeft de E.dentifier dan niet meer gebruikt te worden.

E-commerce

PostNL bezorgt in meer steden met de elektrische bakfiets

PostNL zet in diverse steden (Den Haag, Rotterdam, Breda en Amersfoort) de elektrische bakfiets in voor post en pakketten.

Logistics

‘Amazon gaat foodretailmarkt in Benelux openbreken’

Amazon gaat in de Benelux ook de foodretailmarkt openbreken. Dat is de stellige overtuiging van Nils van Dam van Duval Union Consulting. De consultant was voorheen countrymanager van Unilever België.

Food

Ouderen willen best betalen voor wifi aan boord

Waarvoor zijn reizigers bereid te betalen nadat ze een vliegticket hebben geboekt? Die vraag stelde dé Vakantiediscounter aan meer dan 1500 consumenten. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat jongeren gratis wifi verwachten aan boord.

Travel

ShoppingTomorrow: ‘Meer boodschappen online en vaker bij Aziatische webshops gekocht’

De Nederlandse consument zal de komende vijf jaar nog meer online gaan besteden en ook de dagelijkse boodschappen worden steeds […]

E-commerce

PostNL en Marktplaats beloven ‘nauwere integratie’

PostNL en Marktplaats gaan een nieuwe samenwerking aan om het verzenden van producten makkelijker te maken voor de ruim 8 miljoen gebruikers van het online handelsplatform. Beide partners beloven eenvoudige integratie van de verzendmogelijkheden van PostNL binnen Marktplaats.

Logistics

Amazon opent popupwinkel in Amsterdam (update)

Als de informatie op zijn Italiaanse site klopt, opent Amazon vrijdag 16 november in Amsterdam een popup winkel met als thema Amazon Loft for Xmas. Dezelfde winkel staat ook in Londen, Parijs, Madrid en Berlijn.

E-commerce

De grootste uitdagingen voor de toekomst van e-Fashion

Online retail en dan vooral fashion blijven populair, met een schat aan data tot gevolg. Maar wat kan en moet daar eigenlijk mee? Op EDAY was er een Future of Fashion-roundtable, mogelijk gemaakt door True Fit. Dit zijn volgens diverse spelers in de branche de trends en uitdagingen voor e-Fashion.

Fashion

ACM benoemt Edwin van Houten tot directeur Consumenten

Edwin van Houten wordt directeur Consumenten bij toezichthouder ACM. Hij volgt Bernadette van Buchem op.

E-commerce

Hoe passen marktplaatsen in de verkoopstrategie?

Meer dan de helft van alle e-commerce-omzet verloopt inmiddels via een marktplaats. Daarnaast gebruiken consumenten marktplaatsen ook steeds meer als zoekmachine. Wat zijn de de voor- en nadelen voor webwinkels?

Marketplaces

Selma Postma naar Peapod

Selma Postma gaat Peapod, de Amerikaanse webwinkel van Ahold Delhaize, aansturen. Ze komt van Albert Heijn, waar ze verantwoordelijk was voor de webwinkel.

Food

Online super Crisp richt zich op duurzaamheid

Crisp, naar eigen zeggen de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten, komt vandaag officieel uit de startblokken. Producten waar je nu stad en land voor afloopt om ze bij verschillende specialisten te kopen, zijn bij Crisp op één plek te vinden.

Food

Sinterklaasacties pakketbezorgers van de baan

Onafhankelijke pakketbezorgers zien af van eerder aangekondigde Sinterklaasprotesten onder druk van juridische dreigementen. Dat zeggen betrokkenen tegen het FD. Ook PostNL bevestigt dat de ‘stiptheidsacties’ van de baan zijn.

Logistics

Quintin Schevernels (Funda): ‘We kunnen veel meer dan vraag en aanbod bij elkaar brengen’

Er zullen in Nederland weinig mensen rondlopen die niet weten wat Funda is. De marktplaats waarop kopers en verkopers van huizen samen komen is een ijzersterk merk. Tegelijkertijd kunnen we ook vaststellen dat Funda sinds haar start weinig fundamenele veranderingen heeft doorgemaakt. “Wanneer mensen een huis gaan kopen of verkopen dan is dat onderdeel van een heel proces: je moet naar een hypotheekverstrekker, een notaris, nadenken over inboedel verzekering of je energieleverancier. Heel veel best wel lastige vraagstukken waar wij je eigenlijk niet bij helpen”, constateert Quintin Schevernels, de nieuwe CEO van Funda. Aan hem de taak om daar verandering in te gaan brengen. Meer bij Top Names.

E-commerce