More stories

Mobile first-tijdperk is alweer voorbij – is de tijd van AI aangebroken?

Binnen retail wordt vaak nog geroepen dat mobiel de belangrijkste ontwikkeling is en dat (web)winkeliers moeten inzetten op een mobile first-strategie. Maar is dat eigenlijk (nog) wel het geval? Vanuit de expertgroep Mobile as the new Storefront vertelden Tim Akkerman van bol.com en Sam Warnaars van aFrogleap over het belang van mobiele apps en over de nieuwe belangrijkste trend voor retailers.

Retail

Noodzaak nieuwe businessmodellen voor retail groeit

Het retaillandschap, zowel fysiek als digitaal, lijdt aan een winkelobesitas. Voor winkeliers is het daarom zoeken naar écht vernieuwende business modellen die voor onderscheidend vermogen zorgen. Dit werd duidelijk tijdens ‘The Future of Retail’, een Connect-sessie op Emerce EDAY. Op uitnodiging van Osudio gingen vertegenwoordigers van retailbedrijven en fabrikanten met elkaar in gesprek over hun uitdagingen.

Retail

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Fashion

Consumentenbond waarschuwt voor malafide klusser

De Consumentenbond waarschuwt om niet te betalen voor rekeningen van KlussersTeam.com. Dit bedrijf blijkt volgens de bond gelieerd aan andere bedrijfjes die maar één doel hebben: consumenten ten onrechte geld uit de zak kloppen met een misleidend aanbod voor ‘vage diensten’.

E-commerce

Dekbed-Discounter.nl start eigen productielijn

Dekbed-Discounter.nl verkoopt voortaan ook een eigen productielijn. De onderneming heeft zelf dekbedovertrekken, lakens en slopen ontwikkeld. De webwinkel, met in 2017 een omzet van 20 miljoen euro en een verwachte groei voor 2018 met 200 procent, hoopt hiermee een nieuwe doelgroep aan te spreken.

E-commerce

Shopware en Magento: een vergelijking vanuit gebruikers gezien

Wie zich oriënteert op een nieuw e-commerceplatform stuit al gauw op Shopware. Duitslands grootste platform speelt zich steeds meer in de kijker bij middelgrote en internationale gebruikers. Tegelijkertijd ontwikkelt het veel bekendere Magento zich ook. Het maakt kiezen tussen de oplossingen niet per se makkelijker. Waarin verschillen de twee nu écht? Een vergelijking gezien vanuit verschillende gebruikersgroepen.

E-commerce platforms

Online kantoorzoekmachine SKEPP slaat vleugels uit

De Nederlandse online zoekmachine SKEPP voor kantoorruimte slaat de vleugels uit. Het bedrijf breidt uit naar Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje.

E-commerce
Premium

Deloitte: ‘Webshops, pak de zwevende shopper’

Grote Amerikaanse online retailers passen slimme trucs toe. Deloitte deelt ze en raadt anderen aan de tactieken over te nemen. Bijvoorbeeld het besef dat een zekere groep kopers nu al zijn sint- en kerstboodschappen doet.

E-commerce

HomeDeco stelt Brand Boutique-concept open voor kleine labels

HomeDeco heeft haar zogenoemde Brand Boutique-concept opengesteld voor jonge ontwerpers en kleinere labels. Het Brand Boutique-concept is vergelijkbaar met een shop-in-een shop.

Fashion

Fietsenwinkel.nl moet sluiten in Tilburg

Fietsenwinkel.nl moet zijn filiaal in Tilburg sluiten omdat de winkel te klein is.

Legal

Woonplatforms Huispedia en Hoodhunt bundelen krachten

De twee woonplatforms Huispedia en Hoodhunt, die contact leggen tussen huiseigenaren zonder makelaar, bundelen de krachten. Vanaf nu zijn alle woningen van Huispedia te zien op Hoodhunt.

E-commerce

De belangrijkste succesfactoren voor een decemberproof webshop

In de weken voor Sinterklaas stijgt de gemiddelde wekelijkse omzet voor webwinkels met 31 procent. In totaal vindt meer dan 20 procent van alle online verkopen in Europa plaats in de kerst- en Sinterklaasperiode. Uit onderzoek van onder andere PostNL blijkt dat de gemiddeld hulpsinterklaas zijn inkopen vijf weken vooraf doet, een groot deel van deze inkoop worden online gedaan. Is je webshop decemberproof?

E-commerce

Europese webwinkels zetten 455 miljoen om in Nederland

Nederlandse consumenten kochten in het tweede kwartaal van 2018 voor ongeveer 455 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 18 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2017.

Cross Border

Online FMCG: groeispurt en verandering digitale marketing komt eraan

Er staat ons een flinke groeispurt te wachten van de online supermarktomzet. Die verwachting spraken kenners van zowel bekende retailers als fabrikanten uit tijdens ‘The Future of FMCG’, een Connect Session op Emerce EDAY. De experts kwamen bijeen om onder begeleiding van Maurits Priem (Scoupy) over de verwachte ontwikkelingen in e-commerce en marketing te praten. Een belangrijke conclusie: het wordt zoeken naar andere verdien- en samenwerkingsmodellen.

Retail
Premium

Online omzet MediaMarkt groeit 13%

CECONOMY, het moederbedrijf van MediaMarkt, ziet de jaaromzet met een procent dalen tot 21 miljard euro. De digitale activiteiten tonen enig lichtpuntje.

E-commerce