More stories

bol.com: twee miljard euro omzet in 2018

Bol.com is op weg om het jaar af te sluiten met een consumentenomzet van circa twee miljard euro. Veertig procent daarvan wordt gerealiseerd door de 21.000 verkooppartners die het bereik van het warenhuis tegen betaling van commissiegeld exploiteren.

Marketplaces

FNV Horecabond en Temper verbreden samenwerking

De samenwerking tussen FNV Horeca en Temper, een digitaal prikbord waar opdrachtgevers klussen kunnen plaatsen, wordt verbreed. Zo verdwijnt op korte termijn de gebruiksvergoeding die freelancers momenteel aan Temper betalen voor onder andere het gebruik van de software.

E-commerce
Premium

’36 procent modeverkoop via internet in 2022′

De online verkoop van kleding en sieraden groeit komende vier jaar internationaal met een derde. Tegen 2022 is 36 procent van de handel via internet afkomstig. Kunstmatige intelligentie en marktplaatsen spelen een grote rol in die toekomst, aldus Forrester.

Fashion

Gaat Instagram voor de full experience met de nieuwe Shoppingfunctie?

In een ver, ver verleden werd Instagram alleen gebruikt om foto’s en video’s te bewerken, te plaatsen en te bekijken. Maar de laatste jaren groeit het platform steeds meer uit tot een volwaardige full service dienst. De nieuwe functies schieten de afgelopen periode als paddenstoelen uit de grond: na Stories, GIFs en IGTV, kunnen we sinds april 2018 gebruik maken van Shopping via Instagram. Dit om het kopen via Instagram gemakkelijker te maken en gebruikers te voorzien van een naadloze shopping experience. Nu rest de vraag: is Shopping op Instagram inmiddels even succesvol als de eerder gelanceerde nieuwe functies?

Social

Online verkopen Pets Place verviervoudigd door samenwerking bol.com

De samenwerking van Pets Place met bol.com heeft de dierenspeciaalzaak geen windeieren gelegd. De online verkoop van de 12.000 producten van Pets Place die nu ook via bol.com in Nederland en België verkrijgbaar zijn, is verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar. Naar verwachting stijgt de online omzet daardoor dit jaar van 4,5 naar 17 miljoen euro.

Marketplaces

Luik wordt Europese hub van internetreus Alibaba

Luik is alsnog de Europese hub geworden voor Alibaba. Eerder waren ook Maastricht en Weert in de race. Er wordt al heen en weer gevlogen tussen de Waalse stad en de thuisstad van de Chinese e-commercereus, zegt de Europese topman Terry von Bibra van Alibaba tegen de Belgische krant De Tijd.

Fulfillment

Staking bpost opgeschort na ‘constructief overleg’

Werknemers van bpost zijn maandagavond weer aan de slag gegaan na langdurige stakingen. De onderhandelingen leverden maandag nog geen akkoord op, maar de gesprekken lopen constructief.

E-commerce
Premium

Online omzet in september bijna 13 procent hoger

De online omzet was in september bijna 13 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben bijna 10 procent meer omgezet, meldt CBS vandaag.

E-commerce

Versnelling in groei online supermarktomzet, Picnic rukt op

Een kleine 2,9 procent van de supermarktomzet (consumenten) loopt momenteel via het online kanaal. Hiermee is dit aandeel ten opzichte van een half jaar geleden fors toegenomen, zo blijkt uit metingen van het kennisplatform Supermarkt & Ruimte in samenwerking met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed.

Food

Hans Ober (TicketSwap): ‘Het uitbuiten van fans is niet oké’

Een concertkaartje of festivalticket verkopen was altijd ontzettend lastig, totdat TicketSwap in ons leven kwam. In twintig landen verkopen 3 miljoen mensen inmiddels tweedehands kaartjes voor evenementen via de onderneming van Hans Ober, Ruud Kamphuis en Frank Roor. Het bedrijf is vijf jaar geleden ontstaan uit Obers eigen frustratie over de onbetrouwbare wereld van tweedehandskaarten. ‘TicketSwap is een platform waar je veilig en eerlijk tweedehands kaartjes aan elkaar kunt verkopen: fan2fan. Wij kopen geen kaartjes en we hanteren een eerlijke prijs: de maximale prijs hebben we op 20 procent bovenop de oorspronkelijke prijs vastgesteld.’

Customer Engagement

JD.com realiseert 23 miljard dollar omzet tijdens Singles Days

Niet alleen Alibaba, ook rivaal JD.com zette tijdens Singles Day minstens 23 miljard dollar om. Alibaba zelf deed dit jaar 31 miljard.

E-commerce
Premium

Omzet bol.com Singles Day verdrievoudigd

De verkopen gisteren op bol.com, toen koopjesdag Singles Day werd gehouden, verliepen volgens verwachting. Het warenhuis zag de omzet met een factor drie stijgen ten opzichte van vorig jaar en spreekt over ‘de succesvolste dag van 2018 tot nu toe’.

E-commerce

Trends in fashion: de wereld als winkelstraat

Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion? 

Fashion

Onze-fiets.nl gooit handdoek in de ring na publiciteit

Webwinkel Onze-fiets.nl is uit de lucht gehaald nadat het consumentenprogramma Kassa aandacht besteedde aan de vele klachten over het bedrijf. Al ruim een jaar stromen klachten binnen over fietsen die niet geleverd werden en beloftes over terugbetalingen die niet werden nagekomen.

E-commerce

Opnieuw record voor Alibaba Singles Day: 31 miljard dollar

Alibaba heeft het record van Singles Day zondag zoals verwacht verbroken. Tegen vijf uur in de middag werd de 24,3 miljard dollar omzet van vorig jaar al gepasseerd. De dag werd afgesloten met 31 miljard.

E-commerce