More stories

Prixos: klaar voor personalisatie en mobiel

Een B2B-webwinkel opzetten brengt complexiteit met zich mee. Het assortiment is meestal groot en de prijsstructuur ingewikkeld. Voor Prixos, dat kantoorartikelen verkoopt in Nederland en België, richtte Sition een nieuw online platform in.

E-commerce platforms

Thuiswinkel.org scherpt ambities aan voor duurzame verpakkingen

Thuiswinkel.org werkt samen met de branche aan nieuwe brancheverduurzamingsplannen waarin de ambities voor duurzame verpakkingen nog verder worden aangescherpt.

Fulfillment
Premium

ANWB-case: meer organisch zoekverkeer met nieuw campingplatform

Kamperend Nederland kan niet zonder de ANWB. Dat is al zo sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw toen de branchevereniging de cursus ‘leren om goed te kamperen’ aanbood. Inmiddels gebeurt de informatievoorziening vooral digitaal. Daar zijn grote verbeteringen doorgevoerd, vertelde e-commerce manager Wouter Stokkel tijdens EDAY.

E-commerce platforms

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Met nieuwe politie-app zijn ook webwinkels te controleren

De app waarmee burgers contact kunnen leggen met de politie is vernieuwd. De vorige app was vooral gericht op nieuws brengen en informeren. In de nieuwe app kan men direct vanaf het beginscherm een melding doen, een klacht indienen of gegevens checken.

E-commerce
Premium

Lightspeed introduceert benchmark omnichannel retail

Technologieleverancier voor retail en webshops Lightspeed lanceert vandaag zijn Retail Success Index. “De wereld voor ondernemers is groot en complex geworden. Een ijkpunt komt dan van pas”, aldus CEO Dax Dasilva.

E-commerce platforms

Mogelijk stiptheidsacties bezorgers PostNL

De Belangenvereniging van Pakketdistributie wil dat PostNL zijn bezorgvergoedingen voor de feestdagen met 10 tot 15 procent per uur verhoogt vanwege de enorme drukte.

Logistics

Aanbieder van opgelapte Apple apparatuur Swoop failliet

Alweer is een aanbieder van opgelapte (‘reburbished’) Apple apparatuur in de problemen gekomen. Na Leapp is nu ook Swoop failliet. Volgens iCulture worden vandaag nadere details bekend gemaakt.

Retail

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.

Conversie
Premium

Leverancier van prepaidenergie nu dan failliet

Nederlands eerste aanbieder van prepaid-energie EnergieFlex is niet alleen zijn vergunning kwijtgeraakt, maar gisteren ook failliet verklaard na een korte surseance. Het bedrijf hanteerde handelsnamen als Energieflex, Energyflex, N.E.C. Energie en NAC Energie.

E-commerce

Dit zijn de eerste ervaringen met Google CSS partners

De ervaringen met adverteren via Google CSS partners zijn over het algemeen positief, maar de ontwikkelingen zijn gerust merkwaardig te noemen. Hoe staat het CSS programma ervoor? Wouter Veenboer maakte een rondgang langs webshops, bureaus, CSS partners en Google. 

Online advertising

Home & Deco zoekt contact met de klant

De Home & Deco-branche is niet snel met vernieuwen. Toch dringt het veranderende consumentengedrag ook hier door. “Je kunt al online een auto bestellen, waarom zouden mensen dan nog wel voor een keuken langskomen?”

Customer Engagement

Superwinkel.nl opent filiaal in Duitsland

Online warenhuis Superwinkel.nl heeft onlangs een buitenlands filiaal geopend onder de naam Supershop.de.

Duitsland
Premium

BCC: Benelux-omzet blijft achter

Op groepsniveau rapporteert elektronicaverkoper Fnac Darty dubbelcijferige groei met e-commerce. Benelux-dochter BCC rapporteert echter zes procent toename, mede veroorzaakt door tegenvallers in België.

E-commerce
Premium

Michel Bruins wint 7e Ecommercerun

Michel Bruins van bol.com heeft gisteren in Utrecht de zevende Ecommercerun gewonnen. Meer dan 75 man deed mee aan de jaarlijkse loop van zes of tien kilometer.

E-commerce