More stories

Amazon Prime Day voor het eerst ook in Nederland

Amazon organiseert zijn jaarlijkse zomeruitverkoop op dinsdag 17 juli. Op die dag krijgen leden van Amazon Prime fikse kortingen op uiteenlopende producten. Voor het eerst doet Nederland ook mee.

E-commerce
Premium

Europese e-commerce naar 534 miljard euro

Online retail in Europa is in 2017 met elf procent gegroeid tot 535 miljard euro. Dit jaar groeit e-commerce vermoedelijk met dertien procent tot 602 miljard euro.

E-commerce

Tikkie deze zomer met fast checkout online verkoop

Tikkie brengt deze zomer een ‘fast checkout’ op de markt. Daarmee kunnen bedrijven de betaaloplossing gebruiken om producten te verkopen, zo vertelt Hardy Schuerhoff op E-commerce Live!.

Payment

Ultimatum voor combibundel PostNL

FNV heeft PostNL een ultimatum overhandigd tegen invoering van de zogenoemde combibundel. PostNL wil dat postbezorgers en de postbodes de post zelf op straat gaan sorteren tijdens hun postronde. Het sorteren van post gebeurt nu nog door postvoorbereiders in de sorteercentra.

Logistics
Premium

PLUS groeit in online omzet, aandeel 2,5 procent

De online activiteiten van supermarkt PLUS maakten de eerste helft van 2018 een sterke ontwikkeling door. Dit heeft geresulteerd in een stijging van het online omzetaandeel, dat dit jaar zo’n 2,5 procent bedraagt.

Food

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Online reiziger beter beschermd bij gecombineerde reis

Reizigers die zelf via internet een reis of vakantie boeken met verschillende onderdelen bij verschillende aanbieders, zijn voortaan beter beschermd. Zij genieten per 1 juli dezelfde bescherming als mensen die een pakketreis bij één reisorganisator boeken. Dat meldt het Europees Consumenten Centrum.

Travel

Amazon gaat bezorgen met zzp’ers

Amazon gaat in de VS samenwerken met zzp’ers voor het bezorgen van pakketjes. Zij kunnen een auto met Amazon logo huren en krijgen ook een uniform.

E-commerce

Het MVM-model: beter sturen op affiliate verkeer

De belangrijkste opdracht van elke affiliate website is het genereren van omzet uit het verkeer. Maar hoe bepaal je als publisher of je goed bezig bent en of het interessant is om meer verkeer te sturen? Het Market Value Multiplier-model kan hierbij een goede hulp zijn.

Contentmarketing

Column: ICO 2.0

Het is voor startups – om het voorzichtig uit te drukken – niet makkelijk om aan financiering komen. A hell of a job, die giga veel tijd kost op het moment dat je juist aan je product en niet aan je bedrijf moet werken.

Disruptie

Klarna beweegt met app en betaalkaart richting banken

Betaalbedrijf Klarna heeft een eigen consumentenapp op de markt gebracht. Daarnaast kondigen de Zweden aan met een betaalkaart te komen. Het zijn de eerste zichtbare stappen die volgen op de vorig jaar zomer verworven banklicentie. Een opmaat naar een stevigere positie tussen de traditionele bankbedrijven.

Disruptie

Faillissement voor Athleteshop van oud-schaatser Yuri Solinger (update)

Webshop Athleteshop uit Groningen heeft zelf het faillissement aangevraagd. Bij het bedrijf van oud-schaatser Yuri Solinger werken tussen de 150 en 200 mensen.

E-commerce
Premium

Jeroen Dekker (Active Ants): ‘De hele sector moet zwaar investeren’

De overname kwam zelfs voor insiders als een grote verrassing. E-fulfillmentbedrijf Active Ants is onlangs voor een onbekend bedrag in handen gekomen van de Belgische pakketvervoerder bpost. “Zonder vermogende partners kom je er niet”, zegt medeoprichter Jeroen Dekker.

E-commerce

Robert Kuiper (Brandnew): ‘Online is een keihard spel van euro’s’

“De winkel en de online-ervaring moeten naadloos op elkaar aansluiten,” zegt Robert Kuijper, eigenaar van branddesignbureau Brandnew, tegen 7 Ditches. Brandnew werkt vooral voor A-merken en retailers. “Online gaat over prijs en gemak, terwijl offline over experience gaat. Online is echt een andere business, vraagt een ander business- en verdienmodel én het is echt complex. Zorg dat je winkel terugkomt in je onlinepropositie. Dat kan in uitstraling of de manier van afleveren. Online is een keihard spel van euro’s: zo snel mogelijk voor zo min mogelijk kosten.”

Retail

Apple omarmt IDEAL als betaalmethode

Apple heeft eindelijk iDEAL als betaalmethode omarmd voor de App Store en iTunes. Daar kwam een lezer van iCulture toevallig achter.

Payment