More stories

Hoge retouren bij fashion niet zo’n ramp als het lijkt

Online fashion groeit in Nederland vooral dankzij het wegvallen van grote retailketens als V&D. Dat vertelde Ine Polak van GfK dinsdag op Emerce Fashion. En die retouren, die zijn wellicht minder erg dan het lijkt.

Fashion

Chiel Liezenberg (OK): ‘We zijn een slimme portemonnee’

Iedereen die wel eens in een winkel komt kent de heisa. Je hebt een kortingskaart, een kaart voor spaarpunten, er zijn zegeltjesacties en je moet betalen met je bankpas. Al met al veel handelingen en het kost de nodige tijd. Hoe mooi zou het zijn wanneer dit allemaal in één handeling geregeld kon worden?

Customer Loyalty

Waar zit de businesswaarde van artificial intelligence?

‘Alexa, de pindakaas is op.’ Over drie jaar wordt deze zin ook in Nederlandse huishoudens heel gewoon. En dit is nog maar één voorbeeld van hoe artificial intelligence (AI) voor disruptie in retail en consumentengoederen gaat zorgen.

Artificial Intelligence

Woonwinkel Lil maakt in afgeslankte vorm een doorstart

Woonwinkel Lil.nl maakt in afgeslankte vorm een doorstart. Samen met WebshopOvername.nl wil men alsnog doorgroeien in Nederland, Duitsland en België.

E-commerce

VS willen Chinese investeringen in Amerikaanse technologie aan banden leggen

Nieuwe dreigementen van president Donald Trump aan het adres van China drukken niet alleen de aandelenbeurzen in het rood. Ook de techsector maakt zich grote zorgen. Chinese investeringen in Amerikaanse techbedrijven worden aan banden gelegd.

Cross Border

Fizyr: ‘Afgelopen jaar echt een revolutie in robotica’

Fizyr, een spin-off van de TU Delft, is in staat dingen te herkennen die robots voorheen nooit konden oppakken.“De afgelopen driekwart jaar heeft er echt een revolutie plaatsgevonden in de robotica”, aldus CEO Herbert Ten Have op E-commerce Live!.

Logistics

Amazon rolt Hub lockers uit

Amazon heeft zijn eerder aangekondigde pakjeskluis The Hub eindelijk ter beschikking gesteld aan woningcorporaties in de VS.

Logistics

Tarieven handelsplaats Etsy fors omhoog

Etsy, de handelsplaats voor eigengemaakte spullen, gaat zijn tarieven verhogen om meer geld aan marketing uit te kunnen trekken. Daarmee wil het platform veertig procent meer kopers aantrekken.

E-commerce

DAKA Sport opent eerste omnichannelwinkel

DAKA Sport lanceert op de eerste verdieping van de Noorderarcade in Alkmaar haar nieuwe omnichannel storeconcept, waar sport en lifestyle samenkomen.

Retail

Rook- en waterschade aan pakketten na brand bij DHL

Bij een grote brand in een bedrijfspand van DHL in Nieuwegein zijn afgelopen weekend geen pakketjes van de vervoerder in vlammen opgegaan. Wel is er rook- en waterschade aan ongeveer honderd pakketten.

Logistics

Montapacking introduceert ‘cobotisering’ in magazijnen

E-fulfillmentbedrijf Montapacking wil de komende jaren de kosten met de helft reduceren door slimme robots en mensen samen te laten werken. Daartoe sloot het een exclusief contract met een Nederlandse fabrikant van logistieke robots.

Fulfillment

David Kat (Wasteless): ‘Met dynamische prijzen voedselverspilling tegengaan’

Het is een onderwerp waar mensen het snel over eens zijn: voedselverspilling is zonde. Sterker nog, voedselverspilling is een groot probleem. Zeker met het oog op de toekomst waarbij de wereldbevolking groeit en steeds meer mensen gevoed moeten worden. Op dit moment wordt 20% van de beschikbare landbouwgrond gebruikt om zaken te produceren die weggegooid zullen gaan worden. Wasteless wil daar wat aan doen.

Retail

China feller tegen handel in nepartikelen

China staat op het punt om webwinkels verantwoordelijk te maken voor eventuele handel in vervalste merkartikelen.

Legal

13 miljoen euro voor Italiaanse maaltijdbezorger

De Italiaanse maaltijdbezorger Supermercato24 heeft 13 miljoen euro aan financiering opgehaald in een ronde geleid door FII Tech Growth.

Food

Sephora wil verkopen via Google Assistant: luxe-retailer focust op tech

Het Franse beauty- en cosmeticamerk Sephora gaat als een van de eerste retailers aan de slag met ‘Transactions on Google’. De functie om te verkopen via Google Assistant. Het is niet voor het eerst dat Sephora er als de kippen bij is om nieuwe technieken uit te proberen.

Fashion