More stories

‘Achteraf betalen groeit, opmaat naar online lenen voor product’

De markt voor online achteraf betalen groeit en zal dit nog wel even blijven doen. Die verwachting heeft Michiel van Werkhoven van MultiSafepay. Op E-commerce Live! vertelt hij in lijn daarmee een volgende ontwikkeling te zien: webwinkels zullen leningen gaan aanbieden voor de aanschaf van duurdere producten.

Payment

Amazon koopt onlineapotheek PillPack

Amazon neemt de Amerikaanse onlineapotheek PillPack over voor naar verluidt minder dan 1 miljard dollar.

E-commerce

Brabants lockerbedrijf ontdekt e-commerce

Het Brabantse bedrijf Quispel lanceert een assortiment slimme lockers voor (vers)boodschappen en internetbestellingen. Op het werk, in de hal van een appartementencomplex of onderweg bij het (benzine)station.

Logistics

Crossbordermarketing in China. Waar start je?

Met een e-commerce waarde groter dan US, UK, Japan, Duitsland en Frankrijk bij elkaar, is China de grootste cross-border markt ter wereld. Daarnaast blijkt uit een recent Ad Spend rapport dat de advertentiemarkt in China naar verwachting 6,5% zal groeien in 2018 tot 630 miljard RMB en daarmee 16,2% van de wereldwijde advertentie-investeringen vertegenwoordigd. Niet gek dat China voor veel bedrijven een enorm aantrekkelijke vijver is om in te vissen. Dus je hengel uitgooien en wachten totdat de Chinese consument hapt? Nee. De vorm van de vijver is anders, net als het water en de vissen die je wilt vangen. Je merk naar de Chinese markt brengen kan dus veel opleveren maar zorg dat je eerst je huiswerk doet. Wij vroegen Eve Lo, Chief Strategy Officer bij Isobar China, naar haar tips om als merk succesvol te zijn in China.

Cross Border

Groei e-commerce HEMA vlakt af

De groei van e-commerceomzet van HEMA is afgelopen jaar bijna gehalveerd. Niettemin hebben digitale investeringen nog steeds prioriteiten, alsmede geografische expansie in Duitsland.

Retail

HEMA wil online bestellingen in twee uur leveren vanuit winkel

HEMA hoopt binnenkort online bestellingen binnen twee uur te kunnen leveren vanuit de winkel. Dit vertelt Head of E-commerce Raph Schröder op E-commerce Live!. De click & collect-service wordt steeds belangrijker voor het bedrijf. Ruim een kwart van de orders wordt al in één van de vestigingen afgehaald.

Fulfillment

Albert Heijn biedt online inzicht in voedingswaarden van boodschappen

Albert Heijn lanceert vandaag via ah.nl de nieuwe online dienst Mijn Voedingswaarden. Daarmee wil het bedrijf klanten bewustere keuzes laten maken bij hun dagelijkse aankopen.

Food

Gap en andere retailers in de abonnementen: wie spreken ze aan?

Modebedrijf Gap heeft besloten de abonnementsdienst op kleding uit te breiden. Net als Gap zien behalve typische e-commercebedrijven ook traditionele retailmerken toekomst in deze ‘subscription commerce’. Wie denken ze ermee aan te spreken?

Fashion

Brenger wil bezorgproblemen van grote artikelen oplossen

Een bank, kast, fiets of ander groot item versturen? Laat de aanhanger en huurbus maar in de garage. Derk van der Have en Wisse Koedam bedachten Brenger, een nieuwe snelle bezorgservice. Derk: “Het is een platform dat gebruikmaakt van koeriers die toch al die kant op rijden. Ze halen het op en brengen het naar je toe door heel Nederland en Vlaanderen.” Brenger is inmiddels partner van Marktplaats, Troostwijk, Onlineveilingmeester, Koopplein en meer dan honderd meubelzaken.

Start-ups

Onderzoek: online shoppers kopen vaker internationaal

Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.

Cross Border

DHL vervoert capsule Hyperloop

Vervoerder DHL zorgt als sponsor voor het transport van de Atlas 01 van Delft Hyperloop naar Californië.

Logistics

Nieuwe prijsvergelijker voor online maaltijdbezorgers

Bitebuddy.nl noemt zich de eerste vergelijkingssite voor prijzen en bezorgtijden van online maaltijdbezorgers.

Food

Alle Amazon Prime-leden krijgen korting op Whole Foods

Amazon geeft komende week alle leden van zijn Prime-programma kortingen bij Whole Foods Market in heel de VS. Het gaat om 10 procent korting op honderden artikelen, van noten tot limonade.

Food

VodafoneZiggo overweegt twintig combiwinkels

VodafoneZiggo verwacht aan een totaal van 140 tot 145 telecomwinkels genoeg te hebben voor landelijke dekking in Nederland. Dat zegt directeur retail Marco Houtman tegen RetailTrends. Slechts twintig vestigingen worden combiwinkels, waar het aanbod van zowel Ziggo als Vodafone wordt tentoongespreid.

Retail

Geen verder verbod op vergoeding betaalinstrumenten

Het kabinet gaat geen gebruik maken van de mogelijkheid om het verbod op vergoedingen (‘surcharging’) bij online betaalproducten verder uit te breiden. Dat meldt Thuiswinkel.org op haar site.

Payment