Ook detailhandel rekent op enorme drukte tijdens Black Friday
De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7 procent extra omzet ten opzichte van vorig jaar.
De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7 procent extra omzet ten opzichte van vorig jaar.
Een overvloed aan technologieën doet haar intrede in de fysieke retail. Digitale displays, interactieve schermen, beacons, apps, virtual reality en augmented reality; allen beloven ze de retailer succes. Maar hoe bepaal je of deze technologische innovaties echt van toegevoegde waarde zijn? Het aankoopproces van de klant lijkt handvatten te bieden.
Maandag 18 december zal voor webwinkels zeker drie keer drukker zijn dan normaal en daarmee de drukste dag van het jaar. Dat voorspelt digitaal logistiek dienstverlener SendCloud.
PostNL heeft begin november stilzwijgend Shops United (Cargo United) overgenomen. Shops United is een zogenoemde pakketstapelaar die voor duizenden webwinkels pakketverzending faciliteert. PostNL heeft de overname zojuist aan Emerce bevestigd.
De Eekhoorn Dutch Furniture uit Zwaagdijk-Oost gaat samen met Experience Center een groot nieuw distributiecentrum bouwen op het nieuwe bedrijventerrein Zevenhuis in Hoorn. Het bedrijf heeft hiervoor een bouwkavel van 25.000 vierkante meter direct aan de nieuwe snelweg N23/Westfrisiaweg gekocht.
Amazon Fresh zou in verschillende delen van de VS gestopt zijn vanwege de slechte bezorging door de Amerikaanse posterijen. Dat meldt het blog Recode.
Bezorgers Deliveroo, Helpling, Werkspot, Thuisbezorgd.nl, UberEATS en Temper zijn uitgenodigd voor een hoorzitting over ‘werk in de platformeconomie’, die vandaag op initiatief PvdA-er Gijs van Dijk in Den Haag wordt gehouden. De maaltijdbezorgers van Deliveroo die zich hebben verenigd in de Riders Union en zijn aangesloten bij de FNV worden echter niet gehoord.
Nederlanders kopen steeds vaker via buitenlandse webshops. Vooral Azië is in trek. Kocht in 2015 24 procent van de Nederlandse consumenten weleens iets bij Aziatische webshops, in 2017 is dat percentage opgelopen tot 42 procent. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.
Meer dan een derde van de Nederlandse online shoppers verwacht over vijf jaar het merendeel van hun online aankopen via hun smartphone te doen. Onder de jongeren verwacht zelfs 52 procent dat mobiel binnen vijf jaar hun belangrijkste kanaal is. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.
Gemiddeld gebruiken reizigers zestien verschillende soorten apps voor een reis. Ze zijn verloren zonder hun smartphone en mijden hotels die geld rekenen voor wifi. Dit en meer blijkt uit het onderzoek dat Travelport deed naar de wensen en behoeften van de digitale reiziger.
Albert Heijn is een test gestart met bezorgen binnen 15 minuten vanuit de AH to go aan de Zuidas. Dat meldt Distrifood.
Een recordomzet van 22,5 miljard euro en een continue groei van het aantal online shoppers en webwinkels neemt de concurrentie in de retail toe. Ondanks alle positieve verwachtingen zal 2018 een uitdagend jaar worden, waarin online platforms een onmisbare rol gaan spelen. Online retailers blijven in tweestrijd: hoe haal ik dagelijks voldoende omzet en focus ik tegelijkertijd op langetermijngroei? Vier Nederlandse online marketing experts geven hun advies voor 2018.
Winkeliers vrezen voor een stijging van de kosten voor het betalingsverkeer als dienstverleners vanaf 2018 nieuwe betaalmogelijkheden introduceren die voor een winkelier veel duurder zijn dan het huidige pinnen. Dat zegt secretaris Michel van Bommel van Detailhandel Nederland.
Zoofy, gespecialiseerd in spoedklussen, breidt uit naar België. Volgens medeoprichter Arthur de Leeuw is België qua taal en afstand de meest logische keuze om te internationaliseren. Tegelijkertijd verschillen Belgen en Nederlanders qua communicatie wel van elkaar. “Mede daarom willen we eerst ervaring opdoen in Antwerpen en vervolgens snel doorgroeien in België.’
Bol.com-klanten kunnen retouren voortaan door PostNL bij hen thuis laten ophalen, op tijdstip naar keuze. De nieuwe dienst wordt beschikbaar in een geselecteerd aantal regio’s in Nederland.