More stories

‘Veel klachten over afhalen buitenlandse pakjes bij PostNL’

De Consumentenbond krijgt veel klachten van consumenten die melden dat PostNL hen niet informeert over postpakketjes die voor hen klaarliggen bij een afhaalpunt. Niet opgehaalde pakketjes gaan na twee weken retour afzender.

Logistics

FNV zet staking bij PostNL door

Vakbond FNV zet zijn voorgenomen staking bij PostNL door. De eerste acties zijn volgende week gepland.

Logistics
Premium

Leon Planken (Charlie Temple): ‘Brillenmarkt rijp voor disruptie’

Het bedrijf Sweex van Leon Planken ging failliet door een grote partij kapotte tablets. Inmiddels houdt hij zich bezig met zijn online brillenwinkel Charlie Temple. Planken: “Waarom kost een bril zoveel als een iPad? Ik ben dat uit gaan zoeken en ik ben er achter gekomen dat het niet zo duur hoeft te zijn als je alles in eigen beheer doet en dat doen wij. De prijs die gerekend wordt en de prijs die iedereen als normaal beschouwd is eigenlijk een prijs die veel te hoog is.”

E-commerce

fonQ verhuist voor groei, ook in België

Online warenhuis fonQ laat een nieuw distributiecentrum bouwen en vergroot daarmee de capaciteit tot 22 duizend vierkante meter. Daarmee kan het de Nederlandse markt beter bedienen en voorzien in de verwachte Belgische groei.

Logistics

JBC besteedt e-commerce uit aan Bleckmann

Kledingretailer JBC uit België gaat de afhandeling van de e-commerce activiteiten uitbesteden. Bleckmann is sinds begin oktober verantwoordelijk voor de afhandeling van de JBC orders online.

E-commerce

‘Traditionele winkels favoriet voor Sint- en kerstcadeaus’

Nederlanders hechten drie keer meer waarde aan de kerstsfeer in de winkels dan in andere Europese landen. Dit blijkt uit het Europese onderzoek van Deloitte naar de decemberaankopen door consumenten.

Retail

Amazon start Uber-achtige bezorgdienst Berlijn

Amazon lanceert de dienst Flex in Berlijn en begeeft zich daarmee op de koeriersmarkt met een Uber-achtig model.

Logistics

Prijsvergelijkingssites belangrijker bij oriëntatie energieleveranciers

Prijsvergelijkingssites zijn het afgelopen jaar belangrijker geworden bij de oriëntatie naar nieuwe energieleveranciers. Dat blijkt uit cijfers van toezichthouder ACM.

E-commerce

AmazonFresh krijgt nieuwe concurrent

Het Amerikaanse Postmates gaat boodschappen aan huis bezorgen, vooralsnog eerst in Manhattan, San Francisco en Los Angeles.

Food

Flinke omzetgroei voor Alibaba-rivaal JD.com

De omzet van het beursgenoteerde JD.com, veruit de belangrijkste rivaal van Alibaba, is in het derde kwartaal met 39 procent gestegen naar omgerekend 12,6 miljard dollar. Dat was beter dan verwacht.

E-commerce

Belgische Marktplaats gaat professionele handelaren beter uitlichten

2dehands.be en 2ememain.be, beide onderdeel van eBay, maken het aanbod van nieuwe producten en diensten van professionele verkopers voortaan beter inzichtelijk voor de gebruiker. De nieuwe advertentiemogelijkheid Admarkt wordt in Nederland al enige tijd aangeboden op Marktplaats.

E-commerce
Premium

Online omzet ruim 23 procent hoger in september

De online omzet lag in september ruim 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 19 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.

E-commerce

Singles Day haalt de 25 miljard dollar

Singles Day heeft voor Alibaba weer nieuwe records gebroken. Met 25,4 miljard dollar aan handelsomzet versloeg het bedrijf de meest optimistische voorspellingen. De omzet kwam ten opzichte van vorig jaar zelfs 39 procent hoger uit. Rivaal JD.com versloeg Alibaba’s record van vorig jaar: ruim 19 miljard dollar.

E-commerce

Politie haalde dit jaar 160 malafide webwinkels offline

De politie heeft dit jaar 160 malafide webwinkels offline gehaald. Dat vertelde Gijs van der Linden van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting vandaag in de radio-uitzending van Radar. Vorig jaar lag het aantal op 35.

E-commerce

Infographic: Black Friday in Nederland

Dat Black Friday (24 november) steeds populairder wordt in Nederland zal niemand zijn ontgaan, maar de cijfers voor e-commerce zijn alsnog behoorlijk indrukwekkend. Dit jaar wordt weer een groei van 40 procent verwacht voor Black Friday. Dit brengt het shopgedrag op 292 procent ten opzichte van normale dagen.

E-commerce