More stories

WeChat zoekt Europese toenadering: wat maakt de app uniek?

Het Aziatische WeChat opent een nieuw kantoor in Europa. Het bedrijf wil de banden aanhalen met Europese betalingsverwerkers en retailers. Wat is WeChat van plan en wat maakt het zo’n succesnummer?

Digital Wallets

Tommy Hilfiger, Alibaba en Men At Work naar Emerce eFashion

Klinkende namen dit jaar op Emerce eFashion op 22 juni in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Namens het bekende merk Tommy Hilfiger komt Anne-Christine Schäffer-Polet naar Amsterdam. Zij vertelt uitgebreid over de lancering van de Digitale Showroom in 2014.

Fashion

Gezonde winstcijfers voor Coolblue

De nettowinst van online retailer Coolblue is in 2016 gestegen van 3,1 naar 8,9 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekeningen, waaruit zakentijdschrift Quote citeert. Het bedrijf maakte al wel de omzet en bedrijfsresultaat (resp. 857 en 19 miljoen) bekend.

E-commerce

PostNL bezorgt pakjes voor AliExpress in Nederland

PostNL wordt bezorger voor het Chinese AliExpress, onderdeel van de Alibaba Groep. Webwinkels van het online platform krijgen direct toegang tot het netwerk van PostNL. Door de samenwerking krijgen consumenten hun pakjes van AliExpress sneller, namelijk binnen vijf tot zeven dagen, thuisbezorgd.

Logistics

PaySquare naar BNP Paribas Fortis

PaySquare, de Belgische dienstverlener op gebied van acceptatie van internationale betaalkaarten, komt voor een onbekend bedrag in handen van BNP Paribas Fortis.

Payment

Dokvast bouwt duurzaam Europees distributiecentrum

Logistiek vastgoed ontwikkelaar Dokvast uit Tilburg ontwikkelt op eigen risico op Businesspark Midden-Limburg in St. Joost (Echt-Susteren) een nieuw duurzaam Europees distributiecentrum.

Fulfillment

Online vervoersbedrijf Tinker wankelt na schuld van 2,5 miljoen euro

Online vervoersbedrijf Tinker zit in de problemen. Op de site staat nu al geruime tijd dat door een technische fout het niet mogelijk is om een TinkerTransfer te boeken, ook telefonisch is dat de mededeling, maar achter de schermen is er meer aan de hand.

Travel

Online bloemenservice bloomon lanceert eerste eigen tulp

Online bloemenservice bloomon heeft samen met de kwekers van Remarkable Tulips zijn eerste eigen tulp ontwikkeld, de Tulipa Rebel Yellow. Deze gloednieuwe geel gefranjerde soort komt vers uit de Noordoostpolder.

E-commerce

Omzet betaalverwerker Square weer gestegen

Betaalbedrijf Square van Twitter CEO Jack Dorsey laat mooie cijfers zijn. De omzet steeg in het eerste kwartaal 22 procent naar 462 miljoen dollar, maar het bedrijf lijdt nog wel steeds verlies: 15 miljoen tegen 82 miljoen een jaar geleden.

Payment

Slecht eerste kwartaal voor Groupon

Het gaat niet goed met koopjessite Groupon. Ondanks de sluiting van activiteiten in zeker elf markten, kwam de omzet over het eerste kwartaal stukken lager uit dan verwacht: 673 miljoen dollar versus de verwachte 724 miljoen.

E-commerce

Amazon start marktplaats voor abonnementen

Amazon is een abonneedienst voor digitale diensten begonnen onder de noemer Subscribe with Amazon. Dat kan variëren van apps tot het lidmaatschap van een fitnessclub.

E-commerce

Hoogvliet bezorgt in Rijswijk

Supermarkt Hoogvliet breidt het gebied voor thuisbezorgen van online bestelde boodschappen verder uit in de regio Den Haag. Deze week wordt ook in Rijswijk bezorgd.

Food

‘Actiever winkelpersoneel beste remedie tegen showrooming’

Klanten in fysieke winkels moeten meteen worden geholpen. Dat is de beste remedie tegen ‘showrooming, stellen onderzoekers van onder meer Rijksuniversiteit Groningen na eigen onderzoek.

Retail

PostNL gaat zelfs in de nacht bezorgen

PostNL neemt PS Nachtdistributie over, een belangrijke speler in de nachtdistributie in de Benelux. Daarmee ontstaat ook de mogelijkheid om ’s nachts te bezorgen. Voorlopig alleen voor de zakelijke markt.

Logistics

Omzet Icecat groeit 10,3 procent tot 6 miljoen euro

Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier voor nationale en internationale webwinkels, zag zijn omzet vorig jaar met 10,3 procent groeien tot 6 miljoen euro. Het gebruik van haar productdatabase door e-commercebedrijven nam toe met 29 procent.

PIM