More stories

Premium

Ruud Stelder (Lightspeed): ‘We moeten onze voorsprong vasthouden’

Met een recente investering van 166 miljoen dollar kan het Canadese Lightspeed voorlopig weer even vooruit. En daarmee ook de Nederlandse tak onder leiding van Global Director of eCommerce Ruud Stelder. “Ondernemers kunnen met onze oplossingen zich volledig concentreren op het ondernemen.”

E-commerce

Infographic: E-commerce tijdens de feestdagen

In december winkelen mensen wereldwijd vooral op maandag online, op zaterdag juist amper. In Nederland daarentegen worden webshops deze maand […]

E-commerce

Meertalig zakendoen: welke vertaalopties heb je?

Het maakt niet uit of ze een talenknobbel hebben of niet, klanten en prospects verwachten in hun eigen taal aangesproken te worden door bedrijven. Het is efficiënter, klanten staan meer voor je open en je producten en diensten zijn gemakkelijker uit te leggen.

Cross Border

Retailer Target koopt boodschappenbezorger Shipt

De grote Amerikaanse retailer Target heeft boodschappenbezorger Shipt overgenomen voor 550 miljoen dollar. Dat bedrijf zal worden ingezet voor dagbezorgingen.

Logistics

Coolblue opent grootste winkel in Den Haag

In Den Haag is de volgende Coolblue XXL vandaag in gebruik genomen. De winkel zit net naast het Centraal Station, in het New Babylon complex. Met een oppervlakte van 2.600 vierkante meter is het de grootste winkel van de online retailer.

Retail

Politie waarschuwt honderden vuurwerkhandelaren op Instagram

De politie heeft mensen op Instagram die illegaal vuurwerk aanbieden, vandaag gewaarschuwd dat hun account offline wordt gehaald. De actie is onderdeel van het Project Oorworm, dat zich richt op de bestrijding van online handel in illegaal vuurwerk. Via het project zijn al 60 Instagram-accounts op zwart gezet.

E-commerce
Premium

Vijf procent sites overgestapt op Magento 2

Ongeveer vijf procent van de Magento-gebruikers is overgestapt op Magento 2 – de nieuwe uitgave van het e-commerceplatform. Dat vertelde CEO Mark Lavelle in een interview. Hij vertelde over de voortgang en toekomstige aandachtsgebieden.

Magento

Investering voor Forza Refurbished

Forza Refurbished, aanbieder van gereviseerde iPhones en andere Apple apparaten, haalt een niet nader gespecificeerde investering op bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM).

E-commerce

Vrijenhoek naar Sabre Midden-Oosten

Raymond Vrijenhoek is met ingang van 2 januari 2018 verantwoordelijk voor de activiteiten van Sabre in het Midden-Oosten. Vrijenhoek was hiervoor CEO van de Nederlandse online reisagent Otravo.

E-commerce

Woningplatform biedt meer inzicht in omgeving

Pararius, naar eigen zeggen de grootste huurwoningsite van Nederland, introduceert een nieuw woningplatform voor huur- en koopwoningen. Het bedrijf lanceert een Smart Map voor de sectie Koopwoningen, waarmee woningzoekenden veel meer te weten komen over voorzieningen in de buurt.

E-commerce
Premium

Online omzet in oktober 15 procent hoger

De online omzet lag in oktober bijna 15 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim […]

E-commerce

Online autoverkoop: hoe digitaal moet de autodealer worden?

In 95% van de gevallen weet een autokoper precies wat hij wil als hij bij de dealer komt. Het verkooplandschap voor auto’s is de afgelopen tien jaar drastisch veranderd. Een bezoek aan de autodealer is tegenwoordig voornamelijk van transactionele aard, de oriëntatie vindt online plaats. De ontwikkelingen zorgden voor vele faillissementen in de automotive industrie maar leidden ook tot nieuwe technologische ontwikkelingen in de branche. De dealer moet aan de virtual reality. 

Strategy

Guldenactie Belevenissen.nl mislukt

Een actie van een webwinkel met beleveniscadeaus om te betalen met oude guldenbiljetten is geen succes geworden. Woordvoerder Ismael Kajouai van Belevenissen.nl vertelt aan het AD dat er voornamelijk waardeloze potten vol munten in plaats van briefjes werden aangeboden.

Payment

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail

Picnic opent nieuw distributiecentrum in Diemen

Online supermarkt Picnic neemt in Diemen een nieuw distributiecentrum in gebruik en verdubbelt daarmee de capaciteit. De extra ruimte is volgens het bedrijf nodig om in meer Nederlandse steden de boodschappen gratis aan huis te kunnen bezorgen.

Fulfillment