More stories

AH: Recordaantal online bestellingen verwacht

De verwachting is dat dit jaar zo’n 7,5 miljoen houdbare en verse producten bij klanten thuisbezorgd gaan worden door Albert Heijn. Voor het eerst bezorgt de retailer de boodschappen thuis op zondag 24 en 31 december. Mede hierdoor wordt een stijging van 35 procent online bestellingen verwacht in aanloop naar Kerst ten opzichte van vorig jaar.

Food

A-merken populair bij online boodschappen

Grote A-merken hebben overduidelijk de voorkeur van afnemers van online boodschappen, zo blijkt uit de onderzoekscijfers van IRI Nederland.

Food

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food
Premium

About You opent IT-infra voor derden

Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.

E-commerce platforms
Premium

Online supermarkt Picnic van start in Rotterdam

Online supermarkt Picnic gaat per 1 januari van start in Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel.

E-commerce

‘Online rekentools energieleveranciers beneden de maat’

Energieleveranciers gebruiken in hun online rekentools verschillende standaarden voor het verbruik van stroom en gas. Hierdoor is het voor consumenten onmogelijk om een eerlijk vergelijk te maken. Dat blijkt uit een onderzoek van Vereniging de Vastelastenbond.

Search

DPD verwacht in Europa 6 miljoen pakketten op één dag te leveren

Pakketvervoerder DPD verwacht dit jaar een forse piek in het aantal bezorgingen. Behalve de vervroegde start van de piek is ook het huidige volume significant hoger dan verwacht. Op basis van de volume instroom in de afgelopen week en bijgestelde prognoses gaat de grens van 6 miljoen pakketten op één dag naar verwachting ruimschoots gepasseerd worden.

Logistics
Premium

GrandVision Benelux koopt Zonnebrillen.com

Het moederbedrijf van optiekketens Pearle en Eye Wish, GrandVision Benelux, koopt de webshop Zonnebrillen.com. Het zet daarmee een prille maar noodzakelijke stap om zijn online groeiambities te realiseren.

E-commerce

Amazon leidt onlineverkopen op Thanksgiving en Black Friday

Van alle onlineverkopen op Black Friday in de VS nam Amazon maar liefst 55 procent voor zijn rekening, zo blijkt uit gegevens van Hitwise. Op Thanksgiving bedroeg het aandeel 45 procent.

E-commerce

Tussenstand Cyber Monday: 840 miljoen dollar

De cijfers komen zoals gewoonlijk van Adobe, die zich baseert op omzetcijfers van de honderd grootste Amerikaanse webwinkels.

E-commerce

Wehkamp zet fietskoeriers in in 12 steden

Wehkamp en diens logistiek partner DHL zijn afgelopen maanden gaan samenwerken met Fietskoeriers.nl en zijn daarmee nu actief in twaalf grote steden. De trappende bezorgers nemen de last mile voor hun rekening.

Logistics

Bringme en Schindler introduceren automatische conciërge

Het Belgische technologiebedrijf Bringme gaat samenwerken met de internationale liftenbouwer Schindler. Men wil elk wooncomplex en appartementsgebouw voorzien van een Bringme Box, waarmee behalve post ook pakjes kunnen worden afgeleverd.

Logistics

Staatssecretaris Keijzer op werkbezoek bij postbedrijven

Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat gaat vandaag op werkbezoek bij de twee grootste spelers op de Nederlandse postmarkt. De staatssecretaris bezoekt ‘s middags de thuisbasis van Sandd in Apeldoorn. ‘s Avonds is de bewindspersoon in Nieuwegein te gast bij één van de grootste sorteercentra van PostNL.

Logistics

Een op de drie sinterklaascadeaus online gekocht

Ruim één op de drie sinterklaascadeaus wordt via het internet gekocht, een fractie meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van ING.

E-commerce

‘Niks doen met Accelerated Mobile Pages is geen optie’

Accelerated Mobile Pages (AMP) worden de trend van 2018. Ze werden in februari 2016 door Google geïntroduceerd met als doel uitgevers te helpen met het verbeteren van de browse ervaring op mobiele apparaten. AMP zorgt namelijk voor een snellere laadtijd van rijke content zoals video’s, animaties en advertenties. Tevens zorgt AMP voor een betere plek in Google’s “top stories” box.

Analytics