More stories

Slecht eerste kwartaal voor Groupon

Het gaat niet goed met koopjessite Groupon. Ondanks de sluiting van activiteiten in zeker elf markten, kwam de omzet over het eerste kwartaal stukken lager uit dan verwacht: 673 miljoen dollar versus de verwachte 724 miljoen.

E-commerce

Amazon start marktplaats voor abonnementen

Amazon is een abonneedienst voor digitale diensten begonnen onder de noemer Subscribe with Amazon. Dat kan variëren van apps tot het lidmaatschap van een fitnessclub.

E-commerce

Hoogvliet bezorgt in Rijswijk

Supermarkt Hoogvliet breidt het gebied voor thuisbezorgen van online bestelde boodschappen verder uit in de regio Den Haag. Deze week wordt ook in Rijswijk bezorgd.

Food

‘Actiever winkelpersoneel beste remedie tegen showrooming’

Klanten in fysieke winkels moeten meteen worden geholpen. Dat is de beste remedie tegen ‘showrooming, stellen onderzoekers van onder meer Rijksuniversiteit Groningen na eigen onderzoek.

Retail

PostNL gaat zelfs in de nacht bezorgen

PostNL neemt PS Nachtdistributie over, een belangrijke speler in de nachtdistributie in de Benelux. Daarmee ontstaat ook de mogelijkheid om ’s nachts te bezorgen. Voorlopig alleen voor de zakelijke markt.

Logistics

Omzet Icecat groeit 10,3 procent tot 6 miljoen euro

Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier voor nationale en internationale webwinkels, zag zijn omzet vorig jaar met 10,3 procent groeien tot 6 miljoen euro. Het gebruik van haar productdatabase door e-commercebedrijven nam toe met 29 procent.

PIM

Omzet Shopify schiet met 75 procent omhoog

Het lijkt goed te gaan met e-commerce platform Shopify, dat zijn omzet in het eerste kwartaal met ruim 75 procent zag toenemen naar 127 miljoen dollar. Het handelsvolume steeg zelfs nog meer, met 77,8 procent, naar 4,8 miljard dollar.

E-commerce platforms

Etsy zet CEO aan de kant

Etsy, de handelsplaats voor zelfgemaakte spullen, heeft CEO Chad Dickerson aan de kant gezet. Sinds vandaag is Josh Silverman CEO. […]

E-commerce

Kansen door regionale verschillen Duitse e-commercemarkt

De Duitse e-commercemarkt zit in de lift. Afgelopen jaar zou er voor het eerst meer dan honderd miljard euro besteed zijn. Maar zo blijkt ook: de regionale verschillen zijn soms groot. In welke gebieden is er nu de meeste vraag naar kleding, elektronica, eten en drinken en online doe-het-zelfartikelen?

Cross Border

Apple niet naar voormalige C&A-winkel Utrecht

Apple gaat zich niet vestigen in de voormalige C&A-winkel op het Vredenburg in Utrecht. Dat zegt eigenaar Redevco tegen het AD. Geruchten over de komst van Apple naar Utrecht circuleerden eind vorig jaar.

Retail

Big data in de reisbranche: hoe kan de kleine organisatie mee?

Big data in de reisbranche. De mogelijkheden lijken eindeloos en toch is nog lang niet iedere reisorganisatie toe aan de transformatie of wordt er nog veel te weinig mee gedaan. Daar komt verandering in onder druk van de grote online reisagenten. Hoe kan een kleine organisatie mee in de steeds sneller veranderende online wereld waar data een steeds belangrijkere rol krijgt? En hoe kunnen zij op een slimme manier gebruik maken van eigen data en OTA-data?

Travel

MultiSafepay introduceert betaalproducten voor drie grote Belgische banken

Betaalprovider MultiSafepay heeft haar dienstenpakket uitgebreid met betaalproducten van drie grote Belgische banken: KBC, Belfius en ING Home’Pay.

Payment

‘Bedrijven zijn niet meer social op social media’

Het sociale aspect van social media is aan het ondersneeuwen. Van interactie is steeds minder sprake. Dat stelt Stéphan Lam van Boardroomsocial tijdens The Social Conference 2017.

Social

Samsung Pay officieel uitgerold in Zweden en de Verenigde Arabische Emiraten

Samsung Pay is inmiddels officieel uitgerold in Zweden en de Verenigde Arabische Emiraten. Hong Kong en Zwitserland volgen. Daar is het betaalmiddel al wel experimenteel te gebruiken.

Digital Wallets

POM Amsterdam: Snel groeien door de juiste resellers

Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes jaar later zijn dit er ruim 650. “We zijn ambitieus en durven groot te denken.”

Fashion