More stories

bol.com lanceert elektrische winkelwagen

Om zijn achttiende verjaardag te vieren lanceert bol.com een zelfontwikkelde elektrische winkelwagen. Doe-het-zelvers die de auto willen nabouwen kunnen het Winkelwagenbouwpakket tot eind mei 2017 bestellen bij bol.com.

E-commerce

‘1,7 miljoen Airbnb overnachtingen in Amsterdam’ (update)

In een jaar tijd is het gebruik van Airbnb in Amsterdam met 125 procent gegroeid. Niet minder dan 1,7 miljoen overnachtingen zijn vorig jaar in de hoofdstad geboekt via de site, zo blijkt uit onderzoek van vastgoedadviseur Colliers International en Hotelschool The Hague. Airbnb spreekt de cijfers tegen.

Travel

Ombouwen Bart Smit in België opgeschort, maar website komt er

Blokker Holding heeft de ombouwoperatie van Bart Smit naar Intertoys in België en Luxemburg tijdelijk stopgezet, maar het bedrijf gaat wel door met voorbereidingen voor de lancering van de website Intertoys.be.

Retail

Forse groei orders bij Takeaway

Maaltijdbezorger Takeaway heeft in het eerste kwartaal van 2017 47 procent meer orders verwerkt, alleen al in Nederland ging het om 31 procent. Dat blijkt uit een tussentijdse update van het Nederlandse bedrijf dat sinds kort aan de beurs is genoteerd.

Food

Deense Shobr daagt supermarkten uit met Nederlandse marktplaats

Het Deense Shobr lanceert een online marktplaats voor A-merken in Nederland. Via het platform kunnen merken hun directe verkoop aan consumenten bundelen. Ze openen daarmee de aanval op de bestaande webwinkels van de grote supermarkten.

Food

AFM overziet kredietverstrekking telecomaanbieders

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) houdt vanaf vandaag toezicht op alle Nederlandse telecomaanbieders. Deze partijen moeten zich aan de regels houden voor verantwoorde kredietverstrekking als zij een lening aanbieden bij de koop van een mobieltje op afbetaling.

Retail

Acties bij DHL vandaag begonnen

Bij verschillende vestigingen van koerier DHL Express in Nederland zijn de bonden vandaag begonnen met actievoeren. Inzet zijn betere arbeidsvoorwaarden.

Logistics

Enorm veel klachten over online bestellingen H&M

Vanaf eind januari ervaren klanten van H&M veel diverse problemen bij hun bestelling. Zo kunnen mensen niet inloggen, worden bestellingen niet geleverd of zomaar geannuleerd, retouren worden niet goed verwerkt, er worden onverwachts aanmaningskosten in rekening gebracht, er staan verkeerde betalingskenmerken op acceptgiro’s. Dat bleek zaterdag bij VARA’s Kassa.

Fashion

Nieuwe techniek koppelt cashbacknetwerk aan loyaliteitsprogramma’s

OrangeBuddies Media brengt een technologie op de markt waarmee bedrijven hun loyaliteitsprogramma’s kunnen integreren met het netwerk van cashbacksites. Dat doet het onder het label Relevant Rewarding. Deelnemende partijen kunnen klanten hierdoor belonen met kortingen op eigen producten en op die van andere bedrijven uit het netwerk. Een groot voordeel van de opzet is dat de marketeer zo in kaart kan brengen welk aankoopgedrag klanten vertonen bij andere bedrijven. Dat vertelt algemeen manager Koen van der Veer. Loyaliteitsprogramma’s worden daardoor in zijn ogen een stuk relevanter.

Customer Loyalty

Zalando wil flagshipwinkels in grote metropolen

Zalando overweegt diverse flagshipwinkels te openen in Londen, Berlijn en Parijs. Dat zegt bestuursvoorzitter Rubin Ritter tegen Manager Magazine.

Retail

DHL gaat bezorgen voor AmazonFresh

DHL gaat voor AmazonFresh boodschappen in Duitsland bezorgen. De twee bedrijven werken al samen voor het bezorgen van pakketjes.

Food

Bitcoin bereikt hoogste koers ooit

De digitale munt Bitcoin heeft vrijdag een recordstand gehaald van 1300 dollar. In de middag tipte de koers zelfs aan 1343 dollar.

Payment

JD.com richt logistieke tak op

JD.com heeft een logistieke tak opgericht onder de naam JD Logistics. Daarmee verschilt het van zijn belangrijkste rivaal Alibaba, die voor de bezorging op derden is aangewezen.

Logistics

Acht ingrediënten voor de optimale customer journey

Elk merk houdt zich bezig met de optimale digitale klantbeleving. In de praktijk blijken acht trends en ontwikkelingen van groot belang bij het ontwerpen, realiseren en managen van de customer journey.

Customer Engagement

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion