Vrijenhoek naar Sabre Midden-Oosten
Raymond Vrijenhoek is met ingang van 2 januari 2018 verantwoordelijk voor de activiteiten van Sabre in het Midden-Oosten. Vrijenhoek was hiervoor CEO van de Nederlandse online reisagent Otravo.
Raymond Vrijenhoek is met ingang van 2 januari 2018 verantwoordelijk voor de activiteiten van Sabre in het Midden-Oosten. Vrijenhoek was hiervoor CEO van de Nederlandse online reisagent Otravo.
Pararius, naar eigen zeggen de grootste huurwoningsite van Nederland, introduceert een nieuw woningplatform voor huur- en koopwoningen. Het bedrijf lanceert een Smart Map voor de sectie Koopwoningen, waarmee woningzoekenden veel meer te weten komen over voorzieningen in de buurt.
De online omzet lag in oktober bijna 15 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim […]
In 95% van de gevallen weet een autokoper precies wat hij wil als hij bij de dealer komt. Het verkooplandschap voor auto’s is de afgelopen tien jaar drastisch veranderd. Een bezoek aan de autodealer is tegenwoordig voornamelijk van transactionele aard, de oriëntatie vindt online plaats. De ontwikkelingen zorgden voor vele faillissementen in de automotive industrie maar leidden ook tot nieuwe technologische ontwikkelingen in de branche. De dealer moet aan de virtual reality.
Een actie van een webwinkel met beleveniscadeaus om te betalen met oude guldenbiljetten is geen succes geworden. Woordvoerder Ismael Kajouai van Belevenissen.nl vertelt aan het AD dat er voornamelijk waardeloze potten vol munten in plaats van briefjes werden aangeboden.
Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.
Online supermarkt Picnic neemt in Diemen een nieuw distributiecentrum in gebruik en verdubbelt daarmee de capaciteit. De extra ruimte is volgens het bedrijf nodig om in meer Nederlandse steden de boodschappen gratis aan huis te kunnen bezorgen.
Een onderzoek naar de website vuurwerk-fanaten.net heeft maandag geleid tot de inbeslagname van ‘levensgevaarlijk vuurwerk’ en de aanhouding van zeven personen.
Albert Heijn introduceert naast de Rappie bezorgdienst nu ook de Rappie app. Met de app, die zowel voor gebruikers van iOS als Android verkrijgbaar is, moet men nog ‘rapper en flexibeler’ boodschappen kunnen doen.
Moonen Packaging lanceert tijdens de Webwinkel Vakdagen, eind januari in de Jaarbeurs Utrecht, een nieuw verpakkingsconcept: Box on Demand. Die moet een einde maken aan afval verspillende verpakkingsprocessen. Met Box on Demand kunnen op elk moment passende dozen gecreëerd worden.
De technische groothandel Lasaulec.nu is in Heerenveen een proef gestart waarbij online bestellingen binnen een uur met een elektrische bestelbus worden geleverd.
Lingeriespecialist Hunkemöller lanceert met de feestdagen een extra snelle bezorgdienst. Binnen twee uur zijn de uitgezochte Hunkemöller artikelen al aan huis bezorgd.
De Nederlandse consument geeft in 2017 voor circa 22 miljard euro uit aan de producten en diensten die hij online kocht. Het nu lopende vierde kwartaal zal goed zijn voor circa zeven miljard euro, mede geholpen door de nieuwe koopjesfestivals Black Friday en Single’s Day.
De sterke opkomst van webwinkels levert veel nieuwe werkgelegenheid op. Vooral ict’ers, inkopers en logistiek medewerkers zijn steeds lastiger te vinden. Een en ander blijkt uit een inventarisatie door UWV bij vijf grote webwinkels.
Online bloemenwinkel bloomon lanceert popupwinklels in de warenhuizen van Hudson’s Bay in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. De twee merken slaan de handen ineen om de ‘inspirerende lifestyle beleving’ te versterken.