Guapa E-commerce: ‘We verdubbelen in 2018’
Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.
Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.
E-commercereus Amazon staat op het punt zijn twaalfde distributiecentrum in Duitsland te openen. Ditmaal vlakbij de Nederlandse grens.
De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.
Google gaat zijn mobiele betaaldienst voortaan Google Pay noemen. De naam wordt ook gebruikt voor de Google Wallet-app, evenals voor alle in-app en instore betalingen.
Een jaar nadat hij het roer overnam van collega-oprichter Patrick Kerssemakers geeft directeur Joost Wels het roer over. De voormalig marketingdirecteur van bol.com, Michel Schaeffer, neemt de honeurs waar tot een vaste opvolger is gevonden.
Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.
Volgens recent onderzoek van Gartner is customer experience dé factor waar een hedendaags bedrijf op concurreert. Sterker nog, Gartner bepleit dat product en prijs hieraan inmiddels ondergeschikt zijn of gaan worden. Kortom, customer experience is hot. Maar als een optimale klantbeleving zo belangrijk is, hoe is het dan mogelijk dat bedrijven het in de ogen van consumenten niet goed doen? Onderzoek van IBM wijst uit dat bijna 70% van de bedrijven beweert een superieure online customer experience te bieden, terwijl slechts 37% van de consumenten zich daadwerkelijk begrepen voelt. Er is een kloof ontstaan tussen wat de consument ervaart en wat organisaties denken te leveren. Waar gaan bedrijven de fout in en hoe kunnen ze meer grip krijgen op de customer experience?
Bram Bruijns is de nieuwe directeur omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de e-commerce aanstuurde. […]
De Duitse Belastingdienst heeft beslag gelegd op goederen van grote Chinese handelaren in depots van Amazon.de. Hun accounts zijn geblokkeerd omdat ze zich niet aan de regels houden die gelden bij import. De Duitsers willen BTW-fraude en grijze import tegen gaan.
Het geruchtmakende boek Fire and Fury over Donald Trump wordt ook in Nederland volop besteld. Op vrijdag had bol.com al 800 bestellingen binnen, meldt het bedrijf aan RTLZ.
Veilingsite Catawiki heeft Ravi Vora uit India aangesteld als Chief Marketing Officer de groei van het platform te versnellen.
Het moederbedrijf van Kruidvat, AS Watson, gaat het Kinzo distributiecentrum in Ede van iets meer dan 37.000 vierkante meter zeker tien jaar huren.
Het Voedingscentrum lanceert een gratis Kies Ik Gezond?-app. Daarmee kunnen consumenten producten scannen, zoeken en vergelijken.
Amazon praat met adverteerders als Procter & Gamble om erachter te komen hoe zij zich het best in de online praatpalen Echo kunnen profileren. Voor merken is dit noodzaak omdat ze vrezen anders onzichtbaar te worden voor consumenten; ‘Uit het oog, uit het hart’ door voice shopping.
Nederland is in 2017 de helft meer online boodschappen gaan doen bij de supermarkt. Een derde van de branchegroei komt voort uit stijgende internethandel. In de Randstad, want daarbuiten daalt Online al weer een paar kwartalen.