More stories

Wehkamp-moeder eindigt jaar met 21 miljoen euro verlies

Wehkamp heeft het gebroken boekjaar 2015/2016 met 21 miljoen euro verlies afgesloten, wat vooral werd veroorzaakt door de overgang naar het nieuwe distributiecentrum.

Retail

Duitsland Europese koploper m-commerce

Duitsland is Europese koploper als het gaat om mobiele aankopen. Dit blijkt uit het feit dat in 2015 maar liefst 51% van de Duitsers minstens één keer een aankoop heeft gedaan via een mobiel apparaat. Trek dit in vergelijking met Nederland (38%) of heel Europa (41%) en de populariteit van m-commerce in Duitsland wordt snel duidelijk.

Duitsland

bol.com vernieuwt terminals pickuppoints

bol.com ontwikkelt nieuwe terminals die bij de afhaalpunten bij Albert Heijn worden gebruikt. Het oude systeem, stammend uit de Kiala-tijd, wordt binnenkort vervangen.

Logistics

Bedrijfsleven omarmt disruptors in travel

Bij meer dan een kwart van de Europese bedrijven mogen medewerkers gebruikmaken van Airbnb en Uber als zij op zakenreis gaan. Een jaar geleden was dit 8 procent. Dit blijkt uit onderzoek van de Business Travel Show.

Travel

Wat Fitbits productpagina’s zo goed maakt

Fitbit lanceerde niet zo lang geleden de ‘Charge 2’. Bij dit nieuwe product hoort ook een nieuwe productpagina. Een blik op die pagina en welke weg het bedrijf heeft afgelegd.

PIM

Amazon opent grote boekwinkel in New York

Amazon opent in het voorjaar een boekwinkel in New York City, en wel in het Time Warner Center in Manhattan. Amazon noemt de winkel een ‘fysieke extensie van Amazon.com’.

Retail

De messaging-app als multifunctioneel platform

Azië is marktleider op het gebied van mobiele chat-apps die meer dan alleen instant messaging bieden. Social messaging-app WeChat wordt alleen maar in Azië gebruikt en is een toonaangevend voorbeeld van een instant messaging-app die in een multifunctioneel platform veranderd is. Het is niet langer de vraag of WhatsApp in de voetsporen zal treden van WeChat, maar wanneer de app dat gaat doen. En wanneer doet u dat?

Social

Ekoplaza lanceert app met ingrediëntenscanner

Ekoplaza lanceert een app met een ingrediëntenscanner, zo meldt Distrifood. Met die scanner kan de klant in alle supermarkten in Nederland producten scannen op verborgen E-nummers en plastics.

Food

Hornbach zet complete assortiment online

Bouwmarkt Hornach zet online de aanval in op de concurrentie, zet zijn hele assortiment online en claimt daardoor nu de grootste te zijn. Binnen de nieuwe propositie levert het digitale orders ook vier uur later af aan huis of een eigen filiaal.

Retail

250 miljoen groeigeld voor Magento Inc.

Het Chinese investeringshuis Hillhouse Capital steekt 250 miljoen dollar in het bedrijf Magento om de internationale groei te versnellen.

Magento

Websuper Picnic groeit tot 24.000 klanten

Online supermarkt Picnic is met het uitbreiden van zijn bezorgingsgebied in 2016 ook aanzienlijk in klantentotaal gegroeid: van 4.300 tot 24.000 klanten. Dit jaar wordt het actief in tien tot vijftien nieuwe steden.

Retail

Hoe Amazon Go indirect zorgt voor doorbraak omnichannel in 2017

Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.

Payment

Concurrentiekansen, e-privacy en duurzaamheid thema’s voor Thuiswinkel.org

Toekomstige concurrentiekansen voor webwinkels, de nieuwe e-privacywetgeving, logistiek en duurzaamheid en digitale transacties zijn de aandachtspunten waar belangenorganisatie Thuiswinkel.org zich dit jaar op wil gaan richten.

E-commerce

Vente-privee start eigen accelerator

Verkoopplatform Vente-privee investeert 80 miljoen euro in een eigen accelerator, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Daartoe is een samenwerking gerealiseerd met Station F, de grootste startupcampus in Frankrijk.

Fashion

Vijftig procent meer bestellingen voor partners Amazon

Amazon heeft tijdens de feestdagen vijftig procent meer bestellingen voor partners verwerkt dan een jaar geleden. Deze partners maken gebruik van het Fulfillment by Amazon programma, wat inhoudt dat Amazon ook de bezorging voor zijn rekening neemt.

Fulfillment