Fietskoeriers.nl start tijdvaklevering
Fietskoeriers.nl wil de bezorgtijden vanaf volgend jaar uitbreiden naar de middag. Klanten kunnen daardoor straks zelf tijdvakken selecteren. Dat vertelt commercieel directeur Eddy te Rietstap aan Twinkle.
Fietskoeriers.nl wil de bezorgtijden vanaf volgend jaar uitbreiden naar de middag. Klanten kunnen daardoor straks zelf tijdvakken selecteren. Dat vertelt commercieel directeur Eddy te Rietstap aan Twinkle.
Bedrijven als Deliveroo en UberEats willen alleen nog maar zzp’ers inhuren omdat de koeriers dat zelf willen, zo luidde onlangs de boodschap van beide bezorgers. Niet iedereen denkt daar zo over. Nederlands fietskoeriers verenigen zich in de strijd voor betere arbeidsvoorwaarden.
Skyscanner vindt dat de reisbranche af moet van de focus op prijs. In plaats daarvan moet het zoeken en boeken van reizen zo gemakkelijk en persoonlijk mogelijk worden gemaakt, zegt de metazoekmachine in de whitepaper The Value-driven Proposition in Travel.
Secoo, een Chinese webwinkel voor luxe merken, wil via NASDAQ naar de beurs. Het bedrijf staat op positie 112 in […]
Thuiswinkel.org organiseert op 14 november een Landelijke Inspiratiemiddag Duurzaam Verpakken. Tijdens dit gratis event ligt de focus op de realisatie van de brancheverduurzamingsplannen die Thuiswinkel.org de laatste jaren heeft opgesteld.
Meer dan 100.000 passagiers die deze zomer via Nederlandse luchthavens reisden hebben recht op een financiële vergoeding vanwege een vertraagde of geannuleerde vlucht. Opgeteld gaat het om 40,1 miljoen euro aan compensatie. Dat heeft AirHelp becijferd, een start-up die namens passagiers compensatieclaims afhandelt met luchtvaartmaatschappijen.
De winkelstraten zijn de afgelopen jaren leeggelopen terwijl online-winkeliers floreerden, zo is het algemene beeld dat over de retailsector bestaat. Maar zo zwart-wit is het niet. Online-retailers openen echte winkels, sommige traditionele winkelketens weten zichzelf online opnieuw uit te vinden. We zullen het ook weer zien tijdens de uitreiking van ABN AMRO Retailer of the Year Awards op 14 september. Daar komen de beste voorbeelden voorbij van retailers die hun IT-landschap zó hebben ingericht dat ze op toekomstige ontwikkelingen kunnen blijven inspelen.
Marktplaats.nl is met 4,5 miljoen bezoekers per maand verreweg de populairste e-commerce website onder Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van online marketingplatform SEMrush naar de bezoekerstatistieken van alle Nederlandse e-commerce websites in juli 2017. De tweede op de lijst is pas echt verrassend: het door Alibaba beheerde Aliexpress.com.
Consumenten concentreren zich steeds vaker op een of twee supermarkten om boodschappen te doen. De groei van online heeft hieraan sterk bijgedragen, stelt het Consumentenonderzoek 2017 van de Deloitte Branchegroep Retail, dat dinsdag in Utrecht werd gepresenteerd.
Amazon blijft met afstand de allergrootste e-commercepartij van Duitsland. Het is drie keer groter dan nummer twee OTTO en bijna acht keer groter dan nummer drie Zalando.
De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.
Dataleverancier voor e-commercepartijen Icecat heeft de omzet en winst over het eerste halfjaar van 2017 zien groeien. Klanten als Amazon, Media Markt en Walmart halen de banden met de Nederlanders aan en die profiteren daar financieel van.
Pakketdienst DPD gaat in haar nieuwe Nederlandse hoofdvestiging in regio Eindhoven de verwerkingscapaciteit van pakketten verdubbelen. Het bedrijf investeert in een hypermodern nieuw sorteersysteem, de LS-4000 CB sorter. De installatie beschikt over een maximale verwerkingscapaciteit van 50.000 pakketten per uur.
McDonalds breidt zijn bezorggebied in Nederland uit. Vanaf volgende week bezorgt de hamburgerketen ook in Rotterdam en Utrecht, meldt directeur Manu Steijaert aan het ANP.
Vandaag verschijnt het boek van oud-marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com met daarin een persoonlijke geschiedschrijving van de ontwikkeling van bol.com. Geen grote onthullingen, wel leuke blikken achter de schermen. Bijvoorbeeld hoe aankomend Huub Vermeulen over zijn theewater ging en hoe de auteur de aankondiging van het faillissement van een hele sector aanschouwde.