More stories

‘Nederlandse attracties richten zich op buitenlandse bezoekers’

Dit jaar zullen de bezoekersaantallen van attractieparken en dierentuinen met 3 procent stijgen. In 2018 wordt een toename verwacht van 2,5 procent. Om de groei te waarborgen zullen attracties met name Duitse en Belgische toeristen proberen te interesseren voor een bezoek. Dit stelt ABN AMRO.

E-commerce
Premium

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce

Facebook Marketplace naar Benelux

Facebook zal deze week zijn marktplaats ook in de Benelux introduceren. Via dit onderdeel kunnen leden tweedehands spullen kopen of verkopen.

E-commerce
Premium

Expedia: drie tips voor betere customer journey

Er is een ‘stille revolutie’ gaande in de onderzoeks- en aankoopfase van de customer journey van reizigers. Dit stelt Expedia Affiliate Network in het rapport ‘Travel futures – how tech is changing the research and purchase experience’.

E-commerce
Premium

Aldi in zee met Instacart op Amerikaanse markt

Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.

E-commerce
Premium

Omzet HelloFresh stijgt 49 procent tot 435 miljoen

De halfjaaromzet van HelloFresh steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 49 procent tot 435 miljoen euro. Netto schrijft het bedrijf nog rode cijfers.

E-commerce

Kapitaalinjectie voor Flipkart

De beoogde overname van e-commerce bedrijf Snapdeal door zijn grotere Indiase rivaal Flipkart is geblokkeerd door de oprichters, maar Flipkart krijgt wel een forse kapitaalinjectie van de SoftBank Groep via een techfonds.

E-commerce
Premium

Mijnwebwinkel wordt actief in België

E-commerceplatform Mijnwebwinkel breidt zijn activiteiten uit naar België met een gelokaliseerde, Vlaamse versie van zijn site.

E-commerce

Chinese klant steeds makkelijker te bedienen: WeChat zet voet aan grond

Voor Europese e-commerce en retailbedrijven wordt het steeds eenvoudiger om te verkopen aan Chinezen. Via samenwerkingen met bedrijven hier zetten de nu nog typisch Aziatische betaalmethoden Alipay en WeChat Pay voet aan de grond.

Payment
Premium

Kijkshop heeft al half miljoen binnen voor online platform TONE

Kijkshop heeft via crowdfunding al 500.000 euro opgehaald voor een nieuw online platform. Dat zegt woordvoerder Ben Steenstra tegen RTLZ.

E-commerce platforms
Premium

Online omzet in juni bijna 20 procent hoger

De online omzet lag in juni 19,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. De pure webwinkels, winkels met als hoofdactiviteit verkoop via internet, zetten bijna 16 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

Nu ook contactloos betalen bij SNS, ASN Bank en de RegioBank

Klanten van SNS, ASN Bank en de RegioBank kunnen voortaan met Android smartphones contactloos betalen. Tot 1 april 2018 is dat gratis, daarna moeten klanten per rekening 0,50 euro per maand betalen.

E-commerce

Een migratie naar Magento 2: hoe pak je dat aan?

De meeste Magento-gebruikers zullen op korte termijn moeten nadenken over een migratie naar Magento 2 – de nieuwe versie van het e-commerceplatform. Maar hoe pak je zo’n migratie aan?

Magento

‘Amazon wil concertkaarten gaan verkopen’

Amazon wil in de toekomst ook concertkaarten verkopen, in ieder geval in de Verenigde Staten. Dat meldt Reuters op basis van verschillende bronnen.

E-commerce

Jumbo opent eerste Camping Pick Up Point

Jumbo heeft zijn eerste Camping Pick Up Point in Uden geopend. Hiermee biedt de supermarkt naar eigen zeggen een oplossing voor klanten die ook op vakantie willen bestellen.

E-commerce