Belgisch e-commerce in 2016: 9 miljard euro
E-commerce in België groeide in 2016 met tien procent tot een totaal omzetvolume van 9 miljard euro.
E-commerce in België groeide in 2016 met tien procent tot een totaal omzetvolume van 9 miljard euro.
UATP, een Amerikaanse specialist in reisbetalingen, gaat in Europa samenwerken met het Zweedse fintech bedrijf Trustly. De twee partijen willen de dominantie van creditcards doorbreken in de luchtvaart.
De politie heeft 28 personen aangehouden op verdenking van internetoplichting. Deels gaat het om mensen die via handelsplaatsen op internet goederen aanboden, maar deze niet leverden.
Belsimpel.nl, Bol.com, De Bijenkorf en Coolblue zijn genomineerd voor De Beste Webwinkel van het Jaar bij de jaarlijkse Shopping Awards. Bol.com heeft nog twee andere nominaties.
Amadeus Ventures heeft een onbekend bedrag geïnvesteerd in de start-up FLYR, die reizigers de prijs van vliegtickets laat vastzetten tot ze gaan boeken. In totaal haalde FLYR bij deze investeringsronde 8 miljoen dollar op.
Vraag en aanbodsite Botentekoop.nl en botendeelplatform Barqo.co gaan samenwerken. Booteigenaren die hun boot via Botentekoop.nl te koop aanbieden, kunnen hun boot desgewenst ook verhuren via Barqo.co.
BVA Auctions gaat goederen afkomstig uit het faillissement van Neckermann.com Retail B.V. veilen.
Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.
De Duitse pakketbezorger Hermes koopt een controlerend belang in de logistieke startup Liefery, die voor webwinkels in grote Duitse steden de same day deliveries verzorgt.
Volgens het Franse MacGeneration kunnen Belgen vanaf 2 mei met hun iPhone of Apple Watch betalen aan de kassa. Op Twitter heeft een medewerker van de bank CBC/KBC laten weten dat Apple Pay binnenkort beschikbaar is.
Retailers worstelen nog met hun omnichannel aanpak, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital. Zij moeten een balans zien te vinden tussen efficiëntie voor gratis standaardlevering en flexibiliteit voor de dienstverlening die de consumenten hier bovenop verwachten.
Het Amerikaanse sportmerk Under Armour is dé challenger van grootmachten als Nike en Adidas. Dankzij een excessieve focus op de eindgebruiker en een tomeloze ambitie om te innoveren. “Als het aan ons ligt, doen we overal een chip in”, aldus Chris Bate (53), VP & Managing Director Europe.
Boodschappenbezorger Instacart haalt nog eens 400 miljoen dollar op tegen een waardering van 3,4 miljard.
Menig e-commercebedrijf kiest ervoor de producten te verkopen via internationale marktplaatsen zoals Amazon. Bax-Shop trok zich afgelopen jaar opvallend genoeg juist terug. Online warenhuis fonQ blijft er actief. Er is daarin geen goed of fout, maar wat zijn de afwegingen die zij maken?
Airbnb heeft in een nieuwe investeringsronde meer dan 1 miljard dollar opgehaald. Dat blijkt uit stukken die bij beurswaakhond SEC zijn ingediend.