More stories

Bol.com ontvangt internationale BREEAM Award

Bol.com is in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de internationale BREEAM Awards in Londen. Deze onderscheidingen worden ieder jaar toegekend aan de meest innovatieve en duurzame bouwprojecten in verschillende categorieën.

Fulfillment

Zamro krijgt Shopping Award Beste Starter

Zamro, online speler in technische producten, mocht vanmiddag de Shopping Award Beste Starter in ontvangst nemen tijdens de feestelijke uitreiking van de Shopping Awards XS in de Jaarbeurs te Utrecht.

E-commerce

Testtools getest: Optimize 360, VWO en Optimizely

Enige tijd geleden kondigde Google Optimize 360 aan. Een ontzettend bruikbare, professionele A/B-testtool, vergeleken met het voorgaande en beperkte Google Content Experiments. De tool zal steeds verder uitgerold worden en de verwachting is dat Optimize 360 een sterke concurrent wordt van de twee ‘heersers’ in de Nederlandse markt: Optimizely en VWO. Betekent dit nu dat je straks direct moet overstappen naar de testtool van deze datagigant? Absoluut niet. Wij zetten onze ervaringen met Optimize 360, Visual Website Optimizer en Optimizely (X) voor je op een rij.

Conversie

Brievenbus wordt pakkettenbus

Het Brabantse bedrijf VDL, dat al enige tijd brievenbussen levert voor PostNL, heeft een nieuw type brievenbus gepresenteerd. Die is ook geschikt voor postpakketten.

Logistics

Vodafone Nederland met PayPal in mobiel betalen

Klanten van Vodafone kunnen vanaf vandaag contactloos gaan betalen met hun telefoon. Hiertoe heeft de operator een samenwerking gesloten met PayPal.

Payment

Fietsenwinkel.nl groeit 65% tot 40 miljoen omzet

Online verkoper Fietsenwinkel.nl groeide in 2016 weer met 65 procent en zag de omzet uitkomen tot boven de veertig miljoen euro. In de komende maanden breidt het zijn netwerk van fysieke winkels uit van zeven naar dertig.

Retail

Duurzaam verpakken: van verpakte lucht naar schone lucht

Waarom zitten er eigenlijk nog steeds vaak veel te grote verpakkingen om onze bestellingen heen?

Fulfillment

Nice2stay wil groeien zonder kleinschaligheid te verliezen

De Nederlandse nichespeler Nice2stay richt zich op de verhuur van vakantiehuizen, appartementen, boetiekhotels en B&B’s in Italië, Frankrijk, Spanje en Portugal. Oprichters Femke Rozendaal en Remco Zwaan zijn druk bezig met een nieuw platform en nieuwe markten. “De focus komt meer op e-commerce te liggen.”

Travel

Omoda experimenteert met robots

De Nederlandse schoenenverkoper Omoda start volgende maand in twee winkels een proef met robots. Die moeten klanten ondersteunen tijdens het winkelen, vertelt marketing- en e-commercemanager Gertie Bin aan RetailWatching.

Retail

Boete ACM voor Shoebaloo blijft gehandhaafd

ACM handhaaft de boete die het webwinkel Shoebaloo heeft opgelegd van 72.000 euro omdat zij consumenten onvoldoende informeerde over hun rechten wanneer zij binnen de bedenktijd van hun aankoop willen afzien.

E-commerce

KeenDelivery breidt platform uit met PostNL

Zowel brievenbuspakketten als grotere pakketten kunnen vanaf nu via het online verzendplatform van KeenDelivery worden verzonden door een samenwerking met PostNL.

Logistics

Pakketbezorger neemt oude apparaten mee

Voortaan kunnen consumenten oude elektrische apparaten meegeven aan de pakketbezorger. Het gaat om een proef die start in een deel van Groningen met kleine elektrische apparaten zoals elektrische tandenborstels en koffiezetapparaten.

Logistics

Olger Kistemaker (BCC) gaat digitale operaties Action leiden

Action, het bedrijf dat tot nu toe van geen webwinkel wilde weten, heeft een digitale expert binnengehaald. Olger Kistemaker komt van BCC, waar hij tweeënhalf jaar de rol van e-commerce manager vervulde.

Retail

Bruna verbreekt samenwerking Sandd en DHL

Bruna verbreekt alsnog de kort geleden aangekondigde samenwerking met postbedrijven Sandd en DHL. Aandeelhouder PostNL was niet gelukkig met die overeenkomst en Bruna-directeur Fred Zeegers werd in december nog geen 24 uur na de bekendmaking van de overeenkomst ontslagen.

Logistics

Logistieke verschillen verdwijnen: tijd voor een disruptor?

De logistieke voorsprong van de grotere webwinkelbedrijven vervaagt. Bedrijven van klein tot groot kunnen relatief gemakkelijk een zelfde niveau halen. Tegelijkertijd is het lastig een volgende stap te zetten. Echte innovatie in de ‘last mile’ blijft namelijk nog uit. Hoe ziet die nieuwe standaard eruit? En hoeveel behoefte is er aan een partij die de boel eens flink opschudt?

Fulfillment