Quick wins voor digitale winkelpui
Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?
Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?
Met de ontwikkeling van e-commerce is het aantal fulfilmentbedrijven snel toegenomen. Die bedrijven beseffen op zoek te moeten naar hun onderscheidend vermogen en dat innoveren nodig blijft. Drie daarvan werden recent tijdens een hackathon bijgestaan door studenten en experts met een achtergrond in IT en logistiek. Met welke vragen zitten de bedrijven zoal?
Amazon heeft een ietwat curieus betaalmiddel gelanceerd voor de Amerikaanse markt: Amazon Cash. Geen eigen valuta, maar een oplossing voor consumenten zonder bankkaart.
De Europese webwinkel met luxe modeartikelen Yoox Net-a-Porter gaat zijn markt- en techniekkennis aanwenden om Valentino.com op te frissen.
Consumenten verwachten dat retailers en merken te allen tijde en overal aan hun behoeften kunnen voldoen. Hoe creëer je een consistente en toch verrassende beleving voor je klanten op web, mobiel, social media en in de winkel?
Zalando doet in België een proef waarbij de bezorger naar de kopende klant toekomt, waar hij zich ook bevindt. De afleveroptie werkt met geolocatie en leest daarom, met diens toestemming, de GPS-positie van de klant uit
V&D maakt een doorstart als app onder de naam Frendz. Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
Bezorgplatform Takeaway.com is naar eigen zeggen duidelijk aan de winnende hand in de grootste markt van continentaal Europa, Duitsland. Dat is in elk geval de boodschap van CEO Jitse Groen en CFO Brent Wissink in een gesprek met de beleggersvereniging VEB.
Het e-commerce bedrijf Flipkart uit India neemt de lokale activiteiten over van eBay. Tegelijkertijd investeren eBay, Microsoft en Tencent 1,4 miljard dollar in de onderneming.
Zeven jaar na de overname gooit Amazon de handdoek in de ring met BuyVip, de besloten winkelclub die Europa had moeten veroveren.
Intratuin opent deze zomer een nieuwe webwinkel, vertelde CEO Peter Paul Kleinbussink vorige week tijdens het evenement What’s Going on in Retailing?
Kofferfabrikant Samsonite legt 105 miljoen dollar neer voor online retailer eBags. Het is de tweede aankoop binnen een jaar, want eerder kocht Samsonite Tumi Inc voor 1,8 miljard.
David Dijkhuis, voorheen betrokken bij de beursgang van Takeaway.com, begint binnenkort als CFO bij Suitsupply. Dat meldt onder meer de Gooi- en Eemlander.
Optiekketen Hans Anders, zojuist verkocht aan investeerder 3i, zegt niet bang te zijn voor online concurrenten als Ace & Tate of Mister Spex.
Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid. Dat zijn de conclusies van het Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.