More stories

Magento beveiligen: de belangrijkste richtlijnen op een rij

Dat Magento open source software is heeft natuurlijk een aantal grote voordelen, maar zeker één groot nadeel. De broncode is ook inzichtelijk voor kwaadwillenden. Die zorgen geregeld voor hacks, plaatsing van malware en andere ongewenste infecties. Wat is daar aan te doen?

Magento

Chelsea Clinton in bestuur Expedia

Chelsea Clinton, de dochter van Hillary en Bill Clinton, treedt toe tot het bestuur van reissite Expedia.

Travel

Just Cargo adopteert franchiseformule

Just Cargo, die zich graag de Nederlandse Uber voor koeriersdiensten noemt, gaat de grens over. Doel om is om via franchisenemers in heel Europa bedrijven en chauffeurs via de app aan elkaar te koppelen voor het ophalen en bezorgen van pakketten. Naar verwachting zullen Just Cargo Denemarken en Just Cargo België als eerste van start gaan.

Logistics

Internetshoppen: oudere even actief als millennial

Van tech-savvy jongeren wordt doorgaans aangenomen dat ze het grootste aandeel hebben in internetshoppen. Maar Baby Boomers (1946-1965) blijken ongeveer even vaak online te shoppen. Bovendien geven zij per bestelling het meeste uit: 203 dollar.

Retail

120 miljoen groeigeld voor eigenaar Lampen24.nl

Investeerder 3i Group investeert 120 miljoen euro in het moederbedrijf van Lampen24.nl, het Duitse Lampenwelt.

Duitsland

Doorstart voor deel Phone House

Zestien van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde Phone House zijn verkocht en gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder. Dat heeft de curator maandag bekend gemaakt.

Retail

GPS-Tracking in alle winkels van Domino’s

Vanaf vandaag maken alle winkels van Domino’s door het hele land gebruik van zogenoemde GPS-trackers. De bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager van de winkel.

Logistics

ALD Automotive zet sociale media in voor verkoop leaseauto

ALD Automotive lanceert Own my car. Leaserijders kunnen met deze nieuwe online dienst hun leaseauto aan het einde van het contract verkopen via sociale media. Own my car gaat vandaag van start in een pilot met 250 deelnemers. Donderdag presenteert ALD de dienst op The Social Conference in Amsterdam.

E-commerce

Conrad.nl opent zakelijke marktplaats

Elektronicawinkel Conrad opent zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker kunnen gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.

Cross Border
Premium

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent

Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (2015: 513 miljoen). Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels, want de uitgaven bij Chinese webwinkels nemen met 59 procent toe. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL.

Cross Border

‘Prijsvergelijker Idealo in de etalage’

Duitslands grootste prijsvergelijker Idealo, onderdeel van uitgeefgroep Axel Springer, zou in de etalage staan en enkele honderden miljoenen euro’s kunnen opbrengen.

Online advertising

JPMorgan Chase koopt technologie CurrentC

Handelsbank JPMorgan Chase heeft de technologie van het Amerikaanse betaalconsortium CurrentC overgenomen, ooit een belangrijke concurrent voor Apple Pay.

Digital Wallets

Google, bol.com, Rockboost en Optimal Visit op Emerce Conversion

Sprekers van onder meer Google, Rockboost, Effective Experiments, Optimal Visit, EyeOpen en Kaartje2Go zijn aanwezig op Emerce Conversion, op donderdag 13 april in Amsterdam.

Conversie

Amazon stopt butler Alexa in winkelapp

De Alexa technologie wordt steeds belangrijker voor online retailer Amazon. Het Amerikaanse bedrijf heeft Alexa nu ook in zijn winkelapp gestopt, waardoor klanten met hun stem bestellingen kunnen plaatsen.

Retail

Adidas stopt met tv-reclame, alle kaarten op online

Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.

Fashion