More stories

Standaardisatie in betalingen: sleutel tot succes voor omnichannel commerce

Gestroomlijnd verkopen dwars door alle kanalen en over alle klantcontactpunten heen wordt ook wel omnichannel commerce genoemd. De term zaait echter verwarring omdat retailers weliswaar een multichannel verkoopproces hanteren, maar deze kanaalspecifiek ingericht wordt. De standaardisatie van betaaltechnieken is de sleutel tot succes, maar waar staan we nu in het proces? En welke stappen moeten de marktpartijen in de betaalketen nemen, zodat we inderdaad van omnichannel commerce kunnen spreken?

Payment

Omzet Coolblue naar 857 miljoen euro, flagship store in aantocht

De omzet van online retailer Coolblue schoot in 2016 omhoog naar 857 miljoen euro, 55 procent meer in vergelijking met 2015. De EBITDA nam over dezelfde periode toe tot 19 miljoen euro, zo maakte het niet-beursgenoteerde bedrijf zojuist bekend.

E-commerce

Nederlands bedrijf claimt eerste taxfree shopping app

Het Nederlandse bedrijf vatfree.com lanceert op het Mobile World Congress naar eigen zeggen de taxfree shopping app. Hiermee wordt het terugvragen van btw voor bezoekers van de EU ‘eenvoudiger en voordeliger’.

Payment

Jaaromzet Zalando: 3,6 miljard, koopt webshop KICKZ

Zalando’s omzet groeide afgelopen jaar met 23 procent tot 3,6 miljard euro, keurig in de voorspelde bandbreedte. Het bedrijf maakt vanochtend bovendien zijn eerste overname van een andere webwinkel bekend, die van streetwearwinkel KICKZ.

Fashion

Bol.com in 2016 door omzetgrens van 1 miljard euro

Het jaar 2016 gaat bij bol.com de boeken in als het jaar dat de omzet voor het eerst boven de 1 miljard euro lag, zo laten de jaarcijfers van moederbedrijf Ahold Delhaize zien.

Retail

VOC Capital investeert in SphereMall

Technologiebedrijf voor de e-commercewereld SphereMall krijgt een investering van VOC Capital Partners om de groei van het bedrijf te versnellen, zowel qua productontwikkeling als de geografische expansie.

Start-ups

Hoe verleid je de Duitse consument tot cross-border shoppen?

Duitse consumenten zijn niet zo nationaal georiënteerd als vaak wordt gedacht. Meer dan de helft doet aan ‘grensoverschrijdend winkelen’. Daarbij zijn vooral Chinese webshops populair, blijkt uit onderzoek van Post Nord.

Duitsland

‘Eerst buitenlands platform, dan eigen webshop’

Winkeliers die online in het buitenland willen gaan verkopen, kunnen het best eerst op een lokaal platform aansluiten. Pas als die activiteiten succesvol zijn, kunnen ze overwegen een eigen webshop te openen.

Cross Border

Amazon online marktleider in cosmeticaverkoop

Er zijn zoveel externe partijen die Amazon als verkoopplatform gebruiken dat Amazon in de VS inmiddels marktleider is op het gebied van cosmeticaverkoop.

Fashion

Mister Spex opent meer fysieke winkels

Een jaar na opening van zijn eerste fysieke verkooppunt neemt Mister Spex in Berlijn zijn tweede bakstenen winkel in gebruik. Locaties in vier andere steden staan al op de publieke agenda.

Retail

Chinese online discounter groeit 2 miljard euro

De Chinese online discounter VIP.com zag de omzet in 2016 met veertig procent groeien tot 7,9 miljard euro. Het bedrijf noteerde in dat jaar 52 miljoen terugkerende klanten.

Fulfillment

Bezorgservice DekaMarkt nu ook in Zuid-Holland

Vanaf deze week breidt DekaMarkt zijn bezorgservice uit met de provincie Zuid-Holland. Inwoners van de bollenstreek kunnen dan voortaan hun online bestelde boodschappen thuis laten bezorgen.

Food

Hopper brengt verborgen vliegkosten in kaart

Het kost gemiddeld 287 dollar om een internationale vlucht te annuleren. Aan het wijzigen van een vliegticket naar een buitenlandse bestemming hangt een prijskaartje van 247 dollar. Dit blijkt uit onderzoek van Hopper.

Travel

Transitie Post NL naar e-commerce bedrijf ‘naar wens’

PostNL zag een volumestijging bij pakketten van 9 procent in het vierde kwartaal. Met een nieuw bezorgrecord in het piekseizoen.

Logistics
Premium

HEMA’s mega-operatie: technologie en werkwijzen grondig aangepakt

HEMA hoopt in 2018 een nieuw e-commerceplatform in gebruik te nemen. In voorbereiding daarop heeft het bedrijf in twee jaar tijd intern en op technologisch vlak al een grote verandering doorgemaakt: er is een nieuwe werkwijze geïntroduceerd en het huidige platform kreeg een redesign. Parallel daaraan worden de voorbereidingen getroffen voor de grotere verandering halverwege volgend jaar.

E-commerce platforms