More stories

Amazon betreedt de Britse B2B-markt

Amazon betreedt de Britse B2B-markt, een sector die in 2015 een omvang had van 96,5 miljard pond.

B2B Digital

Kim Dotcom lanceert bitcoinbetaalsysteem

De controversiële internet ondernemer Kim Dotcom lanceert een bitcoin betaalsysteem voor bestanden en videostreams. Details over het platform Bitcontent blijven vooralsnog schaars.

Payment

Badmodemerk LASCANA opent Nederlandse webwinkel

Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.

Fashion

‘Google test verkoop van reizen’

Google test hoe ze via de zoekresultaten vluchten en hotels los of als pakket kan verkopen in Duitsland en Engeland. Dit meldt Skift.

Travel

Superwinkel.nl binnenkort naar Duitsland

Superwinkel.nl, de webwinkel die tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht wist te slepen, breidt uit naar Duitsland. Dat vertelt oprichter Roy Roes aan RetailWatching.

Duitsland

Nieuw platform voor ‘anonieme e-commerce’

Een Nederlandse startup wil dat consumenten online kunnen kopen zonder dat zij allerlei gegevens hoeven achter te laten. Daarvoor hebben zij een eigen platform Onvermeld opgericht.

Privacy

WhatsApp verkent markt voor onderlinge betalingen

WhatsApp stapt wellicht binnenkort in de markt voor online betalingen, eerst in India, maar op termijn ook elders. De Facebook-dochter zoekt een betaalexpert, zo blijkt uit vacatures.

Digital Wallets

ASOS stelt groeiverwachting naar boven bij

De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.

Fashion

Rabobank stopt met GRPPY betaalapp

Rabobank zet in juni een punt achter zijn GRPPY-betaalapp. De app werd te weinig gebruikt. GRPPY was onderdeel van MyOrder, een dochter van de Rabobank.

Digital Wallets

Dierenwinkel gaat levensmiddelen verkopen

Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.

Duitsland

Pop-up store Samsung op Utrecht CS

Samsung heeft op Utrecht CS een pop-up store ingericht voor de Galaxy S8 en Galaxy S8+. De toestellen komen eind april beschikbaar.

Retail

Digitalisering drukt stempel op bedrijvenlandschap

Het Nederlandse bedrijvenlandschap is in tien jaar sterk veranderd, vooral door internet. Er zijn minder winkels, internetcafés, drukkerijen en kroegen in het straatbeeld terug te vinden dan in 2007, stelt het CBS. Daar kwamen met name webwinkels, ICT-bedrijven en managementadviesbureaus voor terug.

Retail

Magento laat concurrentie ver achter zich

Te vaak lezen en horen wij nog collega’s in de markt roepen dat Magento 2 er niet klaar voor zou zijn, dat je als grotere e-commercepartij een overstap van Magento 1 naar Magento 2 beter nog even voor je uit kunt schuiven. Als je het mij vraagt komt dit advies niet voort uit ervaring maar juist uit onwetendheid en de wetenschap dat deze bureaus er intern nog niet klaar voor zijn. Ze hebben de kennis niet en weten dat het omscholen van hun mensen tijd en energie kost.

Magento

Bas Verheijen weg bij Picnic

Bas Verheijen, één van de oprichters van websuper Picnic, stapt op. De operationele taken binnen Picnic worden overgedragen aan Gerard Scheij. Verheijen blijft adviseur, zo bevestigt hij aan Distrifood.

Food

‘Invasie transportrobots in logistiek nog niet voor morgen’

De nieuwste generatie flexibele transportrobots is eenvoudig in gebruik en kan volledig zelfstandig navigeren, zonder de hulp van extra infrastructuur. De vraag is niet of deze robots ingezet zullen worden in de logistiek, maar wel wanneer ze echt hun opmars zullen maken. Dit blijkt uit de resultaten van het project Flexibele Transportrobots die het Vlaams kenniscentrum voor de logistieke sector in Vlaanderen presenteerde.

Fulfillment