More stories

Mobiel e-mails lezen in 2011 verdubbeld

Eind 2011 werd bijna 19 procent van alle geopende e-mails op een smartphone of tablet bekeken. Dat is een stijging van 135 procent ten opzichte van januari 2011 toen nog maar 8 procent van de e-mails op een mobiel apparaat werd geopend.

E-mailmarketing

CRM is de toekomst voor relevante communicatie

Bedrijven blijken niet in staat een compleet beeld van de individuele klant, prospect, abonnee of lid te krijgen, persoonlijke communicatie op efficiënte wijze af te stemmen en respons te gebruiken voor nóg betere opvolging. Integratie van CRM-systeem met e-mailmarketingsysteem biedt uitkomst.

E-mailmarketing

Waar moet je op letten bij nieuwe Code E-mail?

Op 1 januari 2012 gaat de Code E-mail in. Deze code zal de bestaande twee codes (een voor consumenten en de ander voor zakelijke e-mail) vervangen voor één duidelijke en overzichtelijke Code voor de gehele markt. Wat zijn de belangrijkste punten?

E-mailmarketing

Kies de ideale E-mail Service Provider

Het kiezen van de juiste E-mail Service Provider (ESP) maakt het verschil tussen succes en frustratie. Samen met de juiste ESP bereik je meer met e-mailmarketing. Waar moet je dus op letten?

E-mailmarketing

E-mailmarketeers mogen geen co-registratie meer hanteren van de Opta

De Opta heeft eind mei 660.000 euro aan boetes uitgedeeld in de e-mailmarketingbranche. Als dialoogmarketeer houd ik me liever niet teveel met juridische zaken bezig, maar deze boetes vormen voldoende aanleiding uit te diepen wat er echt aan de hand is.

E-mailmarketing

Timing bepaalt succes e-mail

De enorme populariteit en adoptie van smartphones en tablets heeft niet alleen invloed op hoe consumenten e-mails lezen, maar ook op wanneer ze dat doen. Dit schept kansen voor hogere conversie. Maar stelt ook een aantal randvoorwaarden.

E-mailmarketing

De opkomst van mobiele e-mailmarketing

De cijfers liegen er niet om. E-mailmarketing voor mobiel gebruik wordt elke dag belangrijker. Tien tot dertig procent van geopende e-mails zijn afkomstig van mobiel. En met de wetenschap dat de helft van nieuwe Europese smartphones ondertussen beschikt over mobiel internet, kan je de conclusie wel trekken: Als je e-mailmarketing inzet, moet je rekening houden met je mobiele gebruikers.

E-mailmarketing

Rendabele inzet van e-mailmarketing in de toekomst

E-mailcampagnes vormen een meetbare en effectieve manier om gericht en persoonlijk te communiceren met verschillende doelgroepen. De integratie met andere online kanalen en CRM systemen maakt e-mailmarketing steeds complexer én interessanter. Hoe blijft e-mailmarketing rendabel? Een paar tips:

E-mailmarketing

Duitse direct marketeers verscherpen eigen e-mailverplichtingen

De Duitse DM-brancheorganisatie DDV legt zijn leden strengere regels om voor marketingacties per e-mail. Een dubbele opt-in wordt ‘verplicht’ en de namen van sponsoren rondom acties moeten expliciet worden gemaakt.

E-mailmarketing

Combinatie e-mail en social media biedt kansen voor marketeers

Steeds meer mensen gebruiken sociale media ten koste van e-mail, maar e-mail is nog altijd het meest gebruikte online communicatiemiddel. Wat wel sterk verandert, is de manier waarop mensen e-mail gebruiken. De juist combinatie biedt veel kansen.

E-mailmarketing

E-mail en sociale media marketing: versterkend effect

“De Spa Zuiver-case van OMG/Mailmedia laat zien dat Share to Social een positief effect heeft op de respons van een e-mailcampagne en daarmee op de ROI. De conversie lag zeven maal hoger dan bij campagnes zonder Share to Social. De omzet was ruim vijf maal hoger dan vooraf ingeschat”, aldus Van den Burg, Operations en Business Development Director bij OMG/Mailmedia.

E-mailmarketing

Boek zakelijk succes met e-mail

Ondanks aangescherpte regels voor zakelijk e-mailverkeer blijft e-mailmarketing een krachtige tool. Gebruik uw eigen adressenbestand of huur een bestand van een gespecialiseerd bureau. In beide gevallen bent u gehouden aan de wettelijke regels. Zorg daarom dat u op de hoogte bent alvorens met een bureau in zee te gaan.

E-mailmarketing

Relevantie is essentieel voor e-mailmarketing

Relevantie van de content voor de ontvanger is de belangrijkste succesfactor bij bij e-mailmarketing. E-mailmarketeers doen van alles om de content relevant te laten zijn of in ieder geval het relevant te doen lijken. Dat laatste doorzien de ontvangers van e-mail steeds sneller, en met één klik hebben ze zich afgemeld. Je kunt dus maar beter écht relevant zijn.

E-mailmarketing

Zeven redenen om geen e-mail te sturen

Er zijn genoeg redenen om e-mail niet in te zetten. De redenen op een rijtje die onterecht gebruikt worden als excuus om e-mail in te zeten als communicatiemiddel.

E-mailmarketing

Gooi de helft van de e-maildatabase weg

Zo’n 40 procent van de gemiddelde e-maildatabase respondeert al langere tijd niet op ontvangen e-mails. Veel marketeers blijven deze mensen bestoken met nieuwsbrieven en acties. Zonder rendement want de “engagement” van inactieve e-mailontvangers met merken en producten is heel erg laag. Stop met e-mailen aan de inactieve groep want dan verbeteren de e-mail marketingresultaten.

E-mailmarketing