More stories

Hoe ga jij om met je database?

Relevantie is inmiddels een van de belangrijkste punten om op te letten wanneer je klanten benadert met je reclameboodschappen. Segmentatie van je database helpt je om relevantere boodschappen op te stellen. Klanten verwachten vandaag de dag niet anders.

E-mailmarketing

Heractiveer je e-maildatabase

Gemiddeld is een kwart tot veertig procent van de e-mailadressen in je database inactief. Door een goede heractiveringscampagne op te zetten kun je mensen weer betrekken bij je e-mailkanaal, waardoor de impact van je marketingactiviteiten stijgt.

E-mailmarketing

Oud(st)e media blijven dominant voor klantcontact

Klanten van bedrijven willen gewoon, ouderwets per e-mail of papieren post worden benaderd. Social media en mobiel tellen amper mee. Dat blijkt uit een onderzoek van directmarketingorganisatie DDMA.

E-mailmarketing

E-mail dood? Europa laat dubbelcijferige groei zien

E-mail wordt om de zoveel tijd dood verklaard, maar Europese cijfers van comScore laten aanhoudende groei zien. Zeventig procent van de Europeanen gebruikte in juni webmail, veertien procent meer dan vorig jaar.

E-mailmarketing

Financiële sector laat geld liggen in e-mailmarketing

In de financiële sector zou je verwachten dat sterk wordt ingezet op het opbouwen van vertrouwen, ook bij de inzet van e-mailmarketing. Zeker gezien de sectorspecifieke bedreiging van phishing mails. Dit blijkt echter niet het geval te zijn.

E-mailmarketing

E-mailmarketing in de autobranche loopt achter

Er valt nog veel te winnen in de marketing van de Nederlandse autobranche. In de digitale nieuwsbrieven van automerken is nog vaak sprake van eenrichtingsverkeer.

E-mailmarketing

Gmail maakt afleveren e-mails moeilijker

De ene e-mail belandt bij Gmail in de spamfolder, terwijl een identieke e-mail wel goed terecht komt. En dat terwijl niets veranderd is aan de nieuwsbrief en werkwijze. Gmail heeft de spelregels weer veranderd. Hoe kun je daar op inspelen?

E-mailmarketing

Profiteer van geïntegreerde communicatie

De enorme toename van direct message kanalen is een kans om de veeleisende consument steeds beter te bedienen. Maar alleen marketeers die er in slagen om over te schakelen naar Customer Focused Integrated Messaging (CFIM), zullen daar maximaal van profiteren.

CMS

Vermijd de spambox, zorg voor juiste afzendergegevens

Authenticatie is de eerste controle die mailservers en spamfilters uitvoeren bij het ontvangen van nieuwe e-mails. Het correct instellen van je authenticatiegegevens is het belangrijkste aandachtspunt wanneer je de aflevering van je e-mails gaat verbeteren.

E-mailmarketing

Lage spamrating voor hoge deliverability

Als e-mailmarketeer wil je dat de mails die je verstuurt ook daadwerkelijk aankomen en niet in een spamfilter verdwijnen. Met een lage spamrating verhoog je je deliverability. Een paar tips.

E-mailmarketing

Mobiel e-mails lezen in 2011 verdubbeld

Eind 2011 werd bijna 19 procent van alle geopende e-mails op een smartphone of tablet bekeken. Dat is een stijging van 135 procent ten opzichte van januari 2011 toen nog maar 8 procent van de e-mails op een mobiel apparaat werd geopend.

E-mailmarketing

CRM is de toekomst voor relevante communicatie

Bedrijven blijken niet in staat een compleet beeld van de individuele klant, prospect, abonnee of lid te krijgen, persoonlijke communicatie op efficiënte wijze af te stemmen en respons te gebruiken voor nóg betere opvolging. Integratie van CRM-systeem met e-mailmarketingsysteem biedt uitkomst.

E-mailmarketing

Waar moet je op letten bij nieuwe Code E-mail?

Op 1 januari 2012 gaat de Code E-mail in. Deze code zal de bestaande twee codes (een voor consumenten en de ander voor zakelijke e-mail) vervangen voor één duidelijke en overzichtelijke Code voor de gehele markt. Wat zijn de belangrijkste punten?

E-mailmarketing

Kies de ideale E-mail Service Provider

Het kiezen van de juiste E-mail Service Provider (ESP) maakt het verschil tussen succes en frustratie. Samen met de juiste ESP bereik je meer met e-mailmarketing. Waar moet je dus op letten?

E-mailmarketing

E-mailmarketeers mogen geen co-registratie meer hanteren van de Opta

De Opta heeft eind mei 660.000 euro aan boetes uitgedeeld in de e-mailmarketingbranche. Als dialoogmarketeer houd ik me liever niet teveel met juridische zaken bezig, maar deze boetes vormen voldoende aanleiding uit te diepen wat er echt aan de hand is.

E-mailmarketing