More stories

Realtime event-driven e-mailmarketing: Is je systeem er klaar voor?

De hedendaagse consument zoekt, communiceert en koopt via meerdere kanalen, op een eigen gekozen tijdstip en vanuit verschillende locaties. Marketeers willen graag direct, realtime, inspelen op het klantgedrag via gerichte e-mailacties. Vanzelfsprekend dienen hiervoor de relevante klantgegevens tijdig beschikbaar te zijn in uw e-mail marketingsysteem. En hier ligt het probleem. Veel van de huidige e-mail marketingsystemen zijn niet geschikt voor het ondersteunen van realtime (event-driven) e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Weg met ‘klik hier’-hyperlinks

Als er iemand begint over het gebruik van ‘klik hier’, gaan de nekharen van de gemiddelde marketeer recht overeind staan. Het is niet alleen een persoonlijke afkeer. Er zit uiteraard ook nog een gedachte achter waarom je ‘klik hier’ op je website en e-mailings moet vermijden.

E-mailmarketing

E-mail: wat je ook kunt testen behalve de onderwerpregel

De onderwerpregel van een e-mail wordt het vaakst getest op effectiviteit. Het is ook eenvoudig te meten: wordt de mail geopend ja of nee. Maar er zijn veel meer elementen geschikt voor A/B-testen, zoals opmaak en timing.

E-mailmarketing

Effectief A/B-testen van e-mailcampagnes: de richtlijnen

Welke kop werkt wel en welke niet? Reageren lezers beter op tekst of op beeld? Moet die achtergrond met kleur of zonder? Wat is de beste call-to-action en wat is de beste manier om je landingspagina op te maken? Hier vind je de richtlijnen voor het uitvoeren van A/B-testen.

E-mailmarketing

E-mail: wat er te leren valt van succesvolle strategieën

E-mail is een sterk kanaal dat lijdt onder zwakke marketingstrategieën. Dat is de conclusie van onderzoeksbureau Ascend2 in hun jaarlijkse Email Marketing Strategy Outlook Report. Zij vergeleken succesvolle en onsuccesvolle campagnes op onder andere doelstellingen, problematiek, effectiviteit, integratie en metingen.

E-mailmarketing

Waarom Manchester City Football Club scoort met hun nieuwsbrief

Ze krijgen veel lof op internet, de mannen en vrouwen achter de online presence van Manchester City Football Club. Een analyse van hun e-mailcampagne.

E-mailmarketing

Het gebruik van abandoned shopcart e-mails in Europa

Europa telt zo’n 550.000 webshops. Maar toch zien we dat een schokkend deel van de webshops niets doet aan het opvolgen van abandoned shopcarts. Zonder dat webwinkeliers dit zelf beseffen, lopen ze hierdoor omzet mis.

E-mailmarketing

Professionaliseer je interne communicatie met e-mailmarketing

E-mailmarketing is bij veel organisaties een waardevol onderdeel van marketing. Maar het zou ook een waardevol onderdeel van interne communicatie moeten zijn. Het gebruik van e-mail voor interne communicatie verschilt namelijk niet zoveel van e-mail voor externe marketingdoeleinden. Toch wordt de waarde ervan voor interne communicatie vaak over het hoofd gezien.

E-mailmarketing

Call to Action: vijf manieren om de effectiviteit te testen

Het testen van de responserate van e-mail is essentieel voor een effectieve campagne. Waar te beginnen? Vijf manieren om redelijk eenvoudig de effectiviteit van een call to action te meten.

E-mailmarketing

Unsubscribe kan beter: haal er klanten mee terug

In plaats van de passieve abonnees te blijven triggeren met boeiende content per e-mail, waarom niet het roer omgooien en ze een opgewekte unsubscribe aanbieden? De opt-outfase van een campagne kan juist nieuwe kansen bieden.

E-mailmarketing

Zakelijke e-mail marketing: gebruik het waar het goed voor is

E-mailmarketing in business to business verschilt gigantisch van e-mailmarketing richting consumenten. Er wordt veel geschreven over consumenten e-mailmarketing, maar juist bij producten en diensten richting bedrijven is het van belang om de juiste snaar te raken.

B2B Digital

Voorkom onnodige afmeldingen door onpersoonlijke communicatie

E-mailmarketeers, de tijd van een één en dezelfde content voor je volledige database is nu echt voorbij. De huidige consumenten pikken het echter niet meer. Uit onderzoek van Custora blijkt dat vijf procent van de Amerikaanse consumenten een week na aanmelding zich al weer afmeldt.

E-mailmarketing

Afbeeldingen niet zichtbaar in je e-mailings? Zes tips

Ondanks pogingen om een universele standaard voor e-mail op te stellen, wijkt de manier waarop verschillende e-mailclients html-mails tonen nog wel eens van elkaar af. Vervelend voor e-mailmarketeers, die daarom misschien in de verleiding komen om hun hele e-mailing maar uit één grote of meerdere afbeeldingen te laten bestaan.

E-mailmarketing

Gratis analyse van onderwerpregels!

Marketeers besteden meestal veel meer aandacht aan de content van e-mailcampagnes dan de onderwerpregel. Niet handig, aldus de Britse e-mail service provider Adestra. Volgens hen is de onderwerpregel een van de belangrijkste dingen waarmee je klantgedrag beïnvloedt. Vaagheid, verwarring en nietszeggendheid in het onderwerp kan briljante content ongezien in de prullenmand doen belanden.

E-mailmarketing

Email en Search maken van Social Media een lachertje

Email heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als acquisitiekanaal. Bijna zeven procent van alle klanten wordt medio 2013 geworven via het kanaal email. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘E-Commerce Customer Acquisition Snapshot’ van Custora.

E-mailmarketing