More stories

Voorkom onnodige afmeldingen door onpersoonlijke communicatie

E-mailmarketeers, de tijd van een één en dezelfde content voor je volledige database is nu echt voorbij. De huidige consumenten pikken het echter niet meer. Uit onderzoek van Custora blijkt dat vijf procent van de Amerikaanse consumenten een week na aanmelding zich al weer afmeldt.

E-mailmarketing

Afbeeldingen niet zichtbaar in je e-mailings? Zes tips

Ondanks pogingen om een universele standaard voor e-mail op te stellen, wijkt de manier waarop verschillende e-mailclients html-mails tonen nog wel eens van elkaar af. Vervelend voor e-mailmarketeers, die daarom misschien in de verleiding komen om hun hele e-mailing maar uit één grote of meerdere afbeeldingen te laten bestaan.

E-mailmarketing

Gratis analyse van onderwerpregels!

Marketeers besteden meestal veel meer aandacht aan de content van e-mailcampagnes dan de onderwerpregel. Niet handig, aldus de Britse e-mail service provider Adestra. Volgens hen is de onderwerpregel een van de belangrijkste dingen waarmee je klantgedrag beïnvloedt. Vaagheid, verwarring en nietszeggendheid in het onderwerp kan briljante content ongezien in de prullenmand doen belanden.

E-mailmarketing

Email en Search maken van Social Media een lachertje

Email heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als acquisitiekanaal. Bijna zeven procent van alle klanten wordt medio 2013 geworven via het kanaal email. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘E-Commerce Customer Acquisition Snapshot’ van Custora.

E-mailmarketing

Nieuwe marketingbaas voor webpower

E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.

E-mailmarketing

Deutsche Post koopt e-mailspecialist

Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.

E-mailmarketing

Adobe met overname in crosschannel en campagnemanagement

Adobe legt 600 miljoen dollar op tafel om het Franse marketingtechnologiebedrijf Neolane te kopen. Hiermee vervolledigt het zijn portfolio marketingdiensten. De laatste aankoop brengt Adobe in cross-channel en direct marketing en het actief managen van mediacampagnes.

E-mailmarketing

Snel nieuwe abonnees via de fastlane

Steeds meer retailers maken gebruik van een e-mailfastlane. Op een strategische plaats wordt een snelle aanmeldmogelijkheid voor de e-mailnieuwsbrief aangeboden. Het enige wat daarbij wordt uitgevraagd is een e-mailadres.

E-mailmarketing

E-commercebedrijven zijn de slechtste e-mailers

Een derde van alle commerciële e-mail in Nederland wordt verzonden door on- en offline retailorganisaties. Verrassend is dat e-commercepartijen, gemeten naar de openratio’s, de slechtste mailers zijn. Drie van de vier berichten blijft ongeopend hangen in de onze mailbussen.

E-mailmarketing

Wouter Hosman en Travix winnen E-mail Awards 2013

Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.

E-mailmarketing

Checklist hoe e-mail mobielvriendelijk te maken

Nu al wordt meer dan veertig procent van alle e-mails gelezen op een mobiel apparaat als smartphone of tablet. Volgens E-mailMonks gaat het aandeel nog dit jaar groeien naar vijftig procent. Slechts een kwart van alle bedrijven heeft de e-mailmarketing aangepast aan deze ontwikkeling.

E-mailmarketing

Philips verrijkt consumentenprofielen met impliciet verkregen gedragsdata

Basile Fattal is Senior Manager CRM bij Philips en is in deze rol verantwoordelijk voor CRM en Consumer Engagement van Philips Consumer Lifestyle. In dit artikel deelt hij zijn inzichten en tips voor het efficiënt inzetten van e-mailmarketing in de CRM-mix.

E-mailmarketing

De nieuwe functionaliteiten van Gmail

In de maanden juni en juli rolt Google een aantal nieuwe functionaliteiten uit voor Gmail, zowel voor de desktop versie als de mobiele variant.

E-mailmarketing

E-mailmarketing veel effectiever dan zoekmachine of social media

Met de opkomst van nieuwe online netwerken krijgt niets zoveel aandacht als sociale media. “Moeten wij niets iets met e-mail?” is een vraag die je zelden hoort gesteld. Niet terecht zo blijkt uit onderzoek.

E-mailmarketing

Retailers grootste e-mailers

De hoeveelheid professioneel verzonden e-mails blijft alleen maar stijgen. Onderzoek van Experian wijst uit dat het mondiale volume met twaalf procent steeg.

E-mailmarketing