Nieuwe marketingbaas voor webpower
E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.
E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.
Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.
Adobe legt 600 miljoen dollar op tafel om het Franse marketingtechnologiebedrijf Neolane te kopen. Hiermee vervolledigt het zijn portfolio marketingdiensten. De laatste aankoop brengt Adobe in cross-channel en direct marketing en het actief managen van mediacampagnes.
Steeds meer retailers maken gebruik van een e-mailfastlane. Op een strategische plaats wordt een snelle aanmeldmogelijkheid voor de e-mailnieuwsbrief aangeboden. Het enige wat daarbij wordt uitgevraagd is een e-mailadres.
Een derde van alle commerciële e-mail in Nederland wordt verzonden door on- en offline retailorganisaties. Verrassend is dat e-commercepartijen, gemeten naar de openratio’s, de slechtste mailers zijn. Drie van de vier berichten blijft ongeopend hangen in de onze mailbussen.
Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.
Nu al wordt meer dan veertig procent van alle e-mails gelezen op een mobiel apparaat als smartphone of tablet. Volgens E-mailMonks gaat het aandeel nog dit jaar groeien naar vijftig procent. Slechts een kwart van alle bedrijven heeft de e-mailmarketing aangepast aan deze ontwikkeling.
Basile Fattal is Senior Manager CRM bij Philips en is in deze rol verantwoordelijk voor CRM en Consumer Engagement van Philips Consumer Lifestyle. In dit artikel deelt hij zijn inzichten en tips voor het efficiënt inzetten van e-mailmarketing in de CRM-mix.
In de maanden juni en juli rolt Google een aantal nieuwe functionaliteiten uit voor Gmail, zowel voor de desktop versie als de mobiele variant.
Met de opkomst van nieuwe online netwerken krijgt niets zoveel aandacht als sociale media. “Moeten wij niets iets met e-mail?” is een vraag die je zelden hoort gesteld. Niet terecht zo blijkt uit onderzoek.
De hoeveelheid professioneel verzonden e-mails blijft alleen maar stijgen. Onderzoek van Experian wijst uit dat het mondiale volume met twaalf procent steeg.
Jarenlang heeft Wellnessresort Thermen Bussloo vooral print-media ingezet om haar gasten optimaal te bedienen met informatie, aanbiedingen en acties. Recent zijn de digitale kanalen meer en meer gegroeid en komt veel van het klantcontact en reserveringen tot stand via de eigen website.
Marketing en e-commerce verantwoordelijken houden zich vaak bezig met de vraag hoe ze opbrengsten uit e-mailmarketing kunnen laten stijgen. Een veelgehoorde manier om het rendement te verhogen is door de database te laten groeien of door frequenter campagnes te sturen. Maar er zijn nog veel meer (en vaak betere) manieren om een hoger rendement uit je e-mailmarketing te halen.
Wil je een optimale klantrelatie, denk dan verder dan de e-maildatabase. Sociale contactgegevens zijn een must-have.
Om optimaal rendement uit je e-mailmarketingoplossing te halen is het belangrijk deze te koppelen met andere bedrijfssystemen zoals ERP, CRM, CMS of webshop. Bedrijven maken daar nog veel te weinig gebruik van, terwijl het veel kan opleveren.