Retailers grootste e-mailers
De hoeveelheid professioneel verzonden e-mails blijft alleen maar stijgen. Onderzoek van Experian wijst uit dat het mondiale volume met twaalf procent steeg.
De hoeveelheid professioneel verzonden e-mails blijft alleen maar stijgen. Onderzoek van Experian wijst uit dat het mondiale volume met twaalf procent steeg.
Jarenlang heeft Wellnessresort Thermen Bussloo vooral print-media ingezet om haar gasten optimaal te bedienen met informatie, aanbiedingen en acties. Recent zijn de digitale kanalen meer en meer gegroeid en komt veel van het klantcontact en reserveringen tot stand via de eigen website.
Marketing en e-commerce verantwoordelijken houden zich vaak bezig met de vraag hoe ze opbrengsten uit e-mailmarketing kunnen laten stijgen. Een veelgehoorde manier om het rendement te verhogen is door de database te laten groeien of door frequenter campagnes te sturen. Maar er zijn nog veel meer (en vaak betere) manieren om een hoger rendement uit je e-mailmarketing te halen.
Wil je een optimale klantrelatie, denk dan verder dan de e-maildatabase. Sociale contactgegevens zijn een must-have.
Om optimaal rendement uit je e-mailmarketingoplossing te halen is het belangrijk deze te koppelen met andere bedrijfssystemen zoals ERP, CRM, CMS of webshop. Bedrijven maken daar nog veel te weinig gebruik van, terwijl het veel kan opleveren.
Relevantie is inmiddels een van de belangrijkste punten om op te letten wanneer je klanten benadert met je reclameboodschappen. Segmentatie van je database helpt je om relevantere boodschappen op te stellen. Klanten verwachten vandaag de dag niet anders.
Gemiddeld is een kwart tot veertig procent van de e-mailadressen in je database inactief. Door een goede heractiveringscampagne op te zetten kun je mensen weer betrekken bij je e-mailkanaal, waardoor de impact van je marketingactiviteiten stijgt.
Klanten van bedrijven willen gewoon, ouderwets per e-mail of papieren post worden benaderd. Social media en mobiel tellen amper mee. Dat blijkt uit een onderzoek van directmarketingorganisatie DDMA.
E-mail wordt om de zoveel tijd dood verklaard, maar Europese cijfers van comScore laten aanhoudende groei zien. Zeventig procent van de Europeanen gebruikte in juni webmail, veertien procent meer dan vorig jaar.
In de financiële sector zou je verwachten dat sterk wordt ingezet op het opbouwen van vertrouwen, ook bij de inzet van e-mailmarketing. Zeker gezien de sectorspecifieke bedreiging van phishing mails. Dit blijkt echter niet het geval te zijn.
Er valt nog veel te winnen in de marketing van de Nederlandse autobranche. In de digitale nieuwsbrieven van automerken is nog vaak sprake van eenrichtingsverkeer.
De ene e-mail belandt bij Gmail in de spamfolder, terwijl een identieke e-mail wel goed terecht komt. En dat terwijl niets veranderd is aan de nieuwsbrief en werkwijze. Gmail heeft de spelregels weer veranderd. Hoe kun je daar op inspelen?
De enorme toename van direct message kanalen is een kans om de veeleisende consument steeds beter te bedienen. Maar alleen marketeers die er in slagen om over te schakelen naar Customer Focused Integrated Messaging (CFIM), zullen daar maximaal van profiteren.
Authenticatie is de eerste controle die mailservers en spamfilters uitvoeren bij het ontvangen van nieuwe e-mails. Het correct instellen van je authenticatiegegevens is het belangrijkste aandachtspunt wanneer je de aflevering van je e-mails gaat verbeteren.
Als e-mailmarketeer wil je dat de mails die je verstuurt ook daadwerkelijk aankomen en niet in een spamfilter verdwijnen. Met een lage spamrating verhoog je je deliverability. Een paar tips.