More stories

Nieuwe marketingbaas voor webpower

E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.

E-mailmarketing

Deutsche Post koopt e-mailspecialist

Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.

E-mailmarketing

Adobe met overname in crosschannel en campagnemanagement

Adobe legt 600 miljoen dollar op tafel om het Franse marketingtechnologiebedrijf Neolane te kopen. Hiermee vervolledigt het zijn portfolio marketingdiensten. De laatste aankoop brengt Adobe in cross-channel en direct marketing en het actief managen van mediacampagnes.

E-mailmarketing

Snel nieuwe abonnees via de fastlane

Steeds meer retailers maken gebruik van een e-mailfastlane. Op een strategische plaats wordt een snelle aanmeldmogelijkheid voor de e-mailnieuwsbrief aangeboden. Het enige wat daarbij wordt uitgevraagd is een e-mailadres.

E-mailmarketing

E-commercebedrijven zijn de slechtste e-mailers

Een derde van alle commerciële e-mail in Nederland wordt verzonden door on- en offline retailorganisaties. Verrassend is dat e-commercepartijen, gemeten naar de openratio’s, de slechtste mailers zijn. Drie van de vier berichten blijft ongeopend hangen in de onze mailbussen.

E-mailmarketing

Wouter Hosman en Travix winnen E-mail Awards 2013

Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.

E-mailmarketing

Checklist hoe e-mail mobielvriendelijk te maken

Nu al wordt meer dan veertig procent van alle e-mails gelezen op een mobiel apparaat als smartphone of tablet. Volgens E-mailMonks gaat het aandeel nog dit jaar groeien naar vijftig procent. Slechts een kwart van alle bedrijven heeft de e-mailmarketing aangepast aan deze ontwikkeling.

E-mailmarketing

Philips verrijkt consumentenprofielen met impliciet verkregen gedragsdata

Basile Fattal is Senior Manager CRM bij Philips en is in deze rol verantwoordelijk voor CRM en Consumer Engagement van Philips Consumer Lifestyle. In dit artikel deelt hij zijn inzichten en tips voor het efficiënt inzetten van e-mailmarketing in de CRM-mix.

E-mailmarketing

De nieuwe functionaliteiten van Gmail

In de maanden juni en juli rolt Google een aantal nieuwe functionaliteiten uit voor Gmail, zowel voor de desktop versie als de mobiele variant.

E-mailmarketing

E-mailmarketing veel effectiever dan zoekmachine of social media

Met de opkomst van nieuwe online netwerken krijgt niets zoveel aandacht als sociale media. “Moeten wij niets iets met e-mail?” is een vraag die je zelden hoort gesteld. Niet terecht zo blijkt uit onderzoek.

E-mailmarketing

Retailers grootste e-mailers

De hoeveelheid professioneel verzonden e-mails blijft alleen maar stijgen. Onderzoek van Experian wijst uit dat het mondiale volume met twaalf procent steeg.

E-mailmarketing

Digitale beleving: van post naar e-mail bij Thermen Bussloo

Jarenlang heeft Wellnessresort Thermen Bussloo vooral print-media ingezet om haar gasten optimaal te bedienen met informatie, aanbiedingen en acties. Recent zijn de digitale kanalen meer en meer gegroeid en komt veel van het klantcontact en reserveringen tot stand via de eigen website.

E-mailmarketing

De ROI van e-mailmarketing verhogen

Marketing en e-commerce verantwoordelijken houden zich vaak bezig met de vraag hoe ze opbrengsten uit e-mailmarketing kunnen laten stijgen. Een veelgehoorde manier om het rendement te verhogen is door de database te laten groeien of door frequenter campagnes te sturen. Maar er zijn nog veel meer (en vaak betere) manieren om een hoger rendement uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Maak je database social

Wil je een optimale klantrelatie, denk dan verder dan de e-maildatabase. Sociale contactgegevens zijn een must-have.

E-mailmarketing

Integratie e-mailmarketing levert meer op dan je denkt

Om optimaal rendement uit je e-mailmarketingoplossing te halen is het belangrijk deze te koppelen met andere bedrijfssystemen zoals ERP, CRM, CMS of webshop. Bedrijven maken daar nog veel te weinig gebruik van, terwijl het veel kan opleveren.

E-mailmarketing