More stories

Geen nieuwe game, toch 2 miljard dollar omzet voor Supercell

Het Finse gamingbedrijf Supercell heeft vorig jaar ruim 2 miljard dollar omgezet en zeker 810 miljoen dollar winst gemaakt, en dat zonder een nieuwe game op de markt te brengen.

Entertainment

KPN en Ziggo schaffen geoblocking voor 1 mei af

De twee grootste tv-aanbieders KPN en Ziggo gaan geoblocking bij de online tv-diensten binnen enkele maanden afschaffen. Kijkers kunnen dan ook in het buitenland via de app naar binnen- en buitenlandse zenders kijken. Dat melden de woordvoerders aan Totaal TV.

Entertainment

Snapchat met API voor reclamebureaus, ontwikkelaars

Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.

Programmatic

Gerard Dielessen (NOC*NSF): ‘Sportbonden moeten antwoord hebben op een digitalere en individuelere wereld’

Digitalisering is voor veel grote bedrijven nog steeds heel lastig. Waar ze vroeger de regie stevig in handen hadden, verschuift het speelveld steeds meer richting het publiek. Bedrijven moeten nadenken over wat ze moeten met sociale media en andere digitale mogelijkheden. Dat geldt ook voor de NOC*NSF en alle bonden die zij vertegenwoordigt. “Ik zeg altijd als je niks doet dan leidt dat tot verelendung, het reservaat en het einde. Iedere dag moet je weer vooruit. We moeten een antwoord hebben op de samenleving die steeds verder digitaliseert en ook individualiseert”, aldus Gerard Dielessen algemeen directeur van het NOC*NSF, bij Fast Moving Targets.

Social

300.000 YouTube-abonnees voor Lubach

Het YouYube-kanaal Zondag met Lubach heeft, twee jaar na de lancering, de mijlpaal van 300.000 abonnees bereikt.

Media

William Linders verlaat VodafoneZiggo

Directeur Content & Programming William Linders verlaat op 1 mei VodafoneZiggo. Hij wil zich toeleggen op een aantal start ups waar hij zich de afgelopen jaren aan verbonden heeft.

Entertainment

Call of Duty spekt cijfers Activision Blizzard

Gamereus Activision Blizzard sluit een goed kwartaal af, mede dankzij de hit Call of Duty: WWII, die alleen al in […]

Entertainment

20 miljoen dollar voor gedecentraliseerde YouTube

Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.

Entertainment

Mobiele omzet gamebedrijf Zynga fors omhoog

Words With Friends 2 en een nieuwe versie van Zynga Poker hebben bijgedragen tot de beste mobiele omzet in jaren […]

Entertainment

‘Google werkt aan betaald gamekanaal’

Google zou op het punt staan om een videogamekanaal te beginnen onder de naam Yeti. De dienst zou gerelateerd zijn aan Chromecast en een nieuwe spelcomputer waaraan het bedrijf werkt, meldt The Information.

Entertainment

Europese Commissie onderzoekt overname Shazam door Apple

De Europese Commissie gaat alsnog de overname van muziekapp Shazam door Apple onderzoeken. Op verzoek van zeven Europese landen die menen dat de overname marktverstorend zou kunnen werken.

Entertainment

Studio Puckey en Moniker maken VR-muziekvideo voor LCD Soundsystem

De Nederlandse designstudio’s Studio Puckey en Moniker hebben een WebVR-ervaring ontwikkeld bij ‘Tonite’, een nummer van de Amerikaanse band LCD Soundsystem. Met het nummer won de band afgelopen maand een Grammy in de categorie ‘Best Dance Recording’.

Digital Agencies

Videoland verdubbelt klantenbestand

Videodienst Videoland heeft haar klantenbestand in een jaar tijd ongeveer verdubbeld en bereikte in het vierde kwartaal van 2017 zo’n 400.000 huishoudens. Dat blijkt uit metingen van Telecompaper.

Entertainment

SBS start serie rond Marktplaats-advertenties

SBS start deze maand een serie onder de noemer Marktplaats: Heel Holland Handelt.

Entertainment

Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem?

Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?

Strategy