More stories

Videoland verdubbelt klantenbestand

Videodienst Videoland heeft haar klantenbestand in een jaar tijd ongeveer verdubbeld en bereikte in het vierde kwartaal van 2017 zo’n 400.000 huishoudens. Dat blijkt uit metingen van Telecompaper.

Entertainment

SBS start serie rond Marktplaats-advertenties

SBS start deze maand een serie onder de noemer Marktplaats: Heel Holland Handelt.

Entertainment

Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem?

Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?

Strategy

International Film Festival Rotterdam met eigen streamingdienst

Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is de nieuwe streamingdienst IFFR Unleashed gestart, waarmee je overal films kunt kijken.

Entertainment

YouTube Gaming groeit harder dan Twitch

YouTube Gaming groeit volgens Streamlabs momenteel harder dan zijn rivaal Twitch van Amazon. Dit laatste gamingkanaal is wel groter, maar YouTube groeide vorig jaar 343 procent tegen 197 procent voor Twitch.

Entertainment

Politie neemt gemanipuleerde set-top-boxen in beslag

De politie heeft woensdagochtend een winkelpand in Enschede doorzocht in verband met de verkoop van gemanipuleerde set-top-boxen. Daarmee konden complete televisiepakketten van Ziggo konden worden bekeken.

Entertainment

‘Contentaanbieders met 4K in race naar de top’

Nog nooit hebben contentaanbieders zoveel geld uitgegeven aan tv-content in hoge kwaliteit als afgelopen jaar. “De budgetten die hieraan worden besteed zijn vergelijkbaar met die van speelfilms,” vertelde analist Paul Gray van IHS Markit tijdens een keynote van TPVision/Philips in het Hilton Hotel op Schiphol. De fabrikant presenteert daar vanochtend zijn nieuwste televisies.

Entertainment

Bioscoop weet Netflix op afstand te houden

Bioscopen weten de concurrentie van Netflix en andere partijen zeer goed te pareren. Het bioscoopbezoek in Nederland breekt record na record. In de afgelopen tien jaar was sprake van een stijging van 56 procent. Investeringen in technologie en beleving (IMAX en 4dx) en een ruimer filmaanbod legden de branche geen windeieren, concludeert ABN Amro in een marktverkenning.

Entertainment

Mail.ru neemt esports merk over

Het Russische internetbedrijf Mail.ru stapt in de wereld van esports met de overname van ESForce voor naar verluidt 100 miljoen dollar.

Entertainment

NS streamt films in bioscooptrein

Vanaf 24 januari tot en met 4 februari vindt de 47e editie van het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) plaats. De NS zet daarbij een speciale bioscooptrein in, waarbij films worden gestreamed.

Entertainment

Apple vestigt zich in Los Angeles

Apple gaat een kantoor huren in Culver City dat aanvankelijk door HBO zou worden gebruikt. Het gaat om een pand dat eind 2019 klaar moet zijn.

Entertainment

Fors meer klanten voor Netflix

Netflix heeft een uiterst succesvol seizoen achter de rug en verwacht ook veel van het eerste kwartaal van 2018. Alleen al in de VS werden tijdens de feestdagen 1,98 miljoen nieuwe klanten toegevoegd.

Entertainment

Lexa.nl matcht singles met Spotify

Datingservice Lexa.nl gaat singles voortaan matchen op basis van persoonlijke muziekvoorkeuren. De integratie van Spotify plug-in op Lexa.nl en de Lexa app is onderdeel van de eind december gelanceerde nieuwe merkcampagne Little Details, Great Stories.

Entertainment

Powned verliest vaste zendtijd op televisie

De online georiënteerde omroep Powned is zijn vaste zendtijd op televisie ontnomen door de NPO, meldt De Telegraaf. Het is de eerste zender in het bestel zonder vaste tv-zendtijd, dus moet het voornamelijk van zijn online activiteiten hebben.

Video

Talpa Network kiest voor Tealium

Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.

Programmatic