More stories

Premium

Videodiensten besteden 141 miljoen bruto aan offline media

Sinds januari 2020 tot en met april 2022 hebben de verschillende aanbieders van streaming platforms en kanalen, on-demand ‘tv’, bijna 141 miljoen bruto aan offline mediabestedingen uitgegeven. Disney+ komt naar voren als aanbieder met de grootste bestedingen: 44,9 miljoen euro. zo blijkt uit onderzoek van Adfact.

Entertainment
Premium

TikTok wordt uitgebreid met minigames

TikTok stapt in de gamemarkt. Het Chinese bedrijf heeft in Vietnam de eerste testen gedaan met het spelen van games via de app, die nu alleen wordt gebruikt voor het delen van korte video’s.

Entertainment
Premium

Peter Vindevogel nieuwe CEO van The Park

Vanaf 1 juni 2022 wordt Peter Vindevogel aangesteld als nieuwe CEO van The Park, de VR-locaties van Telenet.

Virtual reality
Premium

Maandelijks 2+ miljoen Nederlandse podcastluisteraars

Meer dan twee miljoen Nederlanders luisteren elke maand naar podcasts. De nieuwe audiovorm is daarmee het stadium ‘nieuw medium’ ontstegen en zoekt zijn weg in het commerciële landschap.

Media
Premium

Nieuw gamefonds Andreessen Horowitz: 600 miljoen dollar

De Amerikaanse investeerder Andreessen Horowitz opent zijn Games Fund One, een fonds met daarin zeshonderd miljoen die speciaal is vrijgemaakt voor de gamesindustrie.

Venture
Premium

Netflix zet 150 medewerkers op straat

Netflix heeft ongeveer 150 medewerkers ontslagen, slechts een maand nadat de entertainmentgigant meldde dat er abonnees waren opgestapt.

Entertainment
Premium

Commissariaat voor de Media start toezicht op video-influencers

Per 1 juli vallen invloedrijke YouTubers, TikTok-ers, Instagrammers onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij moeten zich vanaf dat moment houden aan de Mediawet.

Entertainment
Premium

433 koopt AI-start-up JOGO

Online voetbalcommunity 433 heeft een AI-bedrijf overgenomen om zijn social platform om te bouwen tot een datagedreven voetbalclub.

Venture
Premium

Podimo wint Innovatieprijs in Online Radio Awards

De organisatie van de Online Radio Awards reikt de innovatieprijs uit aan het Deense bedrijf Podimo, een betaald luisterboek- en podcastplatform dat recent in Nederland van start ging.

Entertainment
Premium

Verlieslatend Disney+ groeit sneller dan Netflix

Net twee jaar oud en Disney+ zit Netflix internationaal al op de hielen. De streamingdienst van Disney groeide afgelopen kwartaal met 6,1 procent tot 138 miljoen abonnees.

Entertainment
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 2,1 miljard

Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.

Online advertising

Inkomsten genereren met je content anno 2022

Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie. 

Publishing
Premium

Talpa Network breidt audioportfolio uit

Talpa Network introduceert vier nieuwe DAB+ kanalen: ‘538 Classics’, ‘Radio 10 80’s Hits’, ‘Sky Radio Nice & Easy’ en ‘Vintage Veronica’. Talpa Network breidt daarmee haar audioportfolio verder uit, naast de radiozenders en al bestaande themakanalen die via FM, online en DAB+ te beluisteren zijn.

Entertainment
Premium

Kindervideogamebedrijf Roblox stelt teleur

Het aandeel Roblox daalde dinsdag na sluitingstijd van de beurs ongeveer 10 procent, nadat het kindervideogamebedrijf teleurstellende resultaten over het eerste kwartaal rapporteerde.

Entertainment
Premium

S10 derde op Songfestival op basis van aantal streams

Italië is op basis van het aantal afgespeelde streams de grote favoriet voor het winnen van het Eurovisie Songfestival deze week. Het nummer Brividi van Mahmood & Blanco werd op Spotify het meest beluisterd van alle inzendingen, blijkt uit onderzoek van Seeders: ruim 80 miljoen keer.

Entertainment