More stories

Column: Hetzelfde schuitje

We varen ons sloepje over het IJ richting Amsterdam Noord. Mijn vriend en ik zijn beginnende schippers, dit wordt onze eerste verre tocht. 

Disruptie
Premium

Afgelopen week voor 100 miljoen dollar virtueel land verkocht

Beleggers, ondernemers en crypto-enthousiastelingen hebben afgelopen week voor ruim 100 miljoen dollar aan grond en gebouwen gekocht in virtuele werelden.

Media
Premium

Campagnepanel #186: ‘Op en top DD’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.

Campagnes
Premium

Noorderslag wederom virtueel

Het Europese showcasefestival en de conferentie ESNS (Eurosonic Noorderslag) in Groningen van 19 – 22 januari 2022 vindt wederom geheel online plaats. Daartoe heeft organisatie besloten na de recente coronamaatregelen vanuit de overheid.

Entertainment
Premium

Gemiddeld 166.000 luisteraars streaming radio

Er staan in Nederland op elk moment gemiddeld 165.951 streams aan die zijn ingeschakeld op streaming radio.

Publishing

Mini docu: Future of Media – De toekomst van de media is dichterbij dan je denkt

Metaverse: waar gaat het eigenlijk om en wat gebeurt er nu al? Een duik in digitale filmproductie, metahumans, en virtuele werelden.

Digital Transformation
Premium

Podcastapp NPO Luister mogelijk open voor derden

De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.

Media
Premium

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes

Bram Beckmans (WWF): ‘Baken je doelen af en betrek experts om het verhaal te vertellen’

Het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft een voice action binnen de Google Assistant ontwikkeld. ‘De uitdaging was om keuzes te maken binnen ons enorme contentaanbod.’

Voice
Premium

YouTube Music verkleint gat met Spotify

De app van Spotify stond in het derde kwartaal van 2021 op 43 procent van alle Nederlandse smartphones geïnstalleerd. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over het derde kwartaal van 2021.

Entertainment

De inzet van contextueel adverteren is een no-brainer

Online marketeers zitten met de handen in het haar, nu cookieless adverteren ook nog op hun bordje komt. Hoe optimaliseer en personaliseer je nu je campagnes nog? Gelukkig is contextueel adverteren het antwoord dat z’n waarde bewezen heeft. 

Online advertising
Premium

‘Beperk reclame voor onlinegokken’

De ChristenUnie en SP vinden dat er te veel reclame voor online gokken op de Nederlandse mediagebruiker afkomt. De partijen dienen een voorstel in om dat aan banden te leggen.

Marketing

TikTok naar smart tv’s in VS en Canada

TikTok-moederbedrijf ByteDance brengt zijn populaire platform voor het delen van video’s naar smart-tv’s en streamingapparaten in de VS en Canada.

Entertainment
Premium

JOI Gaming nieuwe vergunninghouder online kansspelen

Voor het eerst sinds de start van legaal online gokken heeft
de Kansspelautoriteit een nieuwe vergunning verleend aan
het Maltese JOI Gaming Limited.

Entertainment
Premium

Niantic haalt 300 miljoen groeigeld op

Het mobiele augmented reality-spellenplatform Niantic Labs heeft nieuw groeikapitaal weten aan te trekken ter waarde van 300 miljoen dollar.

Augmented Reality