More stories

Premium

Volgende videodienst loopt zich warm aan de zijlijn

NBCUniversal gaat in de VS vanaf 15 april het gevecht aan met Disney, Netflix en Apple, maar doet het net even anders dan zijn concurrenten. De nieuwe Peacock videodienst wordt gratis aangeboden met reclame.

Media
Premium

Topman Snapchat: TikTok groter dan Instagram

Evan Spiegel, de topman van het bedrijf dat Snapchat maakt, denkt dat TikTok alle ingrediënten in zich heeft om populairder te worden dan Instagram.

Media

Netflix verwacht minder groei

Netflix had in het vierde kwartaal meer betalende abonnees dan verwacht, maar de vooruitzichten vallen tegen. Er kwamen wereldwijd 8,7 miljoen nieuwe abonnees bij, waarmee het totaal op 167 miljoen komt. Voor het komende kwartaal verwacht Netflix niet meer dan 7 miljoen nieuwe abonnees, 27 procent minder dan een jaar geleden.

Entertainment
Premium

Moeder TikTok wil groot worden in games

Het Chinese moederbedrijf van TikTok heeft afgelopen maanden meerdere game-ontwikkelaars overgenomen. Het bouwt een complete divisie, nu al duizend man groot, om internationaal een partij te worden in non-casual gaming.

Entertainment

Column: Internet is voor de armen

Het internet begon als een idyllische droom van vrijheid en gelijkheid. Van de poetsvrouw tot de president, allemaal kregen we hetzelfde internet.

Innovatie

Netflix verhoogt prijzen in Vlaanderen

Netflix heeft voor Belgische abonnees een prijsverhoging aangekondigd. Vooralsnog geldt die verhoging niet voor Nederland.

Entertainment
Premium

Nike investeert in grote e-sportscompetitie

Nike wordt sponsor van e-sportsteams en -spelers van de T1 Entertainment & Sports organisatie uit Zuid-Korea en gaat hen ook letterlijk aan het sporten helpen.

Marketing

Mobiele games dit jaar goed voor 100 miljard dollar

Mobiele games brengen dit jaar zeker 100 miljard dollar op aan omzet, tegen 90 miljard vorig jaar. Dat voorspelt onderzoeker App Annie in zijn State of Mobile 2020 rapport.

Media

NPO staat open voor samenwerking rond hoogstaande dramaseries

De Nederlandse Publieke Omroep staat open voor samenwerking met (inter)nationale mediapartijen op het gebied van groots opgezet nieuw Nederlands kwaliteitsdrama. De NPO wil vijf producties zien te realiseren met partijen als Netflix, Videoland, Disney Plus en Amazon.

Media

Sony slaat gamebeurs E3 opnieuw over

Sony slaat opnieuw de grote gamebeurs E3 in Los Angeles over. De Japanse fabrikant gaat eigen evenementen organiseren rond de lancering van de PlayStation 5.

Media
Premium

Amazon aan de slag met voetbalstatistieken Bundesliga

De Duitse voetbalcompetitie Bundesliga kiest Amazon AWS als de cloudprovider achter zijn nieuwe statistiekenplatform. Het resultaat daarvan moet bij elke voetbalwedstrijd op tv te zien zijn.

Media
Premium

TikTok overweegt nieuwe feed, geschikt voor merken

De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.

Online advertising

Deutsche Telekom investeert in e-sports

Deutsche Telekom neemt een belang van 25 procent in het Duitse SK Gaming en investeert daarmee fors in e-sports. Sinds vorig jaar was het telecombedrijf al hoofdsponsor en technologiepartner.

Entertainment

Clash of Clans: 727 miljoen dollar in 2019

Clash of Clans bracht in 2019 niet minder dan 727 miljoen dollar op, volgens schattingen van Sensor Tower. Dat is 27 procent meer dan een jaar geleden.

Entertainment
Premium

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising