More stories

Premium

Moeder TikTok wil groot worden in games

Het Chinese moederbedrijf van TikTok heeft afgelopen maanden meerdere game-ontwikkelaars overgenomen. Het bouwt een complete divisie, nu al duizend man groot, om internationaal een partij te worden in non-casual gaming.

Entertainment

Column: Internet is voor de armen

Het internet begon als een idyllische droom van vrijheid en gelijkheid. Van de poetsvrouw tot de president, allemaal kregen we hetzelfde internet.

Innovatie

Netflix verhoogt prijzen in Vlaanderen

Netflix heeft voor Belgische abonnees een prijsverhoging aangekondigd. Vooralsnog geldt die verhoging niet voor Nederland.

Entertainment
Premium

Nike investeert in grote e-sportscompetitie

Nike wordt sponsor van e-sportsteams en -spelers van de T1 Entertainment & Sports organisatie uit Zuid-Korea en gaat hen ook letterlijk aan het sporten helpen.

Marketing

Mobiele games dit jaar goed voor 100 miljard dollar

Mobiele games brengen dit jaar zeker 100 miljard dollar op aan omzet, tegen 90 miljard vorig jaar. Dat voorspelt onderzoeker App Annie in zijn State of Mobile 2020 rapport.

Media

NPO staat open voor samenwerking rond hoogstaande dramaseries

De Nederlandse Publieke Omroep staat open voor samenwerking met (inter)nationale mediapartijen op het gebied van groots opgezet nieuw Nederlands kwaliteitsdrama. De NPO wil vijf producties zien te realiseren met partijen als Netflix, Videoland, Disney Plus en Amazon.

Media

Sony slaat gamebeurs E3 opnieuw over

Sony slaat opnieuw de grote gamebeurs E3 in Los Angeles over. De Japanse fabrikant gaat eigen evenementen organiseren rond de lancering van de PlayStation 5.

Media
Premium

Amazon aan de slag met voetbalstatistieken Bundesliga

De Duitse voetbalcompetitie Bundesliga kiest Amazon AWS als de cloudprovider achter zijn nieuwe statistiekenplatform. Het resultaat daarvan moet bij elke voetbalwedstrijd op tv te zien zijn.

Media
Premium

TikTok overweegt nieuwe feed, geschikt voor merken

De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.

Online advertising

Deutsche Telekom investeert in e-sports

Deutsche Telekom neemt een belang van 25 procent in het Duitse SK Gaming en investeert daarmee fors in e-sports. Sinds vorig jaar was het telecombedrijf al hoofdsponsor en technologiepartner.

Entertainment

Clash of Clans: 727 miljoen dollar in 2019

Clash of Clans bracht in 2019 niet minder dan 727 miljoen dollar op, volgens schattingen van Sensor Tower. Dat is 27 procent meer dan een jaar geleden.

Entertainment
Premium

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising
Premium

Videodienst Quibi gaat voor 10 minuten content: Big Stories in Big Bites

Alsof er al niet genoeg videodiensten zijn, naast Disney Plus, Netflix en Apple TV Plus, komt er dit jaar nog een bij met de opvallende naam Quibi (spreek uit kwiwi). De dienst werd vorig jaar al aangekondigd. Woensdag gaf het bedrijf een voorproefje tijdens CES in Las Vegas.

Entertainment

Iris Enthover: ‘Influencer zijn klinkt eigenlijk super eng’

Iris Enthoven is YouTuber en presentatrice van Concentrate BOLD, het kanaal met de naar eigen zeggen vetste meest ‘BOLD-e’ video’s. Om nog beter te worden in presenteren en zichzelf te verdiepen, besloot Iris verder te studeren met de master ‘Journalistiek en Media’ aan de UvA.

Social

Ziggo ontkent betrokkenheid radiozender

Het is onduidelijk of Ziggo actie gaat ondernemen tegen de Stichting Radio Wijchen FM. Die lijkt een radiozender te zijn begonnen onder de naam Ziggo FM die behalve via een eigen internetpagina ook via de radioapp RadioNed+ is te beluisteren.

Entertainment