More stories

Facebook integreert Workplace en Salesforce Quip

Een vreemde eend in de bijt op Dreamforce, het jaarlijkse congres van Salesforce in San Francisco, was ongetwijfeld Facebook. Het bedrijf was er vanwege zijn zakelijke platform Workplace.

Facebook

Facebook klopt Snapchat met Instagram Stories

Facebook heeft Snapchat geklopt met Instagram Stories en WhatsApp Status, beide gekopieerd van Snapchat Stories. Beide hebben inmiddels allebei 300 miljoen actieve dagelijkse gebruikers, zo meldde Facebook CEO Mark Zuckerberg gisteren in een toelichting op de kwartaalcijfers. Dat is twee keer zoveel als Snapchat.

Social

Facebook, onder vuur in de Amerikaanse senaat, noteert weer mooie cijfers

Facebook presenteerde vanavond weer mooie cijfers. De omzet steeg naar 10 miljard dollar tegen 7 miljard een jaar geleden, de winst kwam uit op 4,7 miljard dollar. De uitgaven gingen ook fors omhoog, van 3,8 naar 5,2 miljard dollar.

Venture

Facebook opent marktplaats voor auto’s

Facebook heeft in de VS een marktplaats voor auto’s geopend. Gebruikers vinden er auto’s van dealers als Edmunds, Cars.com, Auction123, CDK Global en SocialDealer.

Facebook

Zakelijke versie Facebook telt 30.000 klanten

In het afgelopen jaar is Workplace, de zakelijke versie van Facebook, gegroeid naar 30.000 klanten, oftewel bedrijven die het platform als intern communicatiekanaal gebruiken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van een half jaar geleden.

Facebook

Facebook zet experiment met tijdlijn niet door

Een test van Facebook waarbij persoonlijke berichten en nieuws uit andere bronnen werden gescheiden krijgt geen gevolg.

Facebook
Premium

‘Het nieuwe Facebook advertising: minder algoritme, meer ingrijpen’

Facebook ziet zichzelf graag als neutraal techbedrijf, maar dat zal moeten veranderen. Dit zegt Antonio García Martínez – auteur van Start-upmania en één van de bedenkers van Facebooks advertentiesysteem. Op Emerce eDay sprak hij over advertising en Facebooks nieuwe rol daarin.

Facebook Advertising

Facebook lijft Amerikaanse appmaker tbh in

Facebook heeft bij hoge uitzondering weer eens een bedrijf overgenomen, al is die overname minder spectaculair dan die van WhatsApp of Instagram enkele jaren terug. Het sociale netwerk betaalde naar verluidt minder dan 100 miljoen dollar voor tbh (kort voor ‘to be honest’), een app waarmee gebruikers hun vrienden kunnen beoordelen.

Facebook
Premium

Zestig procent online reclame naar Facebook en Google

Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.

Online advertising

Facebook lanceert desktopsoftware voor Workplace

Facebook heeft stilletjes software voor Workplace vrijgegeven voor pc en Mac. Workplace is de zakelijke versie van Facebook met 14.000 bedrijven die 1 tot 3 dollar per werknemer betalen.

Tech

‘Geen innovatie meer bij Facebook’

De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.

Marketing

Messenger Lite breder beschikbaar

De uitgeklede versie van Facebook Messenger die een jaar geleden werd uitgebracht voor zeker honderd landen, is nu ook beschikbaar voor de VS, Engeland, Ierland en Canada, althans voor wat betreft Android. iOS-gebruikers moeten langer wachten.

Facebook

MediaCom optimaliseert tv-commercials voor Facebook

GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.

Facebook Advertising

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

Spanje legt Facebook miljoen euro privacyboetes op

De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.

Media