More stories

Groei aantal dagelijkse gebruikers Facebook neemt iets af, evenals gebruik

De groei van het aantal dagelijkse gebruikers neemt iets af, maar Facebook boekte wederom een recordomzet van 12,97 miljard dollar in het vierde kwartaal.

Facebook

Hoe de advertentie-overlay je kortingsactie op Facebook laat opvallen

Vooral de laatste twee maanden van het jaar wemelt het van de online kortingsacties. Denk aan de periode rondom Black Friday en kerst, maar ook aan Valentijnsdag en Pasen. Maar hoe zorg je er nu voor dat specifiek jouw promotie op Facebook opvalt binnen de grote massa? Facebook heeft het antwoord: de advertentie-overlay.

Online advertising

De machtspositie van big tech: too big to fail?

Techgiganten als Google en Facebook lijken too big to fail. Er drijven hele economieën op. Wat ervoor zorgt dat er minder wordt geïnnoveerd dan wenselijk is. Hun macht doorbreken, lijkt op supranationaal niveau echter vrijwel onmogelijk. Of is dat slechts schijn, en valt het tij nog te keren?

Marketing

Facebook Messenger moet weer simpel worden

Facebook Messenger, met 1,3 miljard gebruikers, wordt flink uitgekleed. Hoofd Messenger David Marcus van Facebook deed die toezegging dinsdag nadat hij moest toegeven dat Messenger met zijn vele onderdelen veel te druk was geworden. En dat niet alle noviteiten zijn aangeslagen.

Facebook

Zuckerberg: ‘Minder postings van media en merken’

Facebook gaat de timeline ingrijpend aanpassen en legt daarbij de nadruk op postings van bekenden van zijn leden. Oprichter Mark Zuckerberg: “Minder postings van bedrijven, media en merken.”

Facebook

Instagram testen crossposten Stories naar WhatsApp

Gebruikers van Instagram kunnen hun Stories binnenkort met een druk op de knop gaan delen naar WahtsApp als statusbericht. Dat lijkt althans de bedoeling van kleinschalige proeven die nu plaatsvinden.

Social

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Customer Engagement

Duitse toezichthouder overweegt acties tegen Facebook

De Duitse markttoezichthouder Bundeskartellamt is bereid om Facebook zware sancties op te leggen als de profielensite de privacy van consumenten niet beter beschermt. Na publicatie van de Duitse zienswijze ligt de bal nu bij het Amerikaanse sociale platform.

Facebook

Online bereik van Snapchat en Instagram stijgt, Facebook frequenter bezocht

In de afgelopen jaren is het bereik van Instagram en Snapchat sterker gegroeid dan dat van Facebook, dat nog altijd het hoogste bereik kent van de sociale media platformen. In november 2017 hebben meer dan 12 miljoen personen in Nederland de website of app van Facebook bezocht, volgens gegevens van GfK.

Marketing

Facebook onder vuur in Frankrijk en Duitsland

Het Bundeskartellamt, de Duitse mededingingsautoriteit, meent dat Facebook zijn machtspositie misbruikt door consumenten te dwingen gegevens af te staan, ook als zij gebruik maken van toepassingen van derden met een Facebook-integratie. Facebook zou hiervoor geen toestemming vragen.

Privacy

Facebook gaat bedelen om likes afstraffen

Bedelen om likes en reacties bij Facebook wordt voortaan flink afgestraft. Het sociale netwerk zet machine learning in om dit soort berichten te detecteren.

Facebook

Sybren Smith (Facebook Marketingspecialist): Groot bereik genereren met weinig geld

Tien miljoen Nederlanders hebben een Facebookaccount, waarvan er dagelijks 7 miljoen actief zijn op dit platform. Dat is een groot bereik. Wat moet je als ondernemer doen om succesvol te zijn op het gebied van Facebook Marketing? Marketingspecialist Sybren Smith: ‘Het leuke van Facebook is dat je zelfs met vijf euro tot tien euro aan de slag kunt. Je kunt best een groot bereik generen met weinig geld. Mijn advies? Zorg ervoor dat je budget schaalbaar is. Begin met een testbudget. Denk aan 500 euro en ga het een en ander uitproberen.’

Facebook

Dit zijn de 15 social media marketingtrends voor 2018

Social media marketing is niet meer weg te denken uit ons dagelijks werk, niet waar? Afhankelijk van je product en doelgroep ga je, als het goed is, in gesprek met je prospects en klanten op Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Instagram… Maar zijn we wel goed bezig? En wat komt er het komende jaar weer allemaal op ons af? Ik vroeg acht social media experts uit mijn netwerk om hun visie op 2018 met ons te delen.

Social

Facebook deelt Stories voortaan ook in Messenger

Facebook en Facebook Messenger krijgen voortaan allebei de beschikking over Facebook Stories. Daarmee verdwijnt Messenger Day als apart onderdeel.

Facebook

Facebook blaast Events app nieuw leven in

Facebook heeft zijn Events app een nieuwe naam gegeven. Met Facebook Local voor iOS en Android kunnen Amerikaanse gebruikers evenementen in hun directe omgeving vinden.

Facebook