More stories

Personality en personalisatie: waarom LaDress-klanten zo trouw zijn

Voor modemerk LaDress is persoonlijk contact met klanten heel belangrijk. Dat gebeurt bijvoorbeeld door evenementen te organiseren en binnenkort ook door gepersonaliseerde content op de website te tonen.

Customer Loyalty

Schoenenzaak Nolten opent Vlaamse webwinkel

Schoenenretailer Nolten heeft haar Belgische webshop geopend. De keten start naar eigen zeggen met online verkoop volledig gericht op de Vlaamse klant.

Fashion

Zalando krijgt vijfde distributiecentrum

In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.

Fashion

Koersval ASOS trekt Zalando en H&M mee

De slechte eindejaarsresultaten van online modewinkel ASOS treft ook de beurskoers van de concurrentie hard.

Fashion

Zalando verdubbelt aantal fysieke outlets

In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.

Fashion

Omzetwaarschuwing ASOS door economie en warm weer

Online kledingwinkel ASOS begint het financiële jaar niet goed. De economie hapert, er is te veel korting gegeven en het weer is te warm voor de tijd van het jaar. Gevolg: de omzetverwachtingen worden niet gehaald en een waarschuwing voor het hele jaar klinkt.

Fashion

Zalando mogelijk in woninginrichting

Zalando wil zijn assortiment uitbreiden met beddentextiel en woninginrichting, zo weet Die Welt. Concrete plannen zijn er echter nog niet, zo verklaart medeoprichter David Schneider.

Fashion

Zalando test bezorging binnenshuis met bpost

Uit een kleinschalige proef in de regio Antwerpen blijkt dat consumenten moeiteloos de (digitale) sleutel tot hun huis aan de pakketbezorger geven. Zalando en bpost deden een test die laat zien dat gemak het wint van eventueel wantrouwen.

Logistics

WE Fashion met kledingadviezen van House of Einstein

House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.

Fashion

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Nieuwe ontdektool in app wehkamp

Wehkamp heeft een ontdektool toegevoegd aan zijn app. Daarin krijgen klanten elke dag nieuwe artikelen te zien op het gebied van mode, wonen en beauty. Doordat klanten artikelen kunnen liken of wegvegen, wordt de tool steeds slimmer.

Fashion

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty

Zalando houdt gaspedaal ingedrukt

Zalando is voorlopig niet van plan om zijn investeringen terug te schroeven om meer geld te verdienen. Het gaspedaal blijft vooralsnog ingedrukt, zegt directeur Kenneth Melchior van Zalando Noord-Europa tegenover RetailTrends.

Fashion

Mogelijk kopers voor noodlijdend Lesara

Er zijn potentiële kopers voor de noodlijdende Duitse online koopjesmarkt Lesara. Dat zegt curator Christian Graf Brockhoff. Sinds 9 november verkeert het bedrijf in surseance.

Fashion

Black Friday in Duitsland: waarom een merk daar niet omheen kan

Black Friday vindt natuurlijk niet alleen plaats in Nederland. De kortingsdag, die bij sommige merken zorgt voor vijf keer zoveel omzet en een incrementele omzetstijging op de langere termijn, is ook in Duitsland interessant voor merken. Waarom daar? 

Customer Engagement