Amazon met sampling als reclameproduct cosmetica
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
Online boutiqueplatform Miinto heeft vorig jaar een omzet van 67 miljoen euro gerealiseerd. De Nederlandse activiteiten verdubbelden qua omzet bijna […]
De webwinkel van Galeria Inno gaat eind deze maand dicht. Dat mailde de Belgische kledingwinkelketen een dezer dagen naar haar klanten.
Voor modemerk LaDress is persoonlijk contact met klanten heel belangrijk. Dat gebeurt bijvoorbeeld door evenementen te organiseren en binnenkort ook door gepersonaliseerde content op de website te tonen.
Schoenenretailer Nolten heeft haar Belgische webshop geopend. De keten start naar eigen zeggen met online verkoop volledig gericht op de Vlaamse klant.
In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.
De slechte eindejaarsresultaten van online modewinkel ASOS treft ook de beurskoers van de concurrentie hard.
In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.
Online kledingwinkel ASOS begint het financiële jaar niet goed. De economie hapert, er is te veel korting gegeven en het weer is te warm voor de tijd van het jaar. Gevolg: de omzetverwachtingen worden niet gehaald en een waarschuwing voor het hele jaar klinkt.
Zalando wil zijn assortiment uitbreiden met beddentextiel en woninginrichting, zo weet Die Welt. Concrete plannen zijn er echter nog niet, zo verklaart medeoprichter David Schneider.
Uit een kleinschalige proef in de regio Antwerpen blijkt dat consumenten moeiteloos de (digitale) sleutel tot hun huis aan de pakketbezorger geven. Zalando en bpost deden een test die laat zien dat gemak het wint van eventueel wantrouwen.
House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.
Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.
Wehkamp heeft een ontdektool toegevoegd aan zijn app. Daarin krijgen klanten elke dag nieuwe artikelen te zien op het gebied van mode, wonen en beauty. Doordat klanten artikelen kunnen liken of wegvegen, wordt de tool steeds slimmer.
Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.