More stories

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

Brandfield.nl opent vier fysieke winkels

Online sierradenwinkel Brandfield.nl opent vier nieuwe fysieke winkellocaties onder de rivieren. Het bedrijf uit Groningen kon de verkooppunten van Watch! overnemen. Behalve meer winkels in provinciehoofdsteden wordt ook gedacht aan België.

Fashion

Onderzoek: Het bezorgings- en retourproces bij modemerken en retailers

Hoe bied je een positieve merkervaring zonder fysieke interactie met je klant? En hoe maak je de vertaalslag van offline bezorgservices naar online? Om deze vragen te beantwoorden is het bezorgings- en retourproces van 26 modemerken en retailers binnen de Benelux door Paazl onderzocht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in de Delivery Experience Index.

E-commerce

Zalando opent Duitse cosmeticawinkel, Nederland volgt

Zalando heeft in Duitsland een nieuwe sectie toegevoegd aan zijn winkel: cosmetica. Nederland is binnenkort ook aan de beurt.

E-commerce

Marktplaatsen: kans of bedreiging voor online fashion?

Het duurt nog een paar maanden, maar de eerste sprekers van Emerce Fashion zijn al bekend. Op donderdag 26 juni verzamelen ruim 300 fashion professionals en e-commerce experts zich in hartje Amsterdam.

Fashion

C&A lanceert nieuwe webshop voor elf EU-landen

Kledingconcern C&A wil in Europees e-commerce een rol van betekenis gaan spelen en rolt zijn webwinkel uit naar elf nieuwe landen, ook gebieden waar het geen fysieke winkels heeft.

Fashion

Farfetch op SXSW: ‘Online modewinkels zijn persoonlijker dan offline winkels’

Gaat tech-unicorn Farfetch dit jaar naar de beurs? Het zou zomaar kunnen, al liet José Neves, de CEO van het grootste high-end fashion platform, er niks over los. Met een waardering van vijf miljard euro is het wel een logische stap voor het tien jaar oude bedrijf.

SxSW

Maker mannequins omarmt augmented reality

De maker van exclusieve paspoppen Hans Boodt Mannequins zet augmented reality in voor snellere samenwerking met partijen als Prada en Louis Vuitton.

Fashion

Ontslagen bij Zalando door automatisering Marketing

Er verdwijnen tot 250 banen bij Zalando als gevolg van verregaande automatisering bij de afdeling Marketing. Klanten zullen anders worden benaderd, meer op basis van data met technologie, waardoor minder medewerkers nodig zijn.

Marketing

Franse modehuis Givenchy betreedt Nederlandse online markt

Het Franse modehuis Givenchy betreedt met zijn webwinkel de Nederlandse markt. Ook consumenten in Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen de hele collectie online kopen.

Fashion

Hunkemöller lanceert eerste click & buy modeshow

Hunkemöller heeft deze week haar eerste click & buy modeshow in het Afas live gehouden. Bijzonder was dat de producten op de pagina onder de livestream getoond werden en meteen besteld konden worden.

Fashion

Winkels Zara krijgen robothulpjes

Winkelketen Zara is bezig om zijn grootste winkels uit te rusten met robothulpjes. De mechanische hulpjes halen online orders uit de magazijnen om die vervolgens mee te geven aan de wachtende klant.

Fashion

About You: focus op groter marktaandeel in bestaande landen

Het Duitse fashionplatform About You, dat zijn entree in de Nederlandse markt vorig jaar groots aankondigde, heeft geen plannen voor fysieke kantoren in andere landen. Dat zegt medeoprichter Sebastian Betz in het nieuwe nummer van Emerce.

Fashion

Winst Zalando onder druk door flinke investeringen, plannen voor nieuwe markten

Zalando houdt voor 2018 rekening met een omzetgroei van 20 tot 25 procent. Dat maakte het Duitse bedrijf vanochtend bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. Maar de winst staat sterk onder druk.

E-commerce

Zalando investeert in rijdende robots voor magazijnen

Zalando neemt een minderheidsbelang in de start-up Magazino uit München die rijdende robots maakt voor in distributiecentra. Het is een strategische investering die uiteindelijk kan leiden tot een hogere mate van automatisering bij het samenstellen van orders van consumenten.

Fulfillment