More stories

De grootste uitdagingen voor de toekomst van e-Fashion

Online retail en dan vooral fashion blijven populair, met een schat aan data tot gevolg. Maar wat kan en moet daar eigenlijk mee? Op EDAY was er een Future of Fashion-roundtable, mogelijk gemaakt door True Fit. Dit zijn volgens diverse spelers in de branche de trends en uitdagingen voor e-Fashion.

Fashion
Premium

’36 procent modeverkoop via internet in 2022′

De online verkoop van kleding en sieraden groeit komende vier jaar internationaal met een derde. Tegen 2022 is 36 procent van de handel via internet afkomstig. Kunstmatige intelligentie en marktplaatsen spelen een grote rol in die toekomst, aldus Forrester.

Fashion

Lesara vraagt uitstel van betaling aan

Online koopjesmarkt Lesara, dat Europees dekkend werkt met een snel wisselend assortiment, heeft uitstel van betaling gekregen van de rechter in Berlijn.

Venture

Trends in fashion: de wereld als winkelstraat

Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion? 

Fashion
Premium

Hete zomer raakt omzetcijfers Zalando hard

Het doel van 20 à 25 procent groei ieder kwartaal haalt Zalando bij lange na niet. De lange hete zomer speelt de kledingwinkel parten. Wel ziet de keten dat klanten gemiddeld vaker een order plaatsen tegen een lager aankoopbedrag.

E-commerce

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Fashion

HomeDeco stelt Brand Boutique-concept open voor kleine labels

HomeDeco heeft haar zogenoemde Brand Boutique-concept opengesteld voor jonge ontwerpers en kleinere labels. Het Brand Boutique-concept is vergelijkbaar met een shop-in-een shop.

Fashion

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience

Goede resultaten voor online kledingverkoper Asos

https://otp.tools.investis.com/clients/uk/asos1/rns/regulatory-story.aspx?newsid=1200205&cid=497

Fashion

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.

Marketplaces

H&M group neemt belang in Klarna

H&M Group en Klarna gaan een internationale strategische samenwerking aan. De technologie van het betaalbedrijf komt achter alle H&M’s. De […]

Payment

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): ‘Ik vind fast fashion helemaal verkeerd’

Geen H&M topjes of ZARA broeken, maar Chanel tassen en schoenen van Louis Vuitton. De marktplaats voor tweedehands designer kleding – The Next Closet – groeit als kool. Hoe weten ze met name vrouwen te verleiden om afscheid te nemen van hun fast fashion? Remy Ludo Gieling gaat in gesprek met oprichter Thalita van Ogtrop.

Fashion

Zalando opent cosmeticawinkel voor mannen

Modewinkel Zalando breidt de afdeling Cosmetica uit en heeft nu ook verzorgingsproducten voor mannen in de schappen liggen.

Fashion

E-commerce in Nederland: Weekend webcare laat te wensen over

Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.

Customer Service