More stories

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): ‘Ik vind fast fashion helemaal verkeerd’

Geen H&M topjes of ZARA broeken, maar Chanel tassen en schoenen van Louis Vuitton. De marktplaats voor tweedehands designer kleding – The Next Closet – groeit als kool. Hoe weten ze met name vrouwen te verleiden om afscheid te nemen van hun fast fashion? Remy Ludo Gieling gaat in gesprek met oprichter Thalita van Ogtrop.

Fashion

Zalando opent cosmeticawinkel voor mannen

Modewinkel Zalando breidt de afdeling Cosmetica uit en heeft nu ook verzorgingsproducten voor mannen in de schappen liggen.

Fashion

E-commerce in Nederland: Weekend webcare laat te wensen over

Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.

Customer Service

H&M Group bijna online-dominant

Met vier van zijn negen merken is H&M Group groter op de online markt dan in de fysieke wereld. Cheap Monday en ARKET zijn wat dat betreft de grootsten.

Fashion

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty
Premium

Zalando geeft winstwaarschuwing

Zalando geeft voor het derde kwartaal een omzet- en winstverwachting af. Voor het lopende kwartaal rekent de leiding zelfs op een verlies. Reden: klimaatverandering.

E-commerce

Uniqlo herlanceert webshop in Nederland

Het Japanse kledingmerk Uniqlo vernieuwt volgende week zijn webwinkel. Er komt veel meer in de schappen te liggen dan nu en de shop wordt gelokaliseerd.

Fashion

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Zalando krijgt fulfillment van WE Fashion

Kledingconcern WE Fashion besteedt in Nederland de complete fulfillment van online orders op Zalando uit aan het Duitse e-commerceplatform.

Fulfillment

Zalando verliest incassozaak

Zalando heeft een incassozaak verloren tegen een vermeende klant. ‘Vordering strandt op basis van veel te gebrekkig stellen en vervolgens nalaten om gericht bewijs aan te bieden,’ meent de rechter.

Legal

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing

Copywriting voor conversational interfaces – een introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

Voice

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

Voorbij de hype van Google’s CSS

Google introduceert Comparison Shopping Services (CSS) om te voldoen aan de Europese wetgeving over marktwerking. Om de concurrentie aan te […]

Online advertising
Premium

Zalando: Sociale media schuift naar e-commerce

De grens tussen sociale media en e-commerce is nog maar heel dun, merkt Stefano Balestra. Hij is de baas van Zalandos eigen influencerbureau Collabary.

E-commerce