More stories

H&M Group bijna online-dominant

Met vier van zijn negen merken is H&M Group groter op de online markt dan in de fysieke wereld. Cheap Monday en ARKET zijn wat dat betreft de grootsten.

Fashion

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty
Premium

Zalando geeft winstwaarschuwing

Zalando geeft voor het derde kwartaal een omzet- en winstverwachting af. Voor het lopende kwartaal rekent de leiding zelfs op een verlies. Reden: klimaatverandering.

E-commerce

Uniqlo herlanceert webshop in Nederland

Het Japanse kledingmerk Uniqlo vernieuwt volgende week zijn webwinkel. Er komt veel meer in de schappen te liggen dan nu en de shop wordt gelokaliseerd.

Fashion

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Zalando krijgt fulfillment van WE Fashion

Kledingconcern WE Fashion besteedt in Nederland de complete fulfillment van online orders op Zalando uit aan het Duitse e-commerceplatform.

Fulfillment

Zalando verliest incassozaak

Zalando heeft een incassozaak verloren tegen een vermeende klant. ‘Vordering strandt op basis van veel te gebrekkig stellen en vervolgens nalaten om gericht bewijs aan te bieden,’ meent de rechter.

Legal

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing

Copywriting voor conversational interfaces – een introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

Voice

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

Voorbij de hype van Google’s CSS

Google introduceert Comparison Shopping Services (CSS) om te voldoen aan de Europese wetgeving over marktwerking. Om de concurrentie aan te […]

Online advertising
Premium

Zalando: Sociale media schuift naar e-commerce

De grens tussen sociale media en e-commerce is nog maar heel dun, merkt Stefano Balestra. Hij is de baas van Zalandos eigen influencerbureau Collabary.

E-commerce

Onderzoek: Hoe beïnvloedt je retourneerbeleid je retouren?

Volgens de recente shopperbarometer van de DPD groep is een duidelijke retourprocedure voor 90 procent van de consumenten belangrijk. Er is veel geschreven over het terugsturen van aankopen, maar weinig studies vergelijken de verschillende winkels structureel met elkaar, omdat deze data zeer lastig te verkrijgen is. Op basis van Afterpay-transacties zijn van 400 Nederlandse winkels het effect van retourneerbeleid op het retourneerpercentage onderzocht.

Fulfillment
Premium

Adidas houdt voorverkoop op Snapchat

Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.

E-commerce

Onlineparfumerie FragranceNet.com in Nederlandse handen

De Nederlandse distributeur B&S Group neemt voor een onbekend bedrag een meerderheidsbelang in de onlineparfumerie FragranceNet.com.

E-commerce