More stories

Omoda stapt over op Salesforce Commerce Cloud

Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.

Fashion

Kwantum start nieuw merk met interieurbloggers

Woonwinkel Kwantum lanceert een nieuw interieurmerk WOWN! dat is bedacht door drie Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home ontwierpen zij alledrie een collectie in hun eigen herkenbare stijl.

Fashion

Jorik Dopmeijer (AH) naar Nike

Jorik Dopmeijer, verantwoordelijk voor AH’s Appie en voorheen voor NU.nl, gaat per 1 april aan de slag bij Nike als product manager Retail Experiences EMEA.

Customer Experience

Casino Group koopt Sarenza

Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenzo. De onderhandelingen zijn bijna rond.

E-commerce

Zalando open voor aanbod van lokale, fysieke kledingwinkels

Lokale retailers hoeven Zalando niet meer als bedreiging te zien nu het voor hen mogelijk wordt om ook zelf via de internationale kledingwinkel spullen te verkopen.

Fashion

Zalando breidt uit met 150 cosmeticamerken

Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.

Duitsland

Helft formules H&M Group groter online dan in retail

Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.

E-commerce

Nieuwe 3D-scanner voor virtueel passen van kleding

Het is zeker niet de eerste 3D scanner voor het virtueel passen van kleding, maar de Brusselse startup Treedy’s denkt het toch weer ietsje beter te kunnen doen. Hun vinding zou reeds door Zalando zijn besteld.

Fashion

750.000 groeigeld voor marktplaats voor mode-outlets

De Nederlandse marktplaats voor mode outlets Otrium heeft een investering binnengesleept van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & Messagebird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger).

Fashion

Richemont doet bod op Yoox Net-a-Porter

Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.

E-commerce

Zalando opent weer twee outlets

Zalando opent deze zomer weer twee fysieke retailoutlets, wat het totaal op de Duitse markt op vijf brengt. De twee nieuwe vestigingen komen in Hamburg en Leipzig.

Fashion

Ontslagen bij distributiecentrum De Bijenkorf

Bij De Bijenkorf verdwijnen 143 banen omdat het warenhuis zijn eigen distributiecentrum sluit. De activiteiten zullen worden gebundeld met die voor de webshop en uitbesteed aan een externe partij.

Fulfillment

Omoda ruilt PostNL in voor DHL

Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Logistics

Amazon patenteert ‘interactieve spiegel’

Amazon.com heeft een Amerikaans patent gekregen op een technologie die ervoor zorgt dat spiegels de werkelijke wereld combineert met een digitale projectie. Handig, bijvoorbeeld, als spiegel bij het passen en kopen van kleding.

Fashion

H&M lanceert nieuw online merk /Nyden

H&M lanceert begin volgend jaar een nieuw, internationaal online merk dat zich voornamelijk richt op millenials: /Nylden.

E-commerce