Omoda stapt over op Salesforce Commerce Cloud
Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.
Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.
Woonwinkel Kwantum lanceert een nieuw interieurmerk WOWN! dat is bedacht door drie Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home ontwierpen zij alledrie een collectie in hun eigen herkenbare stijl.
Jorik Dopmeijer, verantwoordelijk voor AH’s Appie en voorheen voor NU.nl, gaat per 1 april aan de slag bij Nike als product manager Retail Experiences EMEA.
Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenzo. De onderhandelingen zijn bijna rond.
Lokale retailers hoeven Zalando niet meer als bedreiging te zien nu het voor hen mogelijk wordt om ook zelf via de internationale kledingwinkel spullen te verkopen.
Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.
Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.
Het is zeker niet de eerste 3D scanner voor het virtueel passen van kleding, maar de Brusselse startup Treedy’s denkt het toch weer ietsje beter te kunnen doen. Hun vinding zou reeds door Zalando zijn besteld.
De Nederlandse marktplaats voor mode outlets Otrium heeft een investering binnengesleept van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & Messagebird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger).
Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.
Zalando opent deze zomer weer twee fysieke retailoutlets, wat het totaal op de Duitse markt op vijf brengt. De twee nieuwe vestigingen komen in Hamburg en Leipzig.
Bij De Bijenkorf verdwijnen 143 banen omdat het warenhuis zijn eigen distributiecentrum sluit. De activiteiten zullen worden gebundeld met die voor de webshop en uitbesteed aan een externe partij.
Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.
Amazon.com heeft een Amerikaans patent gekregen op een technologie die ervoor zorgt dat spiegels de werkelijke wereld combineert met een digitale projectie. Handig, bijvoorbeeld, als spiegel bij het passen en kopen van kleding.
H&M lanceert begin volgend jaar een nieuw, internationaal online merk dat zich voornamelijk richt op millenials: /Nylden.