More stories

ASOS-app maakt kleding in tijdschriften ‘shoppable’

De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.

Fashion

Zalando begint premiumdienst voor snelle bezorgingen

Zalando lanceert de nieuwe premium dienst ‘Zalando Zet’ voor snellere bezorging, same day delivery en het op verzoek ophalen van retouren. Er wordt in eerste instantie getest in grote Duitse steden als Frankfurt, Leipzig en Hannover.

Logistics

ASOS groeit sterkst buiten thuismarkt Engeland

Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.

Fashion

Modeplatform About You start dit najaar officieel in de Benelux

Het Duitse modeoplatform About You, met als belangrijkste financier retailreus Otto, gaat dit najaar in Nederland en België van start. Via het platform kunnen jonge consumenten kleding van sterren bestellen.

Fashion

Kledingketen JBC test interactieve paskamers

De Belgische kledingketen JBC is begonnen met het testen van interactieve paskamers. Daarin bevinden zich schermen die klanten kunnen adviseren.

E-commerce

Personal shopper Scottybons koopt Carmen West

De online personal shopper voor vrouwen, Scottybons, neemt branchegenoot Carmen West over. Onderneemster Noor de Bruijn slaat aan op het On Tour-concept waarbij Carmen West naar de werkplekken van haar vrouwelijke klanten toerijdt met een truck vol kleding en paskamer.

E-commerce

Nike omzeilt retail, verkoopt via Amazon

Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.

E-commerce

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border

Mega-investering JD.com in Farfetch

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, pompt 397 miljoen dollar in Farfetch, een marktplaats voor luxe artikelen. CEO Richard Lu krijgt ook een zetel in het bestuur van JD.com.

E-commerce

‘Fashtech heeft de toekomst’

Emerce eFashion, gisteren in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam, begon nogal futuristisch met een presentatie van Jasna Rok, die wandelend over een mini catwalk de breininterface van de toekomst demonstreerde.

Fashion

Zalando: Kosten same day delivery naderen regulier tarief

Het maakt bij Zalando, qua kosten, binnenkort niet meer uit of een klant zijn bestelling pas morgen of vandaag al wil ontvangen. De verzendkosten van same day delivery naderen die van standaard pakketpost.

Logistics

Emerce eFashion: ‘Digital stórmt de winkels binnen’

Retail zit middenin de grootste revolutie uit haar geschiedenis. Een golf van innovatie, creativiteit en verfrissend ondernemerschap. Hoe kies je uit alles wat crossborder in multi- en omnichannel te bieden heeft de juiste partners en distributiemodellen? Pak de kansen, word winner. Ger Boersma, gepokt en gemazeld in de internationale retail in directiefuncties, geeft op Emerce eFashion een overzicht van de huidige en toekomstige mogelijkheden.

Fashion

Bonobos naar Wal-Mart voor 310 miljoen dollar

Warenhuis Wal-Mart bevestigt dat het online retailer Bonobos overneemt voor 310 miljoen dollar in constanten.

Fashion

Piet Zoomers: van massamailings naar een-op-een e-mails

Trouwe klanten van modewinkels missen online de aandacht en herkenning van hun vaste verkoper. Hoe kun je klantdata inzetten om in de webshop eenzelfde persoonlijke beleving te bieden? Voor Fanbase.pro en Piet Zoomers ligt het antwoord in de combinatie van Artificial Intelligence en e-mailmarketing.

Fashion

Emerce eFashion: kleding als interactieve interface met omgeving

De term ‘op het scherpst van de snede’ krijgt op Emerce eFashion een heel nieuwe betekenis als Jasna Rok het publiek meeneemt naar de nabije toekomst. Kleding is in die toekomst niet enkel materiaal om iemand af te kleding, maar is weefsel dat zich bewust is van de fysieke en sociale context en zich daarop aanpast.

Fashion