More stories

Ronald van Zetten (Frendz) naar Emerce eFashion

MS Mode, Gaastra en V&D zijn maar enkele van de merken die ten onder gingen in de fashion retail-oorlog van de afgelopen jaren. De mode-industrie staat op zijn kop, dat is zeker, maar Ronald van Zetten (oud topman HEMA) en zakenpartner Roland Kahn geloven nog in de kracht van V&D.

Fashion

Lureaux Shoes start Kickstarter-campagne voor feedback

Schoenenverkoper Lureaux Shoes lanceert via een Kickstarter campagne een nieuwe schoenencollectie. Naast geld ophalen is het belangrijkste doel om feedback te krijgen van klanten.

Fashion

Nederlandse startup lanceert fashion challenge app

Opnieuw is een Nederlandse mode-app gelanceerd die inzicht geeft in hoe anderen je persoonlijke stijl beoordelen. Favor is een concept van Appisode One en ontwikkeld door digitaal bureau iOnline.

Fashion

Samwers verkopen aandelen Zalando

De Duitse ondernemers achter Rocket Internet, de broers Oliver en Marc Samwer, hebben hun belang in Zalando teruggebracht van 8,77 naar 4,99 procent.

Fashion

Opnieuw sociale app om kledingvoorkeuren te delen

Een Amsterdams bedrijf dat vorige week debuteerde op The Next Web gaat de concurrentie aan met sociale modeapp Frendz, de doorstart van V&D. MirrorMirror is een app waarmee gebruikers hun vrienden advies kunnen vragen over hun kleding.

Fashion

Nieuw e-commerceplatform LVMH aanstaande

De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.

Fashion

Nieuwe Expertgroep RFID in Fashion opgericht

Tien Nederlandse en Belgische bedrijven actief in de modeketen hebben een nieuwe expertgroep RFID opgericht. Technische en organisatorische barrières vormen het grootste struikelblok bij het implementeren van RFID, zeggen de betrokken partijen.

Fashion

‘Logistieke services overtuigen Franse e-commerceklant’

Zalando heeft in Frankrijk een ‘probeer eerst, betaal later’-service gelanceerd. Niet zonder reden: in de Franse e-commerce is het nog […]

Cross Border

Martine de Ridder (Fashiolista): ‘Het oude succes is zowel een vloek als een zegen’

Fashiolista was in de periode 2010/2012 een super hip platform. Maandelijks trok de site zo’n 2 miljoen jonge vrouwen die op zoek waren naar inspiratie op het gebied van mode. Maar Fashiolista werd door een investeringsmaatschappij gekocht die er weinig mee deed. De bezoekersaantallen liepen terug tot maandelijks enkele tienduizenden vrouwen. Daar moet nu verandering in komen. Kersverse ondernemer Martine de Ridder krijgt de kans om Fashiolista nieuw leven in te blazen. Ofwel bouwen op dat wat er ooit was. “Het is een vloek en een zegen”, aldus De Ridder.

Fashion

Zalando: Nederland is winstgevend

Zalando schrijft behalve in de Duitstalige landen ook in Nederland zwarte cijfers. De omzet hier steeg, omdat de markt al volwassener is, met ‘maar’ twintig procent.

Fashion

Zalando lanceert gepersonaliseerd stijladvies in België

Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies krijgen. De stijladviesdienst Zalon bestaat al sinds 2014, maar was eerst alleen in Oostenrijk, Zwiterland en Nederland beschikbaar.

Fashion

Zalando: ‘We groeien harder dan de online modemarkt’

Zalando groeit naar eigen zeggen harder dan de e-commerce modemarkt. De retailer zag zijn omzet met 23,1 procent in het eerste kwartaal stijgen naar 980 miljoen euro, net dus geen miljard.

Fashion

Etrias neemt webwinkel DeSchoenenfabriek over

Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.

Retail

Tommy Hilfiger, Alibaba en Men At Work naar Emerce eFashion

Klinkende namen dit jaar op Emerce eFashion op 22 juni in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Namens het bekende merk Tommy Hilfiger komt Anne-Christine Schäffer-Polet naar Amsterdam. Zij vertelt uitgebreid over de lancering van de Digitale Showroom in 2014.

Fashion

POM Amsterdam: Snel groeien door de juiste resellers

Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes jaar later zijn dit er ruim 650. “We zijn ambitieus en durven groot te denken.”

Fashion