More stories

Premium

Belgische investeerder in Klarna

De Belgische investeerder GBL, van de vermogende Frère-familie, blijkt aan belang te hebben genomen in betaalbedrijf Klarna.

Venture

Reinder Lubbers (No Such Ventures): ‘De venture capital-industrie moet zelf blijven innoveren’

No Such Ventures is anders: geen keuze tussen VC of private equity, actieve investeerders, etc. Want ook bedrijven passen vaak niet in één duidelijke mal.

Start-ups
Premium

Infographic: Tien jaar ING Mobiel Bankieren App

Afgelopen week is het alweer 10 jaar geleden dat de ING Mobiel Bankieren App werd gelanceerd. Tien jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2021 gestegen naar 5,3 miljoen.

Financials

Forse toename in aantal overnames bij digital marketing agencies

De digital marketing branche ontwikkelt zich snel. Dat leidt ook tot meer overnames. Rens Knevels, overnamespecialist bij Match Plan, schetst de situatie. 

Digital Agencies

De vooravond van Open Banking: de kansen en valkuilen van PSD2

We staan aan de vooravond van een grote verschuiving naar Open Banking, ook wel PSD2. Wat zijn de kansen en de valkuilen?

Financials

Betere gesprekken met klanten voer je met behulp van realtime spraak-AI

Luisteren naar klanten is essentieel voor elk bedrijf. AI biedt realtime inzicht in klantgegevens tijdens telefoongesprekken  en videocalls.   

Artificial Intelligence
Premium

Klarna koopt nog een prijsvergelijkingssite

Klarna heeft voor een onbekend bedrag de Scandinavische prijsvergelijker Pricerunner overgenomen.

Venture
Premium

Emerce Financials: Beter klantcontact met Voice AI

Kunstmatige intelligentie hielp de klantenservice van hypotheekverstrekker Florius om hun werk toch te kunnen doen tijdens de lockdown. Daarnaast helpt voice AI hen om beter, sneller klantgesprekken te voeren.

Artificial Intelligence

Financials 2021

Changing the game in Finance

Financials

Hoe corona voor Scotch & Soda de grenzen tussen offline en online vervaagt

Hoe zorg je ervoor dat de customer journey in alle kanalen – online en offline hetzelfde is? Door middel van Unified Commerce.

E-commerce
Premium

Emerce Financials: ‘Financieel opvoeden is sociaal en slim’

Jongeren leren omgaan met geld: dat is voor grootbanken nog een hele uitdaging. Welke tools zetten financials in? En waarom is een focus op financieel geletterdheid niet alleen belangrijk maar ook commercieel slim? Niek den Tex (Stichting Financieel-Economische Educatie Nederland) en Monique van de Wakker (Rabobank) vertellen er meer over op Emerce Financials.

Financials
Premium

Emerce Financials: de internationale aspiraties van Blanco Fintech

Blanco Fintech wil financiering ophalen voor verdere internationalisering. Het bedrijf is al wel actief in een zestal landen, maar het grootste deel van het bedrijf werkt nog vanuit Nederland, vertelt co-CEO Bernadette Wijnings op Emerce Financials.

Financials
Premium

Emerce Financials: ‘Duizenden applicaties voor PSD2’

De mogelijkheden van de financiële standaard PSD2 zijn nog niet echt geland bij consumenten. Dat zegt Bart den Hollander van Invers op Emerce Financials. “We zitten nog in de fase van oriëntatie, maar wij houden op termijn rekening met duizenden toepassingen.”

Innovatie
Premium

Emerce Financials: slim huishoudboekje Dyme wil naar miljoen gebruikers

Het slimme huishoudboekje Dyme wil binnen anderhalf jaar groeien van 400.000 naar 1 miljoen gebruikers. Een deel van die groei moet uit het Verenigd Koninkrijk komen, zegt CEO Joran Iedema op Emerce Financials, dat vandaag live gaat.

Financials
Premium

Emerce Financials: ‘De roaring twenties komen er nog niet aan’

Hoofdeconoom Luc Aben van Van Lanschot vergelijkt de coronacrisis met het vallen van een atoombom. ‘Je ziet een verblindend licht, waarna de straling nog lang na-ijlt. In het begin is er geen transparantie. Maar dan zie je toch al gauw dat de digitalisering een versnelling doormaakt en de consument op de digitale trein springt.’

Financials