More stories

3 miljoen Nederlanders hebben afgelopen jaar online boodschappen besteld

Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is daarmee sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7300 Nederlanders.

Food
Premium

Cindy Tervoort nieuwe directeur Beerwulf

De marketingbaas van Heineken in het Verenigd Koninkrijk, Cindy Tervoort, verhuist naar Nederland om de leiding te nemen over de internationale webwinkel voor speciaalbieren Beerwulf.

Food

Britse toezichthouder wil onderzoek naar fusie Takeaway en Just Eat

De fusie van Takeaway en Just Eat laat mogelijk langer op zich wachten nu de UK Competition and Markets Authority van plan is om een onderzoek in te stellen.

E-commerce

Marley Spoon breidt uit naar Zweden

Marley Spoon brengt haar maaltijdbox nu ook naar Zweden. Het bedrijf was al actief in Australië, de VS en Europa (Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk).

E-commerce

Deliveroo dreigt met gedeeltelijk vertrek uit België wegens werkrelatie bezorgers

Maaltijdbezorger Deliveroo trekt zich grotendeels terug uit België als de arbeidsrechtbank beslist dat de bezorgers niet als zelfstandigen kunnen worden aangemerkt. De activiteiten van de onderneming ‘zullen zich niet met dezelfde intensiteit en stiptheid kunnen verderzetten,’ aldus Pierre Verdier, CEO van Deliveroo België maandag in Le Soir.

Food

Colruyt Group stapt met nieuwe dienst in deeleconomie

Collect&Go, de online boodschappendienst van de Belgische Colruyt Group, lanceert samen met zijn eigen buurtsupermarkt OKay een nieuwe dienst Collect&Go Connect. De dienst wordt zes maanden lang getest in zeven winkels van OKay en OKay Compact in Gent en West-Vlaanderen.

Food

HelloFresh verrast door hogere omzet

HelloFresh heeft het afgelopen jaar beter gepresteerd dan verwacht. Het Duitse bedrijf rekent op een omzet van tussen de 1,808 en 1,811 miljard euro. Dat komt neer op een groei van 36 procent op jaarbasis bij constante wisselkoersen.

Food

Maaltijdbezorger Grubhub in de etalage

De Amerikaanse maaltijdbezorger Grubhub zou op zoek zijn naar een koper, weet The Wall Street Journal. Het bedrijf verloor 30 procent marktaandeel in november, en dat is al de helft van wat het twee jaar geleden was.

Food

PVV Overijssel wil opheldering over financiële steun aan bezorger SuperBuddy

PVV Overijssel wil opheldering over de financiële steun aan de Zwolse boodschappenbezorger SuperBuddy. Dat bedrijf is na vijf jaar failliet.

E-commerce
Premium

Jumbo levert via Thuisbezorgd.nl in Utrecht en Amsterdam

Supermarktketen Jumbo gaat in navolging van Groningen ook in Utrecht en Amsterdam versbereide maaltijden bezorgen bij klanten thuis en op het werk.

Food
Premium

Duitsland grootste markt voor Takeaway.com

Duitsland is sinds vorig jaar de grootste markt voor Takeaway.com in het aantal orders dat het helpt bezorgen voor restaurants. Meer dan veertig procent van alle orders die het het bedrijf verwerkt zijn op deze oostelijke markt.

Food
Premium

Just Eat komt in handen van Takeaway.com

Takeaway.com heeft de strijd om de Britse maaltijdbezorger Just Eat gewonnen. Begin deze middag had het Nederlandse bedrijf 80,4 procent van de aandelen met stemrecht toegezegd gekregen, waarmee de weg open ligt voor een fusie van de organisaties.

Venture

Nieuwe commercieel directeur voor Deliveroo België

Daniel Comptdaer is de nieuwe commercieel directeur voor Deliveroo België. Hij moet de verdere groei van de bezorgdienst stimuleren.

E-commerce
Premium

Carrefour koopt online lunchbezorger

De Carrefour Group uit Frankrijk koopt online lunchbezorger Dejbox, een start-up met een omzet van twintig miljoen euro, om de zakelijke markt met digitale diensten te kunnen bedienen.

Food

CES: robot maakt 300 pizza’s per uur

Een Amerikaans bedrijf met de voor Nederlanders verwarrende naam Picnic demonstreert op CES een eerste pizzarobot.

Food