More stories

Goede cijfers Docdata, zet zich schrap voor 2014

E-commercebedrijf Docdata heeft een goede zes maanden achter de rug met meer omzet en winst en de aanstaande start van activiteiten in Polen.

Fulfillment

De uitdagingen binnen multichannel fulfillment

Nog niet eens zo gek lang geleden moesten we voor het doen van onze aankopen een fysieke winkel bezoeken. Vandaag de dag kunnen we op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie producten bestellen en thuis laten bezorgen. Voor de consument een ogenschijnlijk natuurlijk gegeven, vanuit fulfillment een complexe ontwikkeling

Fulfillment

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

E-commerce

CB met S&H de modemarkt op

CB, voorheen het Centraal Boekhuis, gaat samen met fulfilmentspecialist S&H e-commercediensten leveren aan de modemarkt.

E-commerce

Hoe visualisatie het e-fulfillmentproces helpt optimaliseren

De kracht van een afbeelding valt niet te onderschatten. Iedereen heeft direct eenzelfde associatie bij het gebruik van een afbeelding. Hiervan kunnen we in diverse logistieke en fulfillmentprocessen gebruikmaken.

Fulfillment

‘Amazon gaat in Europa zelf bezorgen’

Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.

E-commerce

Management buy-out bij eFusion, uitbreiding naar Duitsland

De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.

Fulfillment

SAP brengt ‘internetbril’ naar magazijnen voor fulfillment

Medewerkers van magazijnen en grote distributiecentra kunnen binnenkort hun werk efficiënter doen met een internetbril. SAP ontwikkelt Android en iOS-software voor de internetbril van fabrikant Vuzix die medewerkers door hun werkomgeving gidst.

E-commerce

‘Opkomst afhaalpunten is armoede van de distributie’

De opkomst van centrale afhaalpunten binnen de e-commerce is niets meer dan de armoede van de distributie. Dat stelt Wendi Bosma van E-ways Fulfillment Center.

Fulfillment

Online boodschappen ophalen niet gratis bij Albert Heijn

Albert Heijn gaat vanaf aanstaande maandag geld in rekening brengen aan klanten die via internet hun boodschappen doorgeven en het in de winkel komen afhalen.

Fulfillment

Vijf technologieën voor omnichannel retailing

Het retaillandschap is in de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Klanten willen altijd en overal in staat worden gesteld om producten aan te kopen en geleverd te krijgen. De uitdagingen die verkoop via meerdere kanalen – ofwel omnichannelretailing – aan de achterkant met zich meebrengt, blijven echter onderbelicht.

Fulfillment

Zo optimaliseer je je fulfillmentbeleid

Nu de consument om steeds snellere levertijden vraagt is het noodzakelijk processen binnen fulfillment te optimaliseren. Onder andere de handelingssnelheid is een bepalende factor in het al dan niet kunnen reduceren van de kosten.

Fulfillment

Bezorging op maat belangrijker dan sluitingstijden webwinkels

Bijna iedere maand verschijnt er wel weer een bericht dat één van de grote webwinkels in ons land de “sluitingstijden” heeft verruimd. Zo garandeert Coolblue inmiddels dat je producten de volgende dag in huis zijn wanneer ze voor twaalf uur ‘s nachts zijn besteld en ook bol.com schuift steeds meer dezelfde kant op.

Fulfillment

Rakuten koopt Amerikaanse fulfillmentspecialist

Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.

E-commerce

‘Fulfillment is meer dan het plaatsen van wat magazijnstellingen’

Neckermann is het bedrijf dat we vooral kennen als online warenhuis. Deze jarenlange ervaring zet het bedrijf steeds vaker in voor andere online retailers. Vanuit een 40.000 m2 groot magazijn in Zeeland worden orders, retouren maar ook klantcontacten verzorgd.

Fulfillment