More stories

XITE bouwt voort op crossmediale festivalcampagne

Na de zoektocht naar een nieuwe vlogger in 2016 is jongerenzender XITE druk bezig met het opzetten van een nieuwe spraakmakende campagne voor het komende festivalseizoen. Manon Fennis vertelt tijdens The Social Conference 2017 over de plannen.

Influencer marketing

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Amerikaanse toezichthouder waarschuwt influencers

De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]

Influencer marketing

Case Toyota: Snapchat Spectacles voor sexappeal

Toyota vroeg Influencer Laura Ponticorvo met de Snapchat Spectacles naar de exclusieve lancering van het nieuwste model te gaan. Om zo als automerk toegang te krijgen tot jongeren op nieuwe domeinen.

Campagnes

Madame Tussauds met hologram van YouTube-ster

Een wereldprimeur voor Madame Tussauds in Berlijn en alle andere filialen van het wassenbeeldenmuseum kijken mee. Volgende maand gaat daar een nieuw ‘beeld’ live, een 3D-projectie van een van Duitslands bekendste Youtubers: Bianca ‘Bibi’ Heinicke.

Influencer marketing

Adfactor begint influencer foodlab

Het Nederlandse bureau Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar netwerk van ‘food influencers’, vloggers en bloggers die zich vooral met eten en drinken bezighouden.

Food

Onlane experimenteert met Snapchat-content

Onlane begeleidt influencers op alle social media platformen. Dat doet het bedrijf ook voor ‘traditionele’ sinds de overname door MediaLane. Managing director Jonatan de Boer in gesprek met Hans Voorn tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Center Parcs scoort met Enzo Knol

Hoe overtuig je tieners ervan dat Center Parcs heel cool is? Door vlogger Enzo Knol de boodschap over te laten brengen, vertelt Judith Franse tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority over influencers

Enzo Knol in Center Parcs en Anna Nooshin op Bali – steeds meer reisbedrijven houden zich bezig met influencer marketing. Waarom en hoe? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord: Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority.

Travel

RTL: ‘Jongeren vinden branded content op Snapchat prima’

Hoe kan RTL jongeren beter bereiken nu zij amper nog lineair televisiekijken? Die vraag kreeg Luuk de Haardt als afstudeerproject voorgelegd en leidde tot een baan als creative bij het mediabedrijf, vertelt hij tijdens The Social Conference 2017 aan Hans Voorn.

Social

Divimove met overname in live events

Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.

Duitsland
Premium

Amazon test eigen programma influencermarketing

Amazon test in Amerika een eigen influencermarketingprogramma, wat eigenlijk een exclusieve variant op zijn affiliateprogramma is.

E-commerce platforms

‘Emilie Tabor (IMA): ‘Micro influencers zijn de trend’

Een beetje hip bedrijf stopt vandaag de dag geen geld meer in een doorsnee reclame. Het inzetten van zogenaamde influencers is effectiever. “Een influencer is voor ons iemand die invloed uitoefent op zijn of haar doelgroep. Iemand die online een groot of een sterk bereik heeft en de juiste doelgroep weet te activeren”, aldus Emilie Tabor, één van de drie oprichters van IMA: influencer marketing agency.

Influencer marketing

Micro-influencer soms belangrijker dan groot bereik

Bereik bij influencers is lang niet altijd belangrijk. Vertelden Eva Piers (Joolz), Lonneke Nooteboom (Stylemyday) en Judith Franse (Center Parcs) vanochtend op The Social Conference in Amsterdam. Aan micro influencers heb je doorgaans veel meer.

Influencer marketing

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing