Wereldwijd influencers managen: ‘Ieder bedrijf een influencer marketeer’
Het is nog moeilijk voor te stellen, maar over een aantal jaar werkt er bij de meeste bedrijven een influencer […]
Het is nog moeilijk voor te stellen, maar over een aantal jaar werkt er bij de meeste bedrijven een influencer […]
Er begint in Nederland een ethische discussie te ontstaan over reclame op blogs, vlogs en andere social kanalen. Bedrijven zoeken nu manier om influencers in te zetten voor reclame voor fillers en botox.
De Nederlandse start-up Flamyngo ging dit jaar van start met een app die reistips van vrienden verzamelt, zodat je een persoonlijke reisgids op je smartphone hebt staan. Oprichter Maarten Graven deed eerder ervaring op met CityShare en leerde daarvan.
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.