More stories

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing

Made.com: influencer marketing raakt uitgehold

Online woonwinkel Made.com is de eerste die hardop uitspreekt wat veel andere merken zijn gaan denken: het begrip influencer marketing raakt uitgehold en de waarde ervan overschat.

Influencer marketing

Influentials neemt influencermarktplaats Buzzooka over

Het Nederlandse Influentials heeft de Belgische influencermarktplaats Buzzooka overgenomen. In de aankomende maanden worden de activiteiten samengevoegd en zal het bedrijf onder de naam Influentials verdergaan.

Marketing

Miljoeneninvestering voor Flowbox

Technologiebedrijf Flowbox heeft 7,5 miljoen euro venture capital opgehaald bij Viking Venture en steekt het geld in verdere Europese uitbreiding.

Venture

DDMA start met Commissie Influencer Marketing

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.

Influencer marketing

Nike investeert in grote e-sportscompetitie

Nike wordt sponsor van e-sportsteams en -spelers van de T1 Entertainment & Sports organisatie uit Zuid-Korea en gaat hen ook letterlijk aan het sporten helpen.

Marketing

Infographic: 10 TikTok trends

Geen app was afgelopen jaar zo vaak in het nieuws als TikTok, toch vooral vanwege de handelsrestricties die de Amerikanen de app wilden opleggen. Intussen blijft TikTok groeien, waarmee het een belangrijk platform wordt voor merken en marketeers. Tien TikTok tips voor 2021 van het Red Website Design blog.

Influencer marketing

Instagram test pop-upstore in Berlijn

Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.

Influencer marketing

Made.com opent Insta-appartement in Amsterdam

Boven de showroom van zijn winkel in Amsterdam opent designmeubelverkoper Made.com een – wat heet – Insta-appartement. Het idee is om meer van dit soort locaties te openen elders in Europa.

Influencer marketing

Emerce Update: ‘Succes op Instagram is het creëren van herkenning’

Bram van Houtum van Instagram Nanny stopte enkele jaren terug met zijn succesvolle ondernemingen in de dance om zich toe te leggen op sociale media, en dan met name Instagram. Via verschillende accounts bereikt hij 2,7 miljoen volgers. Gisteren sprak hij op Emerce Update Instagram. “Ik deel niets dan niet dicht bij mijzelf staat”.

Influencer marketing

Emerce Update: Instagram ideaal voor de synthetische generatie

bol.com vreest de komst van Amazon.nl niet. Voor het eerst reageerde de retailer bij monde van Tom Hensen (manager social & content marketing) gisteren bij Emerce Update Instagram op de komst van de Amerikaanse internetreus naar Nederland. “Ik denk dat we de Nederlandse en Vlaamse consument wat beter begrijpen. Wij weten wat Koningsdag is en wat de Gentse Feesten zijn.”

Influencer marketing

Infographic: zo benader je Instagram influencers

Influencer marketing beperkte zich vroeger tot YouTube, maar gaat steeds meer richting Instagram. In hoeverre verschilt de rol van Instagram ten opzichte van YouTube in hun communicatiemix? En wat kunnen merken hiervan leren? In een interactieve fireside chat, gemodereerd door influencer marketing manager Jeanine van Dommele, geven influencers Govert Sweep en Rianne Meijer een antwoord op deze vragen tijdens Emerce Update #5: Instagram op 12 november in Amsterdam. Daarbij past ook deze infographic van iFluenz: hoe benader je als marketeer een Instagram influencer?

Influencer marketing

‘Nederland is influencermoe’

Het grootste deel van de influencers wordt niet vertrouwd. Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten. Daarnaast worden ze steeds meer bewust van het feit dat influencers worden betaald om producten van merken te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1018 respondenten.

Influencer marketing

Zo herken je in vijf eenvoudige stappen iedere fake influencer

De afgelopen jaren is er flink wat negatieve berichtgeving rond frauduleuze influencer marketing geweest. Verhalen over fake followers en fake engagement volgen elkaar ook nu nog altijd in rap tempo op in de media. Logisch ook, want er is inmiddels een flinke business mee gemoeid. In een nieuw grootschalig onderzoek is uitgerekend dat fake influencing de globale markt jaarlijks bijna 1,2 miljard euro kost.

Influencer marketing

Blogs, vlogs of posts: welk kanaal past het best bij je doeleinden?

Als je aan de slag wilt met influencer marketing, dan zijn er een paar vragen waar je tegenaan loopt. Wat gaat hij of zij voor je maken, en verspreiden? En wat zijn de verschillende types content die influencers voor je kunnen maken? Per onderdeel worden de voor- en nadelen besproken, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. 

Influencer marketing