‘Merken en influencers worden selectiever op elkaar’
Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.
Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.
Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.
De eerste tweet voor miljoenen verkocht: non-fungible tokens zijn hot. Een eerste blik op de kansen voor samenwerkingen tussen merken en influencers.
Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.
Bregje van Iperen (32) en Sanne Konings (30) vormen per 1 september de nieuwe directie van Femmefab, het bureau gespecialiseerd in influencer samenwerkingen voor de vrouwelijke doelgroep.
Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.
Het belang van Instagram is groot: veel jonge gebruikers en groot actief gebruik. 9 adviezen om je marketing op Instagram naar een hoger plan te tillen.
Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Ariana Grande, Selena Gomez en Taylor Swift behoren tot ’s werelds populairste influencers op sociale media, gemeten naar het aantal volgers. Visual Capitalist stelde onderstaande Top 50 samen.
Waar liggen kansen op het gebied van content marketing? Dolly van den Akker, CEO MPG.Group, runt een bedrijf dat focust op strategie, creatie en content.
Influencers worden ingezet om een menselijk en authentiek gezicht aan je merk te geven, maar wat als we influencers kunstmatig genereren?
Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram.
Bij het uitstippelen van een marketingstrategie voor influencers is de meest gebruikelijke benadering om voor de grootste namen te gaan, vanwege het grote bereik. Maar vergeet niet de waarde van vloggers of bloggers met een kleinere, maar mogelijk interessantere doelgroep. Deze kleinschalige influencers worden micro- of nano-influencers genoemd. Zij bereiken wellicht mensen die via de reguliere kanalen minder goed te benaderen zijn. De voordelen op een rijtje.
Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.
Influencer marketing is booming. Steeds meer bedrijven en organisaties ontdekken de voordelen en mogelijkheden van influencers. Wat zijn de do’s en don’ts?
Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen?