More stories

Premium

Nieuwe leiding voor influencerbureau Femmefab

Bregje van Iperen (32) en Sanne Konings (30) vormen per 1 september de nieuwe directie van Femmefab, het bureau gespecialiseerd in influencer samenwerkingen voor de vrouwelijke doelgroep.

Influencer marketing

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing

Negen Instagram-marketingtips om je business te laten groeien

Het belang van Instagram is groot: veel jonge gebruikers en groot actief gebruik. 9 adviezen om je marketing op Instagram naar een hoger plan te tillen.

Marketing
Premium

Infographic: De Top 50 Social Media Influencers

Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Ariana Grande, Selena Gomez en Taylor Swift behoren tot ’s werelds populairste influencers op sociale media, gemeten naar het aantal volgers. Visual Capitalist stelde onderstaande Top 50 samen.

Influencer marketing

Dolly van den Akker (MPG.Group): ‘De rol van influencers neemt af. Experts nemen het over’

Waar liggen kansen op het gebied van content marketing? Dolly van den Akker, CEO MPG.Group, runt een bedrijf dat focust op strategie, creatie en content.

Influencer marketing

Net echt of echt nep? Hoe verandert AI Influencer Marketing?

Influencers worden ingezet om een menselijk en authentiek gezicht aan je merk te geven, maar wat als we influencers kunstmatig genereren?

Artificial Intelligence

Twaalf tips voor meer Instagram-volgers

Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram. 

Marketing
Premium

Infographic: nano influencers

Bij het uitstippelen van een marketingstrategie voor influencers is de meest gebruikelijke benadering om voor de grootste namen te gaan, vanwege het grote bereik. Maar vergeet niet de waarde van vloggers of bloggers met een kleinere, maar mogelijk interessantere doelgroep. Deze kleinschalige influencers worden micro- of nano-influencers genoemd. Zij bereiken wellicht mensen die via de reguliere kanalen minder goed te benaderen zijn. De voordelen op een rijtje.

Influencer marketing
Premium

Bruiswatermerk SodaStream investeert in influencer marketing

Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.

Influencer marketing

De zeven meest gemaakte fouten bij influencer marketing

Influencer marketing is booming. Steeds meer bedrijven en organisaties ontdekken de voordelen en mogelijkheden van influencers. Wat zijn de do’s en don’ts?

Influencer marketing

Deze sportzomer biedt marketingkansen

Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen? 

Online marketing

Influencer marketing in 2021: de 7 belangrijkste trends 

Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. De influencer marketing trends voor 2021.

Influencer marketing
Premium

DML! Hoe geloofwaardig is de virtuele influencer?

Influencers hoeven niet van vlees en bloed te zijn. Als ze menselijke karaktertrekken vertonen hebben ze een even grote aantrekkingskracht. Dat zegt onderzoekster Marije Brom van Hogeschool Rotterdam. Zij spreekt 3 november op het virtuele Digital Marketing Live!

Influencer marketing
Premium

About You opent pop-up met topmodel

Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.

Marketing
Premium

TikTok verdeelt 200 miljoen dollar onder opkomende ‘creators’

TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.

Online marketing