Postillion Hotels tekent Nederlands eerste virtual influencer
Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]
Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]
Terwijl LinkedIn qua features opschuift naar platformen als Facebook en Instagram, rukken ook de zakelijke influencers op. Dat biedt kansen, maar werkt ook net even anders.
AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.
Full-service influencer marketing agency Social Friendz is een eigen webshop begonnen waar (startende) influencers allerlei producten en diensten kunnen vinden.
Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.
Online woonwinkel Made.com is de eerste die hardop uitspreekt wat veel andere merken zijn gaan denken: het begrip influencer marketing raakt uitgehold en de waarde ervan overschat.
Het Nederlandse Influentials heeft de Belgische influencermarktplaats Buzzooka overgenomen. In de aankomende maanden worden de activiteiten samengevoegd en zal het bedrijf onder de naam Influentials verdergaan.
Technologiebedrijf Flowbox heeft 7,5 miljoen euro venture capital opgehaald bij Viking Venture en steekt het geld in verdere Europese uitbreiding.
DDMA, branchevereniging voor data en marketing, heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.
Nike wordt sponsor van e-sportsteams en -spelers van de T1 Entertainment & Sports organisatie uit Zuid-Korea en gaat hen ook letterlijk aan het sporten helpen.
Geen app was afgelopen jaar zo vaak in het nieuws als TikTok, toch vooral vanwege de handelsrestricties die de Amerikanen de app wilden opleggen. Intussen blijft TikTok groeien, waarmee het een belangrijk platform wordt voor merken en marketeers. Tien TikTok tips voor 2021 van het Red Website Design blog.
Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.
Boven de showroom van zijn winkel in Amsterdam opent designmeubelverkoper Made.com een – wat heet – Insta-appartement. Het idee is om meer van dit soort locaties te openen elders in Europa.
Bram van Houtum van Instagram Nanny stopte enkele jaren terug met zijn succesvolle ondernemingen in de dance om zich toe te leggen op sociale media, en dan met name Instagram. Via verschillende accounts bereikt hij 2,7 miljoen volgers. Gisteren sprak hij op Emerce Update Instagram. “Ik deel niets dan niet dicht bij mijzelf staat”.
bol.com vreest de komst van Amazon.nl niet. Voor het eerst reageerde de retailer bij monde van Tom Hensen (manager social & content marketing) gisteren bij Emerce Update Instagram op de komst van de Amerikaanse internetreus naar Nederland. “Ik denk dat we de Nederlandse en Vlaamse consument wat beter begrijpen. Wij weten wat Koningsdag is en wat de Gentse Feesten zijn.”