Mondelez introduceert nieuwe Oreo-smaak met Amazon Alexa
Fabrikant Mondelez zet influencermarketing en Amazon Alexa in om een nieuwe Oreo-smaak op de Amerikaanse markt te introduceren.
Fabrikant Mondelez zet influencermarketing en Amazon Alexa in om een nieuwe Oreo-smaak op de Amerikaanse markt te introduceren.
Er is geen betere manier om te leren werken met influencers dan naar hen te luisteren en met hen te spreken. Op donderdag 19 september gaat de Emerce Update over YouTube en geven enkele van de grootste YouTubers acte de présence.
Influencerplatform Join wil sluikreclame op YouTube zelf gaan aanpakken. ‘Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder […]
De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.
PlayStation Benelux lanceert For The Win: Knock Out, een online gaming toernooi op het YouTube-kanaal PlayStation – For The Players. De serie is ontwikkeld door het content label van MediaCom, MediaCom Beyond Advertising (MediaCom) en online videobedrijf Divimove (RTL Group).
Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken.
Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?
Een micro-influencer heeft misschien minder volgers, voor de rest is hij veel interessanter dan de van televisie bekende namen. Dat betoogt David Dekker van Join, een influencerplatform voor die kleinere influencers.
Als je een influencer via Instagram of YouTube inzet om een product of dienst te promoten is dit vaak eenmalig. Een influencer staat namelijk niet bij jou op de loonlijst en is ook géén ondernemer. Toch vragen zij in de meeste gevallen om geld wanneer je gebruik wilt maken van hun diensten. Maar hoe handel je dit soort uitbetalingen administratief af?
De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.
Influencer marketing is een van de krachtigste tools om een boost te geven aan jouw digitale marketinginspanningen en om interactie te genereren met moelijk bereikbare doelgroepen. De weg naar een succesvolle campagne is soms lang en uitdagend voor adverteerders en influencers. Op Digital Marketing Live! pakken we morgen uit met een speciaal panel gewijd aan influencer marketing onder de uitdagende titel The influencer marketing f*ck up summit.
Unilever Ventures investeert met TVC Capital in influencerplatform CreatorIQ uit Californië in de VS. Daarmee kan het indirect invloed gaan uitoefenen op de meetbaarheid en kwaliteit van de inzet van socialmedia, iets waar FMCG-corporates al langer om roepen
49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.
Influencer marketing, met behulp van vloggers en bloggers, wordt steeds belangrijker. Het rendement kan erg hoog zijn, zegt Influencer Marketing Hub, al geldt als regel: hoe groter de influencer, des te lager het rendement. Ook Instagram wordt steeds belangrijker door het gebruik van hashtags.
Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.