Influencer marketing in 2021: de 7 belangrijkste trends
Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. De influencer marketing trends voor 2021.
Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. De influencer marketing trends voor 2021.
Influencers hoeven niet van vlees en bloed te zijn. Als ze menselijke karaktertrekken vertonen hebben ze een even grote aantrekkingskracht. Dat zegt onderzoekster Marije Brom van Hogeschool Rotterdam. Zij spreekt 3 november op het virtuele Digital Marketing Live!
Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]
Terwijl LinkedIn qua features opschuift naar platformen als Facebook en Instagram, rukken ook de zakelijke influencers op. Dat biedt kansen, maar werkt ook net even anders.
AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.
Full-service influencer marketing agency Social Friendz is een eigen webshop begonnen waar (startende) influencers allerlei producten en diensten kunnen vinden.
Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.
Online woonwinkel Made.com is de eerste die hardop uitspreekt wat veel andere merken zijn gaan denken: het begrip influencer marketing raakt uitgehold en de waarde ervan overschat.
Het Nederlandse Influentials heeft de Belgische influencermarktplaats Buzzooka overgenomen. In de aankomende maanden worden de activiteiten samengevoegd en zal het bedrijf onder de naam Influentials verdergaan.
Technologiebedrijf Flowbox heeft 7,5 miljoen euro venture capital opgehaald bij Viking Venture en steekt het geld in verdere Europese uitbreiding.
DDMA, branchevereniging voor data en marketing, heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.
Nike wordt sponsor van e-sportsteams en -spelers van de T1 Entertainment & Sports organisatie uit Zuid-Korea en gaat hen ook letterlijk aan het sporten helpen.
Geen app was afgelopen jaar zo vaak in het nieuws als TikTok, toch vooral vanwege de handelsrestricties die de Amerikanen de app wilden opleggen. Intussen blijft TikTok groeien, waarmee het een belangrijk platform wordt voor merken en marketeers. Tien TikTok tips voor 2021 van het Red Website Design blog.