More stories

VS Democraten: beperk financiële macht techbedrijven

Een Democratische meerderheid binnen het Amerikaanse Financial Services Committee wil paal en perk stellen aan techbedrijven die digitale munten willen uitgeven of als financiële instanties willen fungeren. Dat blijkt uit stukken die Reuters heeft ingezien.

Financials

Emerce haalt Lean Innovation Summit naar Rotterdam

De Europese Lean Innovation Summit, beter bekend als ‘de beste innovatietraining voor teams’ komt dit jaar naar Rotterdam op 12 november.

Innovatie

Gaat Nederlands B2B inhaalslag maken met digitale transformatie?

Binnen B2C is digitaal de gewoonste zaak van de wereld, voor B2B geldt dat minder. Veel bedrijven tonen naar de buitenwereld een digitaal gezicht. Bestaande ERP-systemen laten zich echter moeilijk koppelen met leveranciers die andere systemen gebruiken, of zij die nog helemaal geen B2B gebruiken.

B2B Digital

Wat is het potentieel van AI in de consumentengoederenindustrie?

Nooit eerder konden bedrijven zoveel over hun klanten te weten komen – en deze kennis gebruiken voor de ontwikkeling van intelligente oplossingen. Om uw bedrijf te laten groeien en relevant te blijven, is het noodzakelijk AI te omarmen. De impact van artificial intelligence (AI) op de consumentengoederenindustrie kan niet worden overschat. Maar waar te beginnen?

Artificial Intelligence

4 tips om te starten met conversational commerce

Aan de nieuwe mogelijkheden van voice kleeft voor veel mensen een nadeel: worden we niet overgenomen door robots in de toekomst? Daar hoeven we voorlopig nog niet bang voor te zijn. 

Voice

Onlinebank N26 gestart in de VS

De Berlijnse onlinebank N26 is nu officieel gestart in de VS. Dat het bedrijf daar zou beginnen was al langer bekend.

Financials

Zo maken Anne Frank huis en Van Gogh Museum hun collecties digitaal toegankelijk

VR maakt het het Anne Frank Huis en zijn geschiedenis toegankelijker voor een groter publiek. Het Van Goghmuseum maakt kwetsbare collectiestukken toch toegankelijk voor een miljoenenpubliek. Hoe stellen musea de bezoeker centraal, met technologie? 

Customer Experience

Start-up van E-sites biedt ‘hacking as a service’

Het Bredase techbureau E-sites lanceert de start-up Tminus10. Vanuit dat initiatief helpt het organisaties bij het versnellen van innovaties door te hacken, wat in dit geval vooral betekent: het snel tastbaar maken van technologie en concepten door prototyping.

Innovatie

Innoveren vraagt om nieuwsgierigheid en nog strakkere discipline

Het is opvallend hoe veel innovatieve concepten met bombarie worden gelanceerd, om vervolgens geruisloos weer van het toneel te verdwijnen. Hoe kan het dat bedrijven de noodzaak van vernieuwing voelen, maar initiatieven vaak spaak lopen? Ik denk dat dit vooral te maken heeft met twee dingen die elkaar versterken: het ontbreken van oprechte nieuwsgierigheid en het ontbreken van discipline.

Innovatie

‘Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten’

Hoewel de Bitcoin al enige tijd alweer op 11.000 dollar staat, heeft het merendeel van de Nederlanders nog weinig begrip laat staan vertrouwen in cryptomunten. Dat weerhoudt consumenten ervan de digitale valuta te gaan gebruiken. Slechts één op de tien Nederlanders begrijpt volledig hoe digitale munteenheden werken en 28 procent heeft er enige kennis van. 87 procent van de Nederlanders heeft nog nooit digitale valuta gekocht, zo blijkt uit onderzoek van Kaspersky.

Crypto

Kiliaan Toorenaar (Close): ‘We worden de whatsapp voor events en merken’

Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een e-mail met PDF. Dat kan beter, toch?

Disruptie

Deze veertien cases leverden een zilveren Dutch Interactive Award op

Maar liefst veertien bedrijven hebben een zilveren Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. Het werk van deze bureaus is door de jury’s als zeer goed aangemerkt. Een overzicht van de cases van We Are Blossom, Burst, Triggerfish!, PauwR, Fabrique, Grrr, One Shoe, Greenhouse, Connect Holland, Elastique, Resoluut, Snakware, Adwise, Soda Studio.

Creative

Deeleconomie vooral populair bij jong volwassenen

Samenwerken en delen met buurtbewoners via een digitaal platform is vooral populair bij Nederlanders onder de dertig jaar. Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van technologiebedrijf TJIP.

Disruptie

Finnair genereert 31% meer boekingen dankzij data driven aanpak 

Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.

Travel

Nederlands beste werk in de categorieën Activation, Brand en Campaign

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Activation, Brand en Campaign.

Creative