More stories

Hypotheker start proef rond aanvragen hypotheek

De Hypotheker start samen met geldverstrekkers Argenta en Aegon een proef waarmee zij hun klanten meer gemak willen bieden rondom het aanvragen van de hypotheek. Klanten kunnen zelf documenten voor een hypotheekaanvraag verzamelen in de app van Ockto. Dat scheelt volgens de partners tijd, omdat de documenten rechtstreeks worden opgevraagd bij de bron.

Financials

Voor een goed gesprek heeft een chatbot meer nodig dan AI

“Don’t blame me. I’m an interpreter. I’m not supposed to know a power socket from a computer terminal.” Het mag dan vooral Yoda zijn die bekend staat om zijn wijsheden, als het over chatbots gaat kunnen we zeker ook het een en ander van C3PO leren.

Customer Experience

ING introduceert keurmerk voor kwaliteit mobiele verbindingen in gebouwen

De vastgoedfinancieringstak ING Real Estate Finance introduceert het keurmerk WiredScore om vastgoedeigenaren te helpen hun gebouwen technologisch toekomstbestendig te maken. Het keurmerk geeft inzicht in de kwaliteit van de internet en mobiele verbindingsmogelijkheden in een gebouw.

Mobile

De zeven fintechbedrijven die je dit jaar moet volgen 

Snelle, wendbare startups bouwen fintechplatformen waarmee ze allerlei dienstverlening van gevestigde banken overnemen en een directe brug slaan naar de klant. In Nederland zijn er in vijf jaar tijd een groot aantal geslaagde voorbeelden van fintech te vinden. Deze zeven fintechbedrijven gaan een belangrijke rol spelen komend jaar.

Financials

Best practices voor een cloud native organisatie

In een relatief kort tijdsbestek zijn we geëvolueerd van een pre-cloud- naar een cloud native tijdperk. Het lijkt erop dat iedereen binnen de software en SaaS branche microservices, containers, serverless computing en andere opkomende technologieën en architecturen omarmt. Maar hoe kan jouw organisatie succesvol zijn met een cloud-native benadering en welke impact heeft deze technologiebenadering op de bedrijfsstrategie? Lees het antwoord in dit eBook.

Cloud

Telehealth zorgt voor patient empowerment en kortere wachttijden in de zorg

Wanneer je een willekeurig persoon vraagt hoe lang hij of zij gemiddeld doorbrengt in de wachtkamer bij de huisarts of in het ziekenhuis, zal hij deze vraag waarschijnlijk beantwoorden met ‘te lang’. Gezien de beperkte voorzieningen in de wachtkamer is het vaak niet mogelijk om de wachttijd nuttig in te vullen. Met behulp van telehealth kunnen lange wachttijden verholpen worden. 

E-health

Merkle Nederland opent innovatieafdeling

De paraplu boven de bureaus Oxyma, Oogst, Your Social, aFrogleap en OFS, Merkle Nederland, opent een innovatieafdeling. Een team van nu acht man werkt brengt de meest innovatieve, nieuwe technologieën naar lokale business van bedrijven als NS en APG.

Innovatie

Proef met Mobility as a Service in Utrecht

Innovactory heeft de aanbesteding gewonnen voor de Mobility as a Service (MaaS) proef in Utrecht Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern. De app die Innovactory ontwikkelt heet TRIPPS en moet alternatieven voor de auto stimuleren, reizen gemakkelijker maken en de bereikbaarheid verbeteren.

Innovatie

‘Apple Card komt half augustus’

Apples eigen bankkaart wordt mogelijk half augustus gelanceerd. Dat meldt Bloomberg op basis van anonieme bronnen. De belangrijkste stap is al gezet. De laatste versie van iOS biedt reeds ondersteuning voor de kaart.

Financials

Zwitserse toezichthouder wil duidelijkheid over libra

De Zwitserse toezichthouder Eidgenössische Datenschutz- und Öffentlichkeitsbeauftragte (EDÖB) wil duidelijkheid van de Libra Association, de organisatie die Facebook heeft opgericht om de cryptomunt libra uit te geven. De Libra Association vestigt zich in Genève.

Financials

B2B klant wil minder met je praten, meer met tools?

Wil de B2B-klant echt liever contact met e-commerce-tools dan met de accountmanager? Ook in de B2B-markt draait alles om de Customer Experience (CX). Daarmee wordt de online ervaring het hart van het klantcontact. 

Customer Experience

7 Learnings om nóg meer uit je Google Design Sprint te halen 

Hoewel we meestal dicht bij de Google Design Sprint-methode blijven zoals bedacht door Jake Knapp, wordt daarbinnen veel geëxperimenteerd. Afhankelijk van de opdracht en het team deden we aanpassingen om de week effectiever, efficiënter of leuker te maken. Dit zijn zeven learnings om het beste uit een Design Sprint te halen. 

Digital Design

Een op de vijf Nederlanders met een smartphone heeft Tikkie-app

Steeds meer Nederlanders hebben de betaalapp Tikkie op hun smartphone staan, zo blijkt uit het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2019. In het tweede kwartaal had één op de vijf Nederlanders met een smartphone de Tikkie-app, dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, toen Tikkie een installed-base van 11 procent kende.

Financials

Uber bundelt diensten in nieuw abonnement

Uber introduceert een nieuw abonnement dat verschillende diensten van het bedrijf combineert. Abonnees krijgen met de nieuwe Uber Pass korting op taxiritten, gratis bezorging van maaltijden met Uber Eats en gratis gebruik van deelfietsen.

Disruptie

Bureaucratie is blok aan het been van innovatie

Bij de term ‘datagedreven innovatie’ ontstaan eerder associaties met start-ups dan met corporates. Met uitzondering van de tech-giganten, lijkt er zelfs een negatieve correlatie te bestaan tussen organisatie-omvang en het vermogen te innoveren. En dat terwijl de data science-teams van grote corporates groeien hard. Wat gaat er mis? 

Data